Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! E det nåken som har gode tips te å få mannen med på ideen med å starte prøving? Her sliter han med det typiske "problemet" der han absolutt skal reise uendelig mykje først, samt spare masse penger (selv om vi har god økonomi) Eg føler dette er typiske ting som gjør at ein aldri blir klar for prøving.. eg ønsker å begynne prøving i sommer, vi e begge 25 år, har vært sammen i 4,5 år.. Nåken i samme båt? Nåken tips? 

Anonymkode: c036c...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å møtes litt på halvveien? Sett opp en liste over ting dere ønsker å gjøre før dere blir foreldre. Så bruker dere feks to år på dette, før dere starter med prøving. 

Gjør alt dette til et felles prosjekt, også prøvingen. 

• Liker 2
Skrevet

Han sier antagelig det samme i minst 10 år til hvis det er opptil han.

Hvis du har tålmodighet: sett en maks deadline på noen år.

Enkleste er å dumpe hele mannen og finne noen som har mindre overfladiske kvaliteter enn penger og reising. 

Anonymkode: da02d...c4d

• Liker 2
Skrevet

Dumpe mannen er ikke et alternativ. 1 (og ihvertfall 2) år virker utrolig så utrolig lenge i mine øyne.. Kjenner jeg er ordentlig babysyk, og det er frustrerende å føle at alt ligger til rette, men så må man vente pga han ikke er klar.. muligens jeg kan si 1 år i utgangspunktet også prøve å få ham på gli før den tid.. men er redd for det blir en ting jeg går å "maser" om, som da vil få motsatt effekt.. Hadde jeg bare visst hvor lang tid det ville ta å bli gravid hadde det vært enklere å planlegge.. :sprettoy:

Skrevet

Jeg måtte bare vente til mannen ble klar..var ikke lett men han ble klar etterhvert 😊 tok noen år men mye deiligere når begge er på samme side. mye koseligere prosess når mannen og gleder seg, prøver å finne fine navn og baby ting

Anonymkode: 20d5a...5e5

Skrevet

Her måtte mannen min vente på at jeg ble klar. Vi ble foreldre etter over ti år sammen, ble sammen da jeg var 17. 

Hadde han ikke klart å vente så kunne han bare gått fra meg og hadde han mast så hadde jeg nok gått.. 

Jeg visste at han kunne tenke seg barn, vi prata jo om det. Men han visste også at jeg foreløpig ikke ønsket det.  Siden et barn som er kommet til verden ikke kan velges bort, en kan jo ikke ombestemme seg så synes jeg faktisk at ønsket om å ikke få barn står sterkere enn en persons ønske om å få barn. 

Det å få barn er liksom ikke det samme som å kjøpe seg et eller annet. Det skal tas vare på. Det er livsstilsendrende. 

" å få mannen på gli " 

Det er vel slike holdninger som er årsaken til endte forhold og skilsmissebarn.. 

Nei! Vil han ikke så vil han ikke! Du kan vente se og håpe på endring i valget hans eller å finne deg en annen med samme ønsker som deg. 

Anonymkode: d111f...c47

• Liker 7
Skrevet

De  fleste menn vil vente lenger enn kvinner. Jeg  gav mannen en daedline. Forklarte at hvis jeg skal ha mulighet til å få de tre barna jeg ser for meg at jeg ønsker meg så må jeg starte senest når jeg er 30. Hvis ikke så kan han den direktte årsaken til at jeg ikke får oppleve drømmen min. Han trengte tid, men ble med på det til slutt. 

Nå er han i fyr og flamme over graviditeten og gleder seg som en unge :) 

Anonymkode: 93134...b70

• Liker 2
Skrevet

Her har vi snakket om når vi kan tenke oss barn, i noen år. Vært sammen i snart 5 år. Skal begynne prøvingen til våren. Mannen har også vært litt nølende tidligere, men han har sluttet å interessere seg så mye i reising. Vi har også snakket mye om at å få barn selvsagt vil endre livet vårt, men slik vi lever nå og har levd de to siste årene så er det ikke mange ting vi har gjort som vi ikke kunne hatt med et barn på. F.eks drar vi på lite fester, i helgene trives vi best med å være hjemme, på hyttetur med familie eller samen med familie hjemme. 

Tror det er viktig å ikke mase for mye, men heller snakke fornuftig om det om hvordan livet deres egentlig er klar for barn nå (dersom det er det, da). 

Anonymkode: be60d...6db

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, vi er heller ikke av typen som er på festligheter hver helg osv.. takk for tips, skal prøve på å snakke fornuftig og ikke mase for mye.. 

Skrevet

Jeg synes det passer godt å prøve til neste år da vi allerede lever et tilnærmet liv som de med barn gjør. Jeg tror mange menn aldri "føler seg klare" før de faktisk står i det, og det er ikke slik at han absolutt ikke vil, mer at han et skeptisk til det og er redd for et så stort ansvar og en så stor forandring i livet. Det er heller ikke slik at jeg er helt desperat etter å få barn, jeg hadde selvfølgelig ventet om jeg måtte det, ser flere foreslår å finne ny mann, men det er uaktuelt. Jeg spør for å få tips til hvordan jeg kan ta dette opp med ham og få ham positivt innstilt til det istedet for skeptisk. Rekner med det er flere enn meg som har vært i situasjonen hvor de føler seg klar, men partner er skeptisk.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De  fleste menn vil vente lenger enn kvinner. Jeg  gav mannen en daedline. Forklarte at hvis jeg skal ha mulighet til å få de tre barna jeg ser for meg at jeg ønsker meg så må jeg starte senest når jeg er 30. Hvis ikke så kan han den direktte årsaken til at jeg ikke får oppleve drømmen min. Han trengte tid, men ble med på det til slutt. 

Nå er han i fyr og flamme over graviditeten og gleder seg som en unge :) 

Så fantastisk for dere! :) Nå kan ikke jeg bruke alder som et argument enda da, men jeg tror også det er slik at menn bruker lenger tid på å bli klar, men de aller fleste blir jo så glad når det først skjer! Hvor lang tid trengte han da?

Skrevet

Vi var begge 25 år når jenten vår ble født, og hadde vært sammen i 5,5 år (nå er vi 27). Jeg sluttet på p-piller når jeg tok opp at jeg ønsket vi skulle prøve, ville at kroppen skulle bli normal igjen. Og så brukte vi kondom frem til han var klar :) 

Mannen var veldig "usikker"/redd/spent når jeg sa jeg var klar for å prøve. Vi lagde for - og - mot liste for når vi skulle begynne prøvingen. Jeg er veldig god å argumentere og hadde flest gode argument. Så vi startet prøvingen et par måneder etter jeg tok opp samtale. Vi var så heldig at det klaffet på første forsøk, så var jo litt sjokk da, på en positiv måte. Men det passet perfekt i forhold til jobb, økonomi og alt :) Nå er jenten våres snart to år og vi venter nummer to til sommeren.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så fantastisk for dere! :) Nå kan ikke jeg bruke alder som et argument enda da, men jeg tror også det er slik at menn bruker lenger tid på å bli klar, men de aller fleste blir jo så glad når det først skjer! Hvor lang tid trengte han da?

han "trengte" nok 10 år i hans øyne, men han fikk 3. Jeg tror mange menn trenger å bli presset litt. Det er ikke OK for en mann å hale ut tiden til en kvinne når vi har en definitiv deadline på når vi kan formere oss. Ja de må få litt tid til å bli vandt til tanken og finne ut om dette er noe de virkelig vil, men jeg tenker at hvis han ikke kan binde seg til et tidspunkt så ville jeg vært skeptisk. Hvis det blir en sånn evig "ja jeg vil jo ha barn en gang, men ikke akkurat nå," så kan tiden løpe fra en kvinne. 

Jeg syntes absolutt du kan bruke alder som et argument. Kanskje er du ikke er sikker på hvor mange du kommer til å ønske deg? Kanskje du ikke ønsker å ha de så tett. Du er ung og sikkert veldig fruktbar NÅ, men du kan ikke regne med å være fruktbar om ti år... 

• Liker 1
Skrevet

Slutt på hormonprevensjon og la han bruke kondom.

Mange menn som blir fort lei av kondombruken og da blir de med på prøvingen.

Fungerte her hos oss

Anonymkode: 4f560...9e1

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt på hormonprevensjon og la han bruke kondom.

Mange menn som blir fort lei av kondombruken og da blir de med på prøvingen.

Fungerte her hos oss

Anonymkode: 4f560...9e1

Hehe, godt tips! Kondom er han ikke glad i:fnise:

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

han "trengte" nok 10 år i hans øyne, men han fikk 3. Jeg tror mange menn trenger å bli presset litt. Det er ikke OK for en mann å hale ut tiden til en kvinne når vi har en definitiv deadline på når vi kan formere oss. Ja de må få litt tid til å bli vandt til tanken og finne ut om dette er noe de virkelig vil, men jeg tenker at hvis han ikke kan binde seg til et tidspunkt så ville jeg vært skeptisk. Hvis det blir en sånn evig "ja jeg vil jo ha barn en gang, men ikke akkurat nå," så kan tiden løpe fra en kvinne. 

Jeg syntes absolutt du kan bruke alder som et argument. Kanskje er du ikke er sikker på hvor mange du kommer til å ønske deg? Kanskje du ikke ønsker å ha de så tett. Du er ung og sikkert veldig fruktbar NÅ, men du kan ikke regne med å være fruktbar om ti år... 

Jeg tror også mange trenger litt "press" ' men å finne den gyldne middel veg hvor det ikke går over til mas og deretter bare en negativ ting er vanskelig synes jeg.. jeg vil jo klart ha flere barn med litt tid mellom så sånn sett kan det brukes som argument, men tror i hovedsak at jeg må ufarliggjøre det hele for ham.. han prater om det som om han gir slipp på hele livet sitt. 

Skrevet
23 timer siden, *håper* skrev:

Vi var begge 25 år når jenten vår ble født, og hadde vært sammen i 5,5 år (nå er vi 27). Jeg sluttet på p-piller når jeg tok opp at jeg ønsket vi skulle prøve, ville at kroppen skulle bli normal igjen. Og så brukte vi kondom frem til han var klar :) 

Mannen var veldig "usikker"/redd/spent når jeg sa jeg var klar for å prøve. Vi lagde for - og - mot liste for når vi skulle begynne prøvingen. Jeg er veldig god å argumentere og hadde flest gode argument. Så vi startet prøvingen et par måneder etter jeg tok opp samtale. Vi var så heldig at det klaffet på første forsøk, så var jo litt sjokk da, på en positiv måte. Men det passet perfekt i forhold til jobb, økonomi og alt :) Nå er jenten våres snart to år og vi venter nummer to til sommeren.

Jeg har også lyst å slutte på pillen for en vet jo aldri hvor lang tid det tar før syklusen stabiliserer seg, og ikke minst hvor lang prøveperiode vi har foran oss!  For og mot liste var lurt! Føler alderen min er perfekt nå, og en vet jo som sagt aldri hvor lang tid ting tar.. 

Skrevet

Jeg synes det er utrolig ufint å prøve å presse/manipulere en person som ikke er klar for barn til å få barn. 

Dere er fortsatt veldig unge! barn er noe begge må være klar for! 

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg synes det er utrolig ufint å prøve å presse/manipulere en person som ikke er klar for barn til å få barn. 

Dere er fortsatt veldig unge! barn er noe begge må være klar for! 

Jeg syntes det er utrolig ufint å trekke ut tiden til en kvinne som helt klart har en begrenset produktiv periode. Så utrolig mange menn drar den 'klart jeg vil ha barn en dag, men ikke akkurat nå', og så går tiden! Tar man drt opp så maser og stresser man, det er jo ikke lov. I mellomtiden blir fler og fler kvinner for gamle til å få barn på vanlig måte...

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er utrolig ufint å trekke ut tiden til en kvinne som helt klart har en begrenset produktiv periode. Så utrolig mange menn drar den 'klart jeg vil ha barn en dag, men ikke akkurat nå', og så går tiden! Tar man drt opp så maser og stresser man, det er jo ikke lov. I mellomtiden blir fler og fler kvinner for gamle til å få barn på vanlig måte...

Ja vel, da får heller kvinnen gjøre det slutt da! Finne seg en ny mann,  men man skal aldri mase seg til barn!! Det blir bare helt feil!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...