Gå til innhold

Hva er det med dere jenter og høyde?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei folkens. 

Syntes dette temaet er litt interessant. Er selv (heldigvis) 1.80 men har jo selv merker hvor ofte høyde nærmest er det første spørsmålet jenter stiller på tinder osv. En kvinnelig kollega skulle nylig settes opp på en blinddate og første spørsmålet hennes var selvsagt hvor høy vedkommende var. Selv husker jeg en samtale med ei jente på et vors (hun var 185) som sa rett ut "Ikke ta det personlig men er kun interessert i menn som er høyere enn meg. "Kjenner" liksom ikke den attraksjonen til lavere menn". 

Har spurt en del jenter rett ut om dette men får stort sett ganske diffuse svar så da tenkte jeg å dra igang en diskusjon på det her. 

Full forståelse for at høyde har en del å si på lik linje som vekt spiller inn for oss menn, men den store forskjellen er at det finnes veldig mange "superpopulære menn" som er "lave" mens Oprah eller Moskva-Marit ikke akkurat ble sex-symboler over natten.  

Eksempler  på dette er Tom Cruise (170), Petter Stordalen (171) eller hele Norges kjæledegge for 10 år siden Kristoffer Hæstad (172). Sistnevnte hadde jeg haugevis av kvinnelige bekjente som kun ser etter menn på 180 og oppover som lå langflate etter 

Spørsmålene jeg lurer på er da: 

1. Hvorfor er høyde viktig for deg? (Tror du det er evolusjon eller en noe skapt av samfunnet på lik linken er at lubben og blek var attraktivt for jenter for 100 år siden)

2. Kunne du under noen omstendigheter datet/vært sammen med en mann som var lavere enn deg? (Skriv også hvor høy du er og hvor høy han var)

3. Hvis nei på spørsmål 2. kunne du gjort unntak dersom vedkommende var veldig kjekk, karismatisk, rik eller hadde andre tiltrekkende egenskaper?  

4. Har du blitt skuffa eller droppa second date (eller tilogmed første) pga en manns høyde?

Kjør debatt :) 

Endret av Rubus
Videoannonse
Annonse
Gjest canacas
Skrevet

1. Høyde er ikke så viktig for meg

2. Det har jeg vært. Jeg er 170 høy

3. Unntak, hva mener du? Jeg har jo vært sammen med en lavere enn meg.

4. Nei.

Skrevet

Jeg er 1,62 og føler meg ganske lav, men så lenge jeg liker den personen og er forelsket så bryr jeg meg ikke om høyden :)

Skrevet

Høyde er viktig for meg fordi jeg har lyst til å føle meg lita sammen med kjæresten min, og jeg er høy sjøl så det skal litt til for at jeg føler det sånn. Så enkelt er det faktisk.

Når det er sagt er det selvfølgelig andre ting som er mer viktig enn høyde, og jeg hadde ikke dumpa en bra mann fordi han ikke var høyere enn meg.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, canacas skrev:

1. Høyde er ikke så viktig for meg

2. Det har jeg vært. Jeg er 170 høy

3. Unntak, hva mener du? Jeg har jo vært sammen med en lavere enn meg.

4. Nei.

Redigerte litt på spørsmål 3 :) Takk for svar

Skrevet

1. Jeg tror det er et form for instinkt som ligger i mange kvinner, hvor mannen liksom skal være høy og beskyttende. For meg spiller det liten rolle.

2. Ja, ingen problem. Er 1,67.

3. Jeg har ikke problem med høyden til folk, så jeg hadde ikke trengt å gjøre noen unntak.

4. Nei.

Skrevet

1. Høyde er ikke viktig for meg

2. Er 158. Tror aldri jeg har møtt en voksen mann som er lavere enn meg. Da har jeg i allefall ikke lagt merke til det.

3. Forstå ikke helt.

4. Har ikke gjort det, se svar 2.

Anonymkode: 0eb01...2e7

Skrevet
1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Høyde er viktig for meg fordi jeg har lyst til å føle meg lita sammen med kjæresten min, og jeg er høy sjøl så det skal litt til for at jeg føler det sånn. Så enkelt er det faktisk.

Når det er sagt er det selvfølgelig andre ting som er mer viktig enn høyde, og jeg hadde ikke dumpa en bra mann fordi han ikke var høyere enn meg.

Skjønner. Føler det er en gjenganger blant høye jenter. Tror du det er fordi du vil føle at vedkommende skal kunne beskytte deg (ergo evolusjon) eller at du føler det blir mer fokus på hvor høy du er om han er lavere? 

Skrevet

For min del, kan jeg ikke være sammen med noen lavere.  Det handler om at jeg er overvektig, og virkelig føler meg som en flodhest(mer enn vanlig) om jeg er sammen med en som er lavere. Men er på vei ned i vekt, så det kan forandre seg. 

Anonymkode: 98d79...aab

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For min del, kan jeg ikke være sammen med noen lavere.  Det handler om at jeg er overvektig, og virkelig føler meg som en flodhest(mer enn vanlig) om jeg er sammen med en som er lavere. Men er på vei ned i vekt, så det kan forandre seg. 

Anonymkode: 98d79...aab

Skjønner. Lykke til med prosjektet ditt:) 

Skrevet
6 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Hvor høy må han være for at du blir våt? ;)

Anonymkode: 578c8...3c2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor høy må han være for at du blir våt? ;)

Anonymkode: 578c8...3c2

Leggetid for deg nå, de voksne har en seriøs diskusjon her 

• Liker 7
Skrevet
26 minutter siden, Rubus skrev:

1. Hvorfor er høyde viktig for deg? (Tror du det er evolusjon eller en noe skapt av samfunnet på lik linken er at lubben og blek var attraktivt for jenter for 100 år siden)

2. Kunne du under noen omstendigheter datet/vært sammen med en mann som var lavere enn deg? (Skriv også hvor høy du er og hvor høy han var)

3. Hvis nei på spørsmål 2. kunne du gjort unntak dersom vedkommende var veldig kjekk, karismatisk, rik eller hadde andre tiltrekkende egenskaper?  

4. Har du blitt skuffa eller droppa second date (eller tilogmed første) pga en manns høyde?

Kjør debatt :) 

1. Fordi jeg ønsker å føle at mannen er sterkere enn meg og kan beskytte meg. Får ikke den følelsen av lave menn. Tror det er biologisk, akkurat som at kvinner ser etter brede skuldre, og menn ser etter brede hofter (brede hofter gjør det lettere å føde barn). 

2. Helt sikkert, men har ikke tenkt å sjekke det ut. Tenker ikke på lave menn som potensielle dater. 

3. Sikkert, har ikke testet ut. 

4. Har ikke det, da jeg ikke har datet noen som er lave. Hadde han vært bra på andre måter så hadde ikke høyden i seg selv vært dealbreaker, men jeg er så kresen når det kommer til mannfolk at det umulig er det eneste negative med en fyr. Jeg ditchet en som ikke la ned dolokket feks..... :fnise:

Anonymkode: 7b50f...ded

Skrevet

Fordi noen jenter liker å føle seg små og føle seg som "lille jenta" til typen. Haha det hørtes perverst ut men var ikke sånn ment. De liker vel følelsen av at kinnet deres treffer mannens brystkasse når de klemmer. Ja, bare liker det å føle seg liten. Ellers har jeg hørt venninner som sier de syns det er flaut når mannen er lavere. Ser ikke helt den. Dater selv en mann på 165. Tidenes mann ;) ingen deal breaker for min del. Driter i høyden

• Liker 1
Skrevet

Er 170 selv, har en kompis som er nærmere 2 meter. Høyde er dødsviktig. Selv om jeg har mange gode personlige egenskaper kvinner påstår de vil ha, men de går gang på gang etter kompisen min. Jeg unner han alt godt da, så er ikke sjalu. Han er en bra fyr. Er ikke sinna på damer heller, de kan ikke noe for hva de er tiltrukket av. Sitter bare og ler for meg selv, når de gang på gang ikke finner en fyr å slå seg til ro med, når folk som meg kunne vært mer enn bra nok.

Anonymkode: 3860d...87d

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, Rubus skrev:

1. Høyde er viktig fordi jeg ønsker at mannen skal være større enn meg. Det er mer mandig å være større enn kvinnen.

2. Nei, jeg ønsker ikke å være sammen med en som er lavere. Jeg er 1,68, så det er en del menn å velge mellom som er høyere enn meg.

3. Vet ikke. Jeg har ikke lyst å gjøre et unntak.

4. Nei, jeg får greie på høyden før daten.

Anonymkode: 17034...764

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Jeg ditchet en som ikke la ned dolokket feks..... :fnise:

Haha. Dagens. Der hadde jeg nok røket selv 😬

Endret av Rubus
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 170 selv, har en kompis som er nærmere 2 meter. Høyde er dødsviktig. Selv om jeg har mange gode personlige egenskaper kvinner påstår de vil ha, men de går gang på gang etter kompisen min. Jeg unner han alt godt da, så er ikke sjalu. Han er en bra fyr. Er ikke sinna på damer heller, de kan ikke noe for hva de er tiltrukket av. Sitter bare og ler for meg selv, når de gang på gang ikke finner en fyr å slå seg til ro med, når folk som meg kunne vært mer enn bra nok.

Anonymkode: 3860d...87d

Kjenner til den. Har en "playerkompis" selv som sjeldent sover alene i helgene. Han er rundt 2 meter høy Og det har sine fordeler gitt :)

Endret av Rubus
Skrevet
2 minutter siden, Rubus skrev:

Haha. Dagens. Der hadde jeg nok røket selv 😬

Jeg er litt fæl til å droppe noen for sånne småting. Men i mitt hode var det logisk å ikke fortsette dating med en mann jeg ville irritert meg over resten av livet :P 

Anonymkode: 7b50f...ded

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Fordi jeg ønsker å føle at mannen er sterkere enn meg og kan beskytte meg. Får ikke den følelsen av lave menn. Tror det er biologisk, akkurat som at kvinner ser etter brede skuldre, og menn ser etter brede hofter (brede hofter gjør det lettere å føde barn). 

Høres fornuftig ut, men hva om vedkommende var topptrent og hadde sort belte i karate eller lignende? (Ref beskyttelse) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...