Gå til innhold

Butikken har trukket for mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute og handlet i dag, det kostet meg 75 kr. Når jeg gikk inn på nettbanken min i kveld så jeg derimot at butikken hadde trukket 255 kr fra kontoen min. Hvordan er det mulig? Hva kan jeg gjøre for å rette det opp. Jeg finner ikke kvitteringen dessverre så jeg har slik sett ikke noe bevis for at de har trukket feil.

Anonymkode: ccb60...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde nok merket det hvis du betalte med kontanter.

Anonymkode: 2d594...c04

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ute og handlet i dag, det kostet meg 75 kr. Når jeg gikk inn på nettbanken min i kveld så jeg derimot at butikken hadde trukket 255 kr fra kontoen min. Hvordan er det mulig? Hva kan jeg gjøre for å rette det opp. Jeg finner ikke kvitteringen dessverre så jeg har slik sett ikke noe bevis for at de har trukket feil.

Gå tilbake til butikken og be de om å finne sin gjenpart av kvitteringen, og spør om å få se hva de har slått inn, og forklar om at du kjøpte kun 1 ting til 75 kr. Det kan hende at det ordner seg.

Anonymkode: f70b8...fbc

Skrevet

De fleste av oss lever heldigvis i takt med utviklingen, men ellers takk for ingenting.

Skrevet

Men Ts: Så du ikke beløpet på displayet på betalingsterminalen, før du trykker ok og tastet koden din? :klo:

• Liker 4
Skrevet

Kontakt banken din. De sender deg på epost en sak som er like god som kvittering. Ta varene og kvitteringen med tilbake til butikken. Er du heldig, får du diffen refundert, men du har godkjent beløpet med pin (vil jeg tro?) Og da har du godkjent transaksjonen. 

Anonymkode: 15ab4...cf9

• Liker 1
Skrevet

Jeg så beløpet og det var riktig, men det som står i nettbanken er feil.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så beløpet og det var riktig, men det som står i nettbanken er feil.

Er du sikker på at det beløpet i nettbanken gjelder samme kjøp? Står butikkens navn der?

• Liker 2
Skrevet

ikke noe kontant uttak kr 200?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det beløpet i nettbanken gjelder samme kjøp? Står butikkens navn der?

Ja, butikkens navn står og dato er riktig. Jeg tok ikke ut noen penger og jeg handlet bare ett sted i dag. Skal kontakte banken i morgen og høre hva jeg kan gjøre.

• Liker 1
Gjest KlippKlapp
Skrevet

Hender det skjer slike feil hos meg også, men de rettes opp automatisk dagen etterpå.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du skal taste kode, så står summen der. Ta med kvittering og hå tilbake

Anonymkode: 09290...06d

• Liker 1
Skrevet

alltid med deg kvittering på alle kjøp, og sjekk at kvitteringen stemmer overens med kjøpte varer før du forlater butikkene. Ta vare på alle kvitteringer en tid, i tilfelle feil.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble belastet for forrige kundes bensinkjøp på en bensinstasjon, ved en feil. Da hadde jeg faktisk ikke lagt merke til beløpet på displayet før jeg trykket ok + kode. Jeg fikk tilbake pengene. Deretter trykker jeg aldri ok uten å kontrollere beløpet først.

• Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble belastet for forrige kundes bensinkjøp på en bensinstasjon, ved en feil. Da hadde jeg faktisk ikke lagt merke til beløpet på displayet før jeg trykket ok + kode. Jeg fikk tilbake pengene. Deretter trykker jeg aldri ok uten å kontrollere beløpet først.

Det skjer ofte med sløve bensinstasjonsfolk. Man må følge med.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest RealWildOne
Skrevet

Ser ut som de har trukket deg tre ganger mer enn de skulle, 75x3 er jo 225 kr, kan det ha blitt registrert som tre produkter?

Gjest RealWildOne
Skrevet (endret)

ikke det heller, var 255 og ikke 225 de har trukket så jeg nå...

Endret av RealWildOne
Skrevet

Er beløpet bokført, eller bare reservert? Som regel retter det seg ved bokføring. Hvis ikke, tar du kontakt med butikken, evt. sender en reklamasjon til banken din. 

• Liker 1
Skrevet

Nå vet ikke jeg om det gjelder for alle butikker, men da jeg jobba i en dagligvare butikk, så kunne kvitteringene søkes opp igjen. Så om du tar med deg en utskrift av greia i nettbanken, husker ca når du var der, så kan jeg ikke skjønne annet enn at de retter opp feilen her altså :)
Det er jo kundene de lever av, da er det jo rimelig tullete å ikke være behjelpelig :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...