AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Jeg kjenner flere uføre, kvinner og menn, som kan fortelle at venner som ikke er uføre plutselig forandret oppførsel mot dem når de endelig var blitt uføre. Negative kommentarer, dolkestikk bak ryggen på dem, løgn, svik, uriktige påstander og endret personlighet. Noen er tilogmed gått så langt å melde sine uføre venner til nav på uriktig grunnlag og nav har informert den uføre om hvem som meldte og hva som ble sagt. I tillegg viser det seg at flere venner har hatt falsk oppførsel mot dem når de har vært under AAP og i tidligere år. Noen venner har sågar hatt noe jeg betegner som en form for merkelig 'snillhet' da de har vært venner med mennesker de egentlig foraktet og ikke la skjul på overfor sine venner på AAP og uføre. Jeg lurer derfor på hva som ligger bak denne holdningen og hvorfor dere svikter noen dere sier dere så på som venner på et så intetsigende og svakt grunnlag? Er det sjalusi? Eller har flere av dere et så dårlig moralsk kompass at dere ikke klarer å være medmennesker og virkelige venner? Anonymkode: 06ae0...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Tja han ene jeg datet kom med kommentarer slik som :"Man må jo leve mens man kan!", "skaff deg et liv" (dette sa han når jeg jobbet veldig mye), "slutt å mas" når jeg fortalte hvor sliten jeg var etter jobb. Han sier også ofte "yolo". Han reiser ofte på ferie selv om han får AAP. Nav vet selvfølgelig ikke om det. Har så lyst til å si ifra. Nå har jeg kuttet han ut. Anonymkode: 658ab...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja han ene jeg datet kom med kommentarer slik som :"Man må jo leve mens man kan!", "skaff deg et liv" (dette sa han når jeg jobbet veldig mye), "slutt å mas" når jeg fortalte hvor sliten jeg var etter jobb. Han sier også ofte "yolo". Han reiser ofte på ferie selv om han får AAP. Nav vet selvfølgelig ikke om det. Har så lyst til å si ifra. Nå har jeg kuttet han ut. Anonymkode: 658ab...0fc Dette er jo om en date, ikke dine uføre venner. Det er en stor forskjell spør du meg. Anonymkode: 06ae0...cc2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #4 Skrevet 9. desember 2016 Jeg ser i utgangspunktet ikke grunn til å være ekkel mot noen, uansett, men jeg kan finne på å kutte folk ut av livet mitt, hvis jeg opplever at de ikke er greie med meg. Dette helt uavhengig av deres helse og jobbsituasjon. Jeg har ved en anledning blitt beskyldt for å kutte kontakten med en venninne fordi hun var ufør. Faktum var at jeg kuttet kontakten med denne venninnen fordi jeg ikke orket å skulle forholde meg til at alt skulle danse etter hennes pipe hele tiden. Hun forventet mer av meg en jeg kunne gi, og jeg følte meg totalt overkjørt. Det at venninnen var ufør spilte overhodet ingen rolle for mitt vag om å kutte henne ut. Jeg fortalte henne også hvorfor, men likevel ble jeg altså beskylt for å kutte henne ut fordi hun var ufør. Nå fines det sikkert mennesker som er ekle pga status som ufør også, men jeg tror at for en del så er "det er fordi jeg er ufør" en forklaring som er lettere å forholde seg til en "det er fordi jeg ikke har oppført meg bra". Anonymkode: c1000...5fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå