Gå til innhold

Å bo i kollektiv, bli irritert over at noen altid er hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg deler hybel med ei som er skikkelig innesluttet, og hun sier i stua absolutt hele tiden. Ja, jeg vet vi betaler det samme og jeg kan ikke bare be henne gå. Men inni meg, er jeg irritert på at hun hele tiden er hjemme. Jeg får liksom aldri noe alenetid. Fler som har vært irritert på sånne ting?

Anonymkode: 3676f...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en av grunnen til at mange heller betaler litt mer for å leie et sted for seg selv. Kanskje du kan skaffe deg TV (eller hva det nå er som gjør at du liker å være alene i stua) på rommet ditt så det blir litt mer ålreit å ha alenetid der? 

Skrevet

Kanskje du heller burde bo alene?? I et kollektiv er det sånne ting du må ta med på kjøpet.

Flytt for deg selv, eller slutt å klag.

Anonymkode: d5689...267

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg TS. Det må jo være lov at alle i kollektivet bruker stua. Si du trenger en tv-kveld eller får venner på besøk, så kan hun sitte på rommet/kjøkkenet en gang iblant.

Skrevet

Definitivt irritasjonsmoment i kollektiv. Det å bo og dele bad og kjøkken med andre er en ting, men det er plagsomt når noen kun bruker fellesarealene. 

Da jeg delte leilighet så var jeg mye på rommet da jeg var hjemme, til tross for at det ikke var koselig der. Hun jeg bodde med var konstant i stue/kjøkken, ofte også med kjæresten.

Sjeleglad for å bo alene nå. 

Anonymkode: baa18...8bb

Skrevet

Alenetid i fellesarealene i kollektiv er rett og slett noe man ikke får. Alenetid får man på sitt eget rom. Få deg TV der eller noe, evt egen leilighet. I kollektiv (litt avhengig av hvor mange man bor med) er det ALLTID noen som er hjemme, uansett.

Anonymkode: 4e145...ded

• Liker 3
Skrevet

Alenetiden tar du på ditt eget rom. Fellesarealene er åpne for alle.

• Liker 6
Gjest WeirdAlien
Skrevet

De jeg bor i kollektiv med er ekstremt mye på kjøkkenet hver dag, men det er absolutt ingenting å gjøre noe med det. Vi har virkelig ingen grunn til å klage. Hvis du tar med deg vennegjengen inn i stua og ser på film vil hun nok bli litt ukomfortabel og gå. Men sånn ellers er det faktisk ingenting du kan si eller gjøre, nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...