Gjest BethD Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Vi har vært singel sammen mange år nå,og vi har klagd til hverandre når vi har våre nedturer og vært der for hverandre når vi er ensomme og trenger noen å snakke med. Vi har hatt dype samtaler om hva vi ønsker og at det kommer til å bli vanskelig for den ene (spesielt for henne for hun kjenner veldig på ensomheten) når den andre finner en fyr (på den måten at den ene da har det den andre ønsker osv, ikke fordi vi ikke unner hverandre det). Nå har jeg møtt en som jeg liker godt, og jeg kjenner jeg ikke tør å prate så mye om han til henne for jeg er redd for å gjøre henne lei seg eller gni det inn. Jeg tror egentlig det er sånn for veldig mange venninner der ute som er/har vært i samme situasjon som meg så jeg ville bare høre hva dere tenker? Har dere vært i en sånn situasjon? Kanskje du har vært den venninnen som sitter igjen alene? Kom gjerne med innspill.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Du virker som en omsorgsfull og god venninne. Samtidig bør hun være glad på dine vegne - og derfor mener jeg at du fint bør kunne dele gleden din ved å ha møtt en mann, så lenge det ikke er det eneste tema i samtalen. Hva om hun hadde møtt en fyr og ikke du? Ville du da at hun skulle ha holdt det hemmelig/fortalt lite om det, fått dårlig samvittighet, eller delt gleden med deg? Jeg, som venninne, blir nærmest like glad når venninner av meg dater eller finner seg en fyr, så langt de ikke glemmer meg. Jeg setter stor pris få å få høre om mine venninners flammer og ville nok blitt litt skuffet om de bare holdt ting for seg selv. Ved at du viser at du er der for henne samtidig som du har en mann i livet ditt, synes jeg du gjør ditt. Sett av tid til henne og vær der for henne når hun trenger det - det er ikke noe mer som skal til. Anonymkode: b1c5c...a9f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 Det å være glad på andres vegne er en test for vennskapet. Det er veldig lett å være miserable sammen og "lure" seg selv til å tro at man bryr seg om hverandre. Det er når den andre har noe du ikke har, at man ser hva vennskapet er laget av. Du skal selvsagt kunne prate om ham til henne. Men ikke la ham være hovedtema hele tiden (det gjelder for så vidt enten hun er singel eller ei, og uavhengig av hvem du prater med). Anonymkode: e9872...6a6
Gjest BethD Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du virker som en omsorgsfull og god venninne. Samtidig bør hun være glad på dine vegne - og derfor mener jeg at du fint bør kunne dele gleden din ved å ha møtt en mann, så lenge det ikke er det eneste tema i samtalen. Hva om hun hadde møtt en fyr og ikke du? Ville du da at hun skulle ha holdt det hemmelig/fortalt lite om det, fått dårlig samvittighet, eller delt gleden med deg? Jeg, som venninne, blir nærmest like glad når venninner av meg dater eller finner seg en fyr, så langt de ikke glemmer meg. Jeg setter stor pris få å få høre om mine venninners flammer og ville nok blitt litt skuffet om de bare holdt ting for seg selv. Ved at du viser at du er der for henne samtidig som du har en mann i livet ditt, synes jeg du gjør ditt. Sett av tid til henne og vær der for henne når hun trenger det - det er ikke noe mer som skal til. Anonymkode: b1c5c...a9f Tusen takk for svar, og du har helt rett Jeg ønsker jo å dele ting med henne, men føler jeg må holde litt tilbake så jeg ikke gnir det inn..men hun er supersnill og god så jeg er ikke redd for at hun ikke kommer til å bli glad på mine vegne. Mer redd for at hun skal trekke seg innover og ikke ta kontakt med meg mer fordi hun tror jeg ikke lenger har tid.
Gjest BethD Skrevet 8. desember 2016 #5 Skrevet 8. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det å være glad på andres vegne er en test for vennskapet. Det er veldig lett å være miserable sammen og "lure" seg selv til å tro at man bryr seg om hverandre. Det er når den andre har noe du ikke har, at man ser hva vennskapet er laget av. Du skal selvsagt kunne prate om ham til henne. Men ikke la ham være hovedtema hele tiden (det gjelder for så vidt enten hun er singel eller ei, og uavhengig av hvem du prater med). Anonymkode: e9872...6a6 Ikke sant, det er så lett å ha det kjipt sammen men når den andre har noe den andre ikke har så er det en virkelig test! Du sa det!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 Du kan jo sørge for at hun får møte noen av hans kompiser. Ikke se på henne som en stakkar! Hun kan møte noen hvilken dag som helst, akkurat som du. Anonymkode: 13347...231
Gjest BethD Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo sørge for at hun får møte noen av hans kompiser. Ikke se på henne som en stakkar! Hun kan møte noen hvilken dag som helst, akkurat som du. Anonymkode: 13347...231 Jeg ser ikke på henne som en stakkar. Jeg vil bare ikke såre henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå