SweetM Skrevet 10. desember 2016 #21 Skrevet 10. desember 2016 Jeg rydder ofte på kjøkkenet mens jeg lager middag. Får gjort utrolig mye mens potetene koker.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #22 Skrevet 10. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du nevner om at du fikk mer overskudd når du var sulten, det kjenner jeg igjen selv. Delfastet mye i perioder før (små mengder nøtter og noe jus), og det fungerte overraskende bra. Burde nok har startet opp igjen med det. Anonymkode: 44420...cd2 Jeg har ikke opplevd noe slikt før. Vanligvis når jeg er sulten er det mer som om jeg holder på å svime av. Så vet ikke om det er sulten akkurat. De to siste dagene er det gått litt i overmodne bananer (som jeg spiste på trass for å ikke la de gå i søpla) og noe jordbær. Jeg har ikke kontroll på hva jeg spiser og hvor mye, evt for lite. Jeg orker ikke tenke på det engang. Mat er litt stress kjenner jeg. Bare jeg ser brød får jeg lyst til å snu meg bort. Å stirre på brødhylla på butikken i fem min og innse at jeg faktisk ikke hadde lyst på brød var veldig merkelig. Tror de ansatte lurte på hvorfor jeg sto der så lenge. Anonymkode: d027a...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #23 Skrevet 10. desember 2016 Start med å gå en tur hver dag. sett på strava eller en skritteller. Det er vanskelig denne dørstokkmila, men bare det å gå 15 min ute i frisk luft uten musikk i ørene er deilig. Du kan starte inne med å gå på stedet feks etter musikk. Det er godt å bevege seg litt. Det å vaske/rydde i ett hjørne av gangen er et godt tips. Anonymkode: ed541...397
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #24 Skrevet 10. desember 2016 7 minutter siden, SweetM skrev: Jeg rydder ofte på kjøkkenet mens jeg lager middag. Får gjort utrolig mye mens potetene koker. Jeg var slik før. Åå missunner deg.. Anonymkode: d027a...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #25 Skrevet 10. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke opplevd noe slikt før. Vanligvis når jeg er sulten er det mer som om jeg holder på å svime av. Så vet ikke om det er sulten akkurat. De to siste dagene er det gått litt i overmodne bananer (som jeg spiste på trass for å ikke la de gå i søpla) og noe jordbær. Jeg har ikke kontroll på hva jeg spiser og hvor mye, evt for lite. Jeg orker ikke tenke på det engang. Mat er litt stress kjenner jeg. Bare jeg ser brød får jeg lyst til å snu meg bort. Å stirre på brødhylla på butikken i fem min og innse at jeg faktisk ikke hadde lyst på brød var veldig merkelig. Tror de ansatte lurte på hvorfor jeg sto der så lenge. Anonymkode: d027a...d4e Hm. Følg litt med på det der. Om du spiser mer frukt og grønt, og fungerer bedre enn før, så kanskje det kunne vært noe å lagt smoothies? Det å fikle med kostholdet kan ha stor effekt for enkelte, og endel endringer er ofte ganske enkle. Anonymkode: 44420...cd2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #26 Skrevet 10. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Start med å gå en tur hver dag. sett på strava eller en skritteller. Det er vanskelig denne dørstokkmila, men bare det å gå 15 min ute i frisk luft uten musikk i ørene er deilig. Du kan starte inne med å gå på stedet feks etter musikk. Det er godt å bevege seg litt. Det å vaske/rydde i ett hjørne av gangen er et godt tips. Anonymkode: ed541...397 Det er vel noe av det vanskeligste for meg nå for tiden. Å gå ut. Jeg klarer såvidt å gå ut for å komme meg til butikken. Så sier det stopp. Legetimer jeg hadde i november og desember måtte jeg bare gi opp. Jeg klarte ikke gå ut. Avtalte dermed med meg selv og lege at det var ok å ha "legefri" ut året. Jeg er derfor mye hjemme. Og det at jeg fikk til å gjøre noe bare for en time... Wow. Jeg er overrasket og kan nesten ikke tro det. Jeg skal ut igjen og gå uten at det er ærender, men ikke helt ennå. Jeg tar forøvrig trappa da, når jeg først går ut. Anonymkode: d027a...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #27 Skrevet 10. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm. Følg litt med på det der. Om du spiser mer frukt og grønt, og fungerer bedre enn før, så kanskje det kunne vært noe å lagt smoothies? Det å fikle med kostholdet kan ha stor effekt for enkelte, og endel endringer er ofte ganske enkle. Anonymkode: 44420...cd2 Det skal jeg gjøre. Anonymkode: d027a...d4e
Tonus Skrevet 10. desember 2016 #28 Skrevet 10. desember 2016 Så bra at du kom i gang med litt rydding i dag! Jeg pleier som regel å lage en liten liste på kvelden i forveien, med 2-4 ting jeg skal gjøre dagen etter. Kan være alt fra å dusje (enkelte ganger er ALT et tiltak) til å hente ved, støvsuge eller gå på butikken. Og akkurat som du nå opplevde, så er det som regel sånn med ryddinga at det bare gjelder å starte et sted, og plutselig har jeg holdt på 30 min - 1 time 😁 I forhold til mat og sånn, så pleier jeg innimellom å lage store porsjoner av noe og fryse ned enkeltporsjoner som jeg kan ta opp når jeg ikke orker å lage mat. Da er det lettere å få i seg noe næringsrikt og mettende på de tunge dagene også.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #29 Skrevet 10. desember 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel noe av det vanskeligste for meg nå for tiden. Å gå ut. Jeg klarer såvidt å gå ut for å komme meg til butikken. Så sier det stopp. Legetimer jeg hadde i november og desember måtte jeg bare gi opp. Jeg klarte ikke gå ut. Avtalte dermed med meg selv og lege at det var ok å ha "legefri" ut året. Jeg er derfor mye hjemme. Og det at jeg fikk til å gjøre noe bare for en time... Wow. Jeg er overrasket og kan nesten ikke tro det. Jeg skal ut igjen og gå uten at det er ærender, men ikke helt ennå. Jeg tar forøvrig trappa da, når jeg først går ut. Anonymkode: d027a...d4e Har det vært ekstra ille i det siste? I så fall kan det jo ha noe med mørketida å gjøre. Da er regel nummer én å komme seg ut hver dag, mens det er dagslys. Det trenger ikke å være en kjempeutflukt - å gå en liten tur holder i massevis. (Tar utgangspunkt i at du ikke bor så langt nord at sola er helt borte) Anonymkode: d0664...b3f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #30 Skrevet 10. desember 2016 5 minutter siden, Tonus skrev: Så bra at du kom i gang med litt rydding i dag! Jeg pleier som regel å lage en liten liste på kvelden i forveien, med 2-4 ting jeg skal gjøre dagen etter. Kan være alt fra å dusje (enkelte ganger er ALT et tiltak) til å hente ved, støvsuge eller gå på butikken. Og akkurat som du nå opplevde, så er det som regel sånn med ryddinga at det bare gjelder å starte et sted, og plutselig har jeg holdt på 30 min - 1 time 😁 I forhold til mat og sånn, så pleier jeg innimellom å lage store porsjoner av noe og fryse ned enkeltporsjoner som jeg kan ta opp når jeg ikke orker å lage mat. Da er det lettere å få i seg noe næringsrikt og mettende på de tunge dagene også. Jeg skrev alltid lister før! De kunne være lange også. Minst ti til femten ting jeg måtte få gjort på en lørdag for eksempel. Men det siste året... Siden juli har jeg forsøkt med lister igjen, men den ligger bare der og så får jeg ikke gjort noe.. Men jeg elsker lister da, så håper å få gløden tilbake en dag. Skulle gjerne fått ferdig sunn mat på døren hver dag. Slike fruktbiter feks. Anonymkode: d027a...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #31 Skrevet 10. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det vært ekstra ille i det siste? I så fall kan det jo ha noe med mørketida å gjøre. Da er regel nummer én å komme seg ut hver dag, mens det er dagslys. Det trenger ikke å være en kjempeutflukt - å gå en liten tur holder i massevis. (Tar utgangspunkt i at du ikke bor så langt nord at sola er helt borte) Anonymkode: d0664...b3f Nei det har vært slik hele året egentlig, i sommer var det verre på den måten at jeg trodde jeg hadde blitt alvorlig syk med lungesykdom. Svetten rant bare jeg gikk fra seng til toalett og tilbake. Anonymkode: d027a...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå