AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Jeg er så forbanna.. Hvordan har det vært med dere? Har dere vært forbanna, oppgitt eller hva? La oss kalle denne arbeidskollega som skulle vente på meg for: Ivar. Og la oss kalle sjefen for : Daniel Jeg og 3 andre arbeidskollega ble utplassert på annen bedrift. For å komme til denne bedriften så må du ha tilgangskort. Jeg er den eneste som ikke har tilgangskort og må vente på de andre. Jeg hadde avtalt med Ivar at vi skulle møtes kl 04:45 for at jeg kan komme inn på arbeidsplassen med han for han har tilgangskort. Neste dag skulle vi møtes samme tid og jeg kom 1 min for sent, 04:46 og avtalt ble kl 04:45. Jeg, beklaget meg for at jeg kom for sent og han svarte til meg " Jeg kommer kl 04:40 og venter på at for at du skal komme". Så godt jeg husker så ble det avtale kl 04:45 vi skulle møtes ikke 04:40. Hvis du hadde sagt at vi møtes begge to kl 04:40 så hadde jeg gjort det, what is problem? Det er ikke verdens undergang for at jeg kom 1 min for sent enn det vi har avtalt. Ivar: Neste dag hvis du blir forsinket 1 min da må du finne ut selv hvordan du skal komme inn,. Jeg, spurte om det er mulig å låne slikt tilgangskort, at du ikke trenger å vente på meg. Da må du snakke med sjefene her på arbeidsplassen, og ingen av sjefene var akkurat denne dagen. Ivar ringte Daniel og fortalte at jeg gikk for å spørre om at jeg kan få låne kort på kontoret. Denne samme dag kom sjefen og skulle snakke med meg. "Vet du hva Espen(jeg), Ivar har sagt at du ønsker tilgangskort." Da prøvde jeg forklare til Daniel hva som har skjedd og hva Ivar har sagt til meg. Daniel -" Vet du hva Espen, aner du ikke at denne arbeidsplassen du er utplassert er veldig seriøst og du kan ikke tulle rundt". Da svarte jeg: "Jeg tuller ikke på arbeidsplassen og jeg har ikke stjålet, hærverk eller kranglet med andre her på jobben. Hva har jeg gjort galt for å spørre om tilgangskort? Jeg ønsker ikke å komme for sent på jobb og at jeg blir tilsnakket av deg at jeg ikke møter opp til riktig tid.". Da fikk jeg svar fra Daniel: Vi for snakke om det i morgen (09.12.16) på jobben sammen, og du kommer til å ikke å jobbe her i morgen. Ivar er vikar og jeg er fast ansatt!.... Jeg er så forbanna at det er så vanskelig å forklare. Hvis du har idiotiske svar som " Det er mange skrivefeil osv, jeg vet at det er mange skrivefeil, bare fuck off. Anonymkode: 0f881...4c1
jaro Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Hvis historien er helt korrekt fremstilt hadde jeg også vært forbanna ja. (Men er du fast ansatt er det ikke sånn det foregår at du ikke har jobb dagen etter) 1
Honnikorn Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 Ehm, hva er grunnen til at du ikke har fått kort? Jeg er av den typen som blir kjempestressa om jeg kommer seint, og det kan hende at Ivar også er sånn. Og da å vente på en som kommer akkurat for seint hadde ikke jeg heller gjort. Å gå i forsvar er aldri lurt, beste er å legge seg helt flat og innrømme feil. Og så å rette opp feilen. Uavhengig om du mener det er en liten fillefeil ( komme akkurat for seint) eller ei. Jeg jobber med en som stadig vekk kommer et minutt eller to etter at morgenmøtet har begynt, og det irriterer vettet av meg. Men.. Nøkkelen til å rydde opp i slikt er kommunikasjon, saklig og uten å verken gå i forsvar eller å bortforklare seg til sjef. Bare si" beskjed mottatt, det skal ikke gjenta seg" Og så sørger man for at det ikke gjentar seg...
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 TS her. Jeg har ikke snakket enda med Daniel og han nevnte til meg at vi skulle snakke i denne uken. Det blir litt spennende å se hva han kommer til å si. Anonymkode: 0f881...4c1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 På 8.12.2016 den 17.07, AnonymBruker skrev: Jeg er så forbanna.. Hvordan har det vært med dere? Har dere vært forbanna, oppgitt eller hva? La oss kalle denne arbeidskollega som skulle vente på meg for: Ivar. Og la oss kalle sjefen for : Daniel Jeg og 3 andre arbeidskollega ble utplassert på annen bedrift. For å komme til denne bedriften så må du ha tilgangskort. Jeg er den eneste som ikke har tilgangskort og må vente på de andre. Jeg hadde avtalt med Ivar at vi skulle møtes kl 04:45 for at jeg kan komme inn på arbeidsplassen med han for han har tilgangskort. Neste dag skulle vi møtes samme tid og jeg kom 1 min for sent, 04:46 og avtalt ble kl 04:45. Jeg, beklaget meg for at jeg kom for sent og han svarte til meg " Jeg kommer kl 04:40 og venter på at for at du skal komme". Så godt jeg husker så ble det avtale kl 04:45 vi skulle møtes ikke 04:40. Hvis du hadde sagt at vi møtes begge to kl 04:40 så hadde jeg gjort det, what is problem? Det er ikke verdens undergang for at jeg kom 1 min for sent enn det vi har avtalt. Ivar: Neste dag hvis du blir forsinket 1 min da må du finne ut selv hvordan du skal komme inn,. Jeg, spurte om det er mulig å låne slikt tilgangskort, at du ikke trenger å vente på meg. Da må du snakke med sjefene her på arbeidsplassen, og ingen av sjefene var akkurat denne dagen. Ivar ringte Daniel og fortalte at jeg gikk for å spørre om at jeg kan få låne kort på kontoret. Denne samme dag kom sjefen og skulle snakke med meg. "Vet du hva Espen(jeg), Ivar har sagt at du ønsker tilgangskort." Da prøvde jeg forklare til Daniel hva som har skjedd og hva Ivar har sagt til meg. Daniel -" Vet du hva Espen, aner du ikke at denne arbeidsplassen du er utplassert er veldig seriøst og du kan ikke tulle rundt". Da svarte jeg: "Jeg tuller ikke på arbeidsplassen og jeg har ikke stjålet, hærverk eller kranglet med andre her på jobben. Hva har jeg gjort galt for å spørre om tilgangskort? Jeg ønsker ikke å komme for sent på jobb og at jeg blir tilsnakket av deg at jeg ikke møter opp til riktig tid.". Da fikk jeg svar fra Daniel: Vi for snakke om det i morgen (09.12.16) på jobben sammen, og du kommer til å ikke å jobbe her i morgen. Ivar er vikar og jeg er fast ansatt!.... Jeg er så forbanna at det er så vanskelig å forklare. Hvis du har idiotiske svar som " Det er mange skrivefeil osv, jeg vet at det er mange skrivefeil, bare fuck off. Anonymkode: 0f881...4c1 Måten du formulerer deg i det siste avsnittet gjør at jeg tror det ligger mer bak enn det du forteller og at du fremstiller en veldig ensidig side av saken. Anonymkode: 41c3f...956 6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Veldig lurt å legge en sånn sak ut på nettet. Anonymkode: 7c782...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Det der skjønte jeg virkelig ingenting av. Får du sparken fordi du spurte om å få et kort? Anonymkode: 12b0d...da0 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8 Skrevet 15. desember 2016 Skjønte ikke en dritt av dette. Og det ble (om mulig) enda mer forvirrende med alle disse navnene. Hva er feil med å betegne de som sjefen og kollegaen? Anonymkode: 1366d...bf9 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #9 Skrevet 15. desember 2016 Dersom du ønsker adgangskort må du snakke saklig for deg. Å si ting som "hva har jeg gjort galt" eller "jeg ønsker ikke å bli tilsnakket av deg" hører ikke hjemme noe sted. Det du burde sagt er at "det er viktig at jeg får mitt eget adgangskort slik at ingenting kan være i veien for at jeg skal gjøre jobben min. Worst case scenario er jo faktisk at Daniel venter så lenge på meg en dag jeg er forsinket at oss begge blir forsinket. Hadde jeg hatt mitt eget kort hadde Daniel sluppet å vente på meg, og jeg ville ikke blitt hindret i å gjøre min jobb de dagene Daniel ikke har mulighet til å vente". Da har plutselig ikke Ivar noen gode grunner for at du IKKE skal få tilgangskort. Anonymkode: 71941...ff6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #10 Skrevet 15. desember 2016 Det jeg tenker er: Hva har Ivar påstått overfor Daniel....?? For legg merke til at I var forventet at ts skulle dukke opp 5 min før avtalen. Altså vrir han allerede på sannheten (går ut fra hi). Det må være noe Ivar har sagt som får Daniel til å blåse seg opp mot deg. Krev at Ivar er tilstede og forteller sin versjon. Forøcrig har ikke en sjef lov til å avsette en fast ansatt på dagen. Du må kontakte den sjefen du har til vanlig og legge fram situasjonen. Anonymkode: ab745...fdf
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 jeg lurer litt på hvorfor du som fast ikke fikk adgangskort, mens kollegaen som er vikar fikk det... og hvorfor dukker kollegaen din opp 5 min før avtalen, men gidder ikke vente ett minutt ekstra? Samtidig, jeg har jobbet i industri, hvor minuttene telte mye i forhold til det å komme for sent. der ble minutter med forsinkelse både til/fra jobb og til/fra pause. Er det samlebånd med 3skift, og noen kommer ett minutt for sent, så må noen andre jobbe ekstra ett minutt. Må kollegaen din vente på deg ett minutt, så må to stk jobbe over ett minutt hver. For noen er det viktig å komme seg ut døra på minuttet i forhold til transport. Der jeg jobber nå har jeg kollektiv som jeg rekker om jeg går presis og løper til buss, hvis ikke må jeg vente halvtime og da er bussen itillegg så full at jeg må stå 40 minutter. Så ja, hadde jeg hatt en jobb hvor noen skulle avløse meg, så hadde jeg blitt temmelig frustrert om dem kom ett minutt for sent! Det ene minuttet for dem, tilsvarer 30 minutter for meg... Anonymkode: 32d48...a15
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #12 Skrevet 15. desember 2016 Hvorfor har kollegaen som er vikar adgangskort og ikke du som er fast ansatt? Det skurrer veldig i mine ører. Sjefen din kan ikke sparke deg på dagen på denne måten. Ta en prat med tillitsvalgt eller verneombud og få hjelp. Anonymkode: 76253...a86
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 Gir faen i hatkommentarer og "likes" dere har fått. Men kommer til å svare til andre. TS Anonymkode: 0f881...4c1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #14 Skrevet 17. desember 2016 På 15.12.2016 den 17.10, AnonymBruker skrev: Det der skjønte jeg virkelig ingenting av. Får du sparken fordi du spurte om å få et kort? Anonymkode: 12b0d...da0 På 15.12.2016 den 17.15, AnonymBruker skrev: Skjønte ikke en dritt av dette. Og det ble (om mulig) enda mer forvirrende med alle disse navnene. Hva er feil med å betegne de som sjefen og kollegaen? Anonymkode: 1366d...bf9 Bare stikke av og gir faen i deres "likes", til deres kommentarer. TS Anonymkode: 0f881...4c1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 På 15.12.2016 den 19.55, AnonymBruker skrev: Hvorfor har kollegaen som er vikar adgangskort og ikke du som er fast ansatt? Det skurrer veldig i mine ører. Sjefen din kan ikke sparke deg på dagen på denne måten. Ta en prat med tillitsvalgt eller verneombud og få hjelp. Anonymkode: 76253...a86 Hei. Ivar har adgangskort fordi han har jobbet i litt lenger periode. Sjefen som har spurt meg om jeg kunne jobbe der i 3 uker, fordi at han trengte hjelp. Sparken i dette tilfellet skal ikke være mulig, fordi jeg har ikke noe gjort galt. TS Anonymkode: 0f881...4c1
Veslefrikk Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gir faen i hatkommentarer og "likes" dere har fått. Men kommer til å svare til andre. TS Anonymkode: 0f881...4c1 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare stikke av og gir faen i deres "likes", til deres kommentarer. TS Anonymkode: 0f881...4c1 Hvis du oppfører deg på den her måten i jobbrelaterte situasjoner også, så forstår jeg virkelig hvorfor du ikke får adgangskort. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå