Verpus Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Skulle bake en kake, og tenkte at det skulle gå greit å piske eggehviter stivt selv om det kom bittelitt eggeplomme i.. det gjorde det altså ikke.. Så nå har jeg en bolle med 6 eggehviter og 5 dl sukker som står som en suppe. Vet dere om noe jeg kan bruke det til? Syns det er synd å kaste.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Har du kvittet deg med eggeplommene? Hvis ikke kunne du slengt dem i og brukt dem til en annen type kake? Ellers: Jeg skiller alltid ett egg av gangen i en kopp, før jeg hiver eggehviten i en bolle. Da slipper du å ødelegge hele deigen om du skulle ødelegge et egg Anonymkode: 82675...38b
Verpus Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2016 Takk for svar ja, jeg kan vel prøve å finne en oppskrift jeg har alle ingrediensene til. Tror du det ville holde over natten? Tenkte på det etterpå. Pleier å gå fint, men skal ikke gjøre det neste gang. Er jo avgjørende om det skal bli stivt.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Skrevet 10. desember 2016 Jeg så ikke du hadde svart, men til en annen gang: Knekte egg holder seg helt fint over natten, sett dem i kjøleskap bare Anonymkode: 82675...38b
Gjest Zeitgeist Skrevet 10. desember 2016 #5 Skrevet 10. desember 2016 Tror du kan bruke eggehvitene i kokos-/hasselnøttmakroner. Jeg leste også et sted at hvis du pisker kjøleskapskalde eggehviter med en pris salt i en kald stålbolle, så kan du redde de noenlunde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå