AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Hvilke sminke og/eller pynteting kan jeg gi til en jente på 12 år? Anonymkode: bf32f...48f 1
Spiteful Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Skal du kjøpe sminke til ei jente på 12 år!? Eneste jeg kommer på da er jenteavdelingen på Toysrus... Pynteting kan være vesker du kan få kjøpt på h&m
Belima Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 Alt som kan pynte håret, øredobber hvis hun har hull i ørene, kjeder, armebånd og kanskje en fin lipgloss/leppepomade. 1
skruf Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 Innen sminke så er Nyx veldig populært, ganske rimelig også. De lipglossene/leppekrem er veldig populære, særlig de som er matt i fargen. Denne f.eks: http://www.kicks.no/nyx-b925/soft-matte-lip-cream-p74350 Pynteting er jeg litt usikker på... har selv ei på 13, og hun er ikke så veldig opptatt av pyntetinger (porselensdukker er hun livredd for ), men nå på denne tiden av året så liker hun å tenne noen telys, så telysholdere samt duftbrennere kan kanskje være en ide (vi har regler for det...hun må si ifra når hun tenner lys, og alltid blåse ut når hun går ut av rommet sitt). Sånn cotton-lights er også veldig populært. Lyser opp rommet på en fin og lun måte.
skruf Skrevet 8. desember 2016 #5 Skrevet 8. desember 2016 3 minutter siden, Spiteful skrev: Skal du kjøpe sminke til ei jente på 12 år!? Eneste jeg kommer på da er jenteavdelingen på Toysrus... Pynteting kan være vesker du kan få kjøpt på h&m Veldig vanlig å begynne å ønske seg sminke i den alderen der. Jeg er tante til ei på 12, og hun har presisert at hun ønsker seg ekte sminke til jul. Så lekesminke fra lekebutikker er de nok ferdige med.. Kylie Jenner-sminke og neglelakk er forresten også uhyre populært. 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 Akkurat nå, skruf skrev: Veldig vanlig å begynne å ønske seg sminke i den alderen der. Jeg er tante til ei på 12, og hun har presisert at hun ønsker seg ekte sminke til jul. Så lekesminke fra lekebutikker er de nok ferdige med.. Kylie Jenner-sminke og neglelakk er forresten også uhyre populært. Kjøpe kylie cosmetics til ei liten jente på 12 år som ikke kan noen ting om sminke? Har du noen anelse om hvor dyr den merken er? Skal man kjøpe ordentlig sminke til en nybegynner, kan man begynne med litt billigere produkter. Jeg har skjønt at sånne småjenter nå ønsker seg ordentlig sminke. Når jeg ser 7-8 klassinger gå på bussen i høyhelte sko, iphone 6 og dyr veske undrer jeg virkelig på hvorfor barn ikke er barn lenger... Her om dagen kom det en gjeng med jenter på 13 år-ish inn på bussen og begynte å sminke seg med pudder, leppestift og mascara... Syns det er tragisk at de skal oppføre seg så veslevoksne. Ts, hvis jenta vil ha ordentlig sminke kan du begynne med noen leppestifter fra Nyx. De har vannvittig fine farger, og de er ganske billige også. I tillegg kan du kjøpe en mascara til henne. Hvis hun liker øyenskygger har Nyx fine øyenskygger også... Highlighter er også noe de fleste jenter er gale etter nå. Anonymkode: 1ce3f...6ae 1
Saphyria Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 Enkel neglelakk, leppepomade med god lukt, og kanskje lipgloss med svak farge/glitter? Evt palett fra H&M, de avgir knapt farge likevel, så bra nok til eit barn. Ein tolvåring trenger ikkje akkurat the whole shebang med mascara, eyeliner og leppestift. Pynteting er vanskelig, for det spørs jo på hva jenta liker og hvordan rommet hennes ser ut og hva møbler ho har på rommet. Pene lyseholdere, duftlys, pene falske blomster i ein vase?
skruf Skrevet 8. desember 2016 #8 Skrevet 8. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpe kylie cosmetics til ei liten jente på 12 år som ikke kan noen ting om sminke? Har du noen anelse om hvor dyr den merken er? Skal man kjøpe ordentlig sminke til en nybegynner, kan man begynne med litt billigere produkter. Jeg har skjønt at sånne småjenter nå ønsker seg ordentlig sminke. Når jeg ser 7-8 klassinger gå på bussen i høyhelte sko, iphone 6 og dyr veske undrer jeg virkelig på hvorfor barn ikke er barn lenger... Her om dagen kom det en gjeng med jenter på 13 år-ish inn på bussen og begynte å sminke seg med pudder, leppestift og mascara... Syns det er tragisk at de skal oppføre seg så veslevoksne. Ts, hvis jenta vil ha ordentlig sminke kan du begynne med noen leppestifter fra Nyx. De har vannvittig fine farger, og de er ganske billige også. I tillegg kan du kjøpe en mascara til henne. Hvis hun liker øyenskygger har Nyx fine øyenskygger også... Highlighter er også noe de fleste jenter er gale etter nå. Anonymkode: 1ce3f...6ae Jeg skrev Nyx i første innlegget mitt Nevnte bare Kylie Jenner pga jeg har fått med meg at det er veldig populært.. og ja, det er faktisk mange i den alderen som har det. Flere i klassen til 13-åringen min bl.a (nei, mi si får klare seg med Nyx).
Liste Skrevet 8. desember 2016 #9 Skrevet 8. desember 2016 Essie-neglelakker i en kul farge er kjøpt inn til nieser på 11, 11, og 13 Det er kult, de får bruk for det, samtidig som jeg selv føler at jeg ikke bygger for mye opp under utseendefokuset (fordi de er jo pene nok som de er, som jeg sier til de hele tida ) Bonus: Kan låne disse når vi drar på ferier sammen 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #10 Skrevet 8. desember 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpe kylie cosmetics til ei liten jente på 12 år som ikke kan noen ting om sminke? Har du noen anelse om hvor dyr den merken er? Skal man kjøpe ordentlig sminke til en nybegynner, kan man begynne med litt billigere produkter. Jeg har skjønt at sånne småjenter nå ønsker seg ordentlig sminke. Når jeg ser 7-8 klassinger gå på bussen i høyhelte sko, iphone 6 og dyr veske undrer jeg virkelig på hvorfor barn ikke er barn lenger... Her om dagen kom det en gjeng med jenter på 13 år-ish inn på bussen og begynte å sminke seg med pudder, leppestift og mascara... Syns det er tragisk at de skal oppføre seg så veslevoksne. Ts, hvis jenta vil ha ordentlig sminke kan du begynne med noen leppestifter fra Nyx. De har vannvittig fine farger, og de er ganske billige også. I tillegg kan du kjøpe en mascara til henne. Hvis hun liker øyenskygger har Nyx fine øyenskygger også... Highlighter er også noe de fleste jenter er gale etter nå. Anonymkode: 1ce3f...6ae Jeg nærmer meg 40 i min barndom begynte jentene med lipgloss når vi var 11 og mascara første året på ungdomsskolen... Anonymkode: 9b860...71d 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #11 Skrevet 8. desember 2016 Husker da jeg var 12 så var det kjempe kjekt å få en øyeskyggepalett. Tror den første jeg fikk var fra h&m Ellers er en lippgloss med pittelitt farge, smykker og øredobber, fin hårpynt (spenner med "diamanter" osv) noe jeg husker vi elsket da jeg var på den alderen. Nå er det noen år siden (er i midten av 20 årene) og ting har nok forandret seg endel, men det var det jeg elsket å få når jeg var så ung En liten fot inn i voksenverden, uten at det er noe farlig Anonymkode: d3696...ac8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #12 Skrevet 9. desember 2016 Tusen takk for mange gode svar 😀 Noen som har tips om en leppomade som er kul i den alderen? Anonymkode: bf32f...48f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #13 Skrevet 10. desember 2016 Det viktigste å huske på til en 11-12 åring er dette: det er ekstremt mye rart i sminke. I og med at et barn på den alderen både vokser fysisk og har en hjerne under utvikling, kombinert med betydelig mindre fett å spre giftene på enn oss voksne: sjekk bakpå produktet før du kjøper. Det finnes både neglelakk og vanlig sminke som er ok, med unntak av maskara, som av en eller annen grunn har blitt salderingsprodukt: der finner du ingen produkter per 2016 som jeg ville brukt på mennesker (eller dyr) uten å gjøre meg mørke tanker om fremtidig uhelse. I og med at flere produkter kan være hormonforstyrrende og dette av naturlige grunner er lite ønskelig å utsette 12-åringer for: ofre noen ekstra hundrelapper om du må. Det er ikke så farlig. Lepepomade: du er på utskikk etter noe som inneholder så lite som mulig, og for all del ikke mineralolje eller noe som helst annet du ikke ville spist. Med skje. Hurraw er et ok merke, som et eksempel. Anonymkode: 59964...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå