Gå til innhold

Forby reklame for forbrukslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har valgt å ikke tillate reklame for alkohol og røyk i Norge, og det støtter jeg. I det siste har jeg hørt mye reklame for forbrukslån, samtidig er det rekord mange som sliter med gjeld. Burde man ikke også forby reklame for kredittlån?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det synes jeg. Synes også de kan fjerne reklamene for alle bingoer og spille-bort-penger-tjenester. 

Anonymkode: 43cd9...7e1

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville heller strammet inn betingelsene for å få det.

Anonymkode: 89892...b26

• Liker 2
Skrevet

Absolutt! Jeg får stadig vekk adressert reklame for forbrukslån i posten. Det bør være ulovlig!

Skrevet

Ja det synes jeg. Synes også det bør strammes inn på betingelsene for å få lån. Et sånn "offentlig" gjeldsregister som det har vært snakk om, bør komme på plass. Folk skjønner ikke hva dem egentlig går med på når dem tar opp forbrukslån, og det er jo ofte dem som ikke burde ta opp forbrukslån som gjør det. De andre har jo ikke bruk for det. 

Anonymkode: 0b8c4...c0d

Skrevet

Jo! Det er helt sykt! plagsomt, får tilbud nærmest hver uke fra alle mulige steder i posten!

Anonymkode: e96c0...ba6

Gjest Frederik
Skrevet

18 timer siden, kat-e skrev:

Vi har valgt å ikke tillate reklame for alkohol og røyk i Norge, og det støtter jeg. I det siste har jeg hørt mye reklame for forbrukslån, samtidig er det rekord mange som sliter med gjeld. Burde man ikke også forby reklame for kredittlån?

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det synes jeg. Synes også de kan fjerne reklamene for alle bingoer og spille-bort-penger-tjenester. 

Anonymkode: 43cd9...7e1

Enig.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller strammet inn betingelsene for å få det.

Anonymkode: 89892...b26

Det ene utelukker ikke det andre. 

Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo! Det er helt sykt! plagsomt, får tilbud nærmest hver uke fra alle mulige steder i posten!

Anonymkode: e96c0...ba6

Veldig mye reklame for forbrukslån på P4 også, liker det ikke.

Endret av kat-e
Skrevet

Også på gmail er de helt ekstreme med å reklamere for slike lån.

Anonymkode: 755db...83d

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det synes jeg. Synes også det bør strammes inn på betingelsene for å få lån. Et sånn "offentlig" gjeldsregister som det har vært snakk om, bør komme på plass. Folk skjønner ikke hva dem egentlig går med på når dem tar opp forbrukslån, og det er jo ofte dem som ikke burde ta opp forbrukslån som gjør det. De andre har jo ikke bruk for det. 

Anonymkode: 0b8c4...c0d

Tror et gjeldsregister i enkelte tilfeller kan gjøre det mye enklere å få lån. Slik som i USA der det er en fordel å ha mange kredittkort og langsiktig gjeld for å få kreditt. 

Forøvrig synes jeg reklame bør være 100% fritt, det handler om ytringsfrihet, det bør ikke kommunistene på stortinget blande seg inn i. De får heller fokusere på å drepe folk med feil hudfarge og å bygge svindyre symbolbygg med pengene til fattige alenemødre.

Dog kunne vi jo undervist i privatøkonomi på skolene, konsepter som finansiell uavhengighet burde være obligatorisk på barneskolen. Folk sparer alt for lite, og folk sparer feil.

Skrevet
8 timer siden, amativeReflection skrev:

Tror et gjeldsregister i enkelte tilfeller kan gjøre det mye enklere å få lån. Slik som i USA der det er en fordel å ha mange kredittkort og langsiktig gjeld for å få kreditt. 

Forøvrig synes jeg reklame bør være 100% fritt, det handler om ytringsfrihet, det bør ikke kommunistene på stortinget blande seg inn i. De får heller fokusere på å drepe folk med feil hudfarge og å bygge svindyre symbolbygg med pengene til fattige alenemødre.

Dog kunne vi jo undervist i privatøkonomi på skolene, konsepter som finansiell uavhengighet burde være obligatorisk på barneskolen. Folk sparer alt for lite, og folk sparer feil.

Et samfunn er ikke tjent med mange gjeldsslaver og at folk har ødelagt økonomi.

Anonymkode: 04090...5d2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et samfunn er ikke tjent med mange gjeldsslaver og at folk har ødelagt økonomi.

Anonymkode: 04090...5d2

Å skyve noe under teppet er ingen løsning på problemet. Utdanning kan brukes for å påvirke menneskers valg. Å fjerne reklamene kommer ikke til å funke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...