Gå til innhold

Hvordan greier destruktive mennesker å komme seg opp i lederstillinger o.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det lurer jeg på, rett og slett. Hvorfor er det personer som du reagerer mest på som har en eller annen innflytelse i samfunnet?

Hun ene som jeg har merket meg lokalt sett, har hatt en merkelig kontakt med min butikksjef før. Jeg aner ikke hvem hun er, men har fått med meg at hun skulle sende en e-post til sjefen min for et eller annet. Jeg har også sett henne når jeg og mannen var i en bilforretning for å prøve en bil, for da var hun visst involvert med de ansatte på et eller annet vis da også. Og nå nylig var det en lokal person som hadde fått blomster for noe bra vedkommende hadde prestert med sin jobb, og da sto denne maktpersonen atter en gang og poserte på dette bildet..

Grunnen til at jeg ikke liker akkurat henne, er fordi hun tok ut et merkelig raserianfall utover meg når jeg skulle hjelpe henne i min jobbsituasjon. Jeg kan jobben min og er både tålmodig og høflig, men det så ikke hun ut til å være selv. Har egentlig trodd tidligere at hun var grei og slikt, inntil hun plutselig viste denne siden av seg. Fikk jo en følelse av at hun neppe kunne være stabil å ha med å gjøre, så har unngått å ha noe med henne å gjøre. Er derfor overrasket over å se at hun tråkker rundt i mange bedrifter og figurerer i avisen, når hun åpenbart ikke kan å styre seg. Eller kan maktpersoner rett og slett gjøre som de vil? Er de hevet over oss vanlige? Vennligst opplys meg!

Anonymkode: 9cc47...cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags maktposisjon har hun, da?

Anonymkode: ebb15...f40

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags maktposisjon har hun, da?

Anonymkode: ebb15...f40

Jeg aner ikke, men hun er jo overalt som beskrevet i teksten :) Det er åpenbart at hun er involvert i veldig mye, og har innflytelse på en rekke ting. 

Skrevet

"Involvert" betyr ikke det samme som å være i maktposisjon.

Anonymkode: dcb0c...344

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo være denne personen merker at du er en type det går an å miste kontrollen ovenfor. Og er smart nok til å ikke gjøre det i situasjoner hvor vedkommendes egentlige personlighet kan bli avslørt. Det finnes jo mennesker som blir oppfattet som svært ressurssterke og "klipper" der ute i samfunnet, og  som denger ungene sine innenfor husets fire vegger.

Anonymkode: 89824...a22

Skrevet

De gjør det fordi de kan. Bare se på reaksjonen din, TS, du skjønner jo ingenting, det er styrken deres. Det er nettopp det de spiller på, folk flest er ikke slik og kjører etter noenlunde spilleregler som vi alle kan følge. De som ikke er slik selv skjønner ikke vitsen med å være slik, for de har det ikke i seg selv, hvorfor betale når du kan få gratis? Og folk løper unna og gir dem det de skriker etter på veien, så lenge de ikke legger akkurat den personen for hat. Selv om man ikke skjønner hva det går i, skjønner instinktet ubevisst at her er det stort potensiale for skade og holder seg unna.

Anonymkode: 04bff...23a

Skrevet
På 8.12.2016 den 15.44, AnonymBruker skrev:

Ja det lurer jeg på, rett og slett. Hvorfor er det personer som du reagerer mest på som har en eller annen innflytelse i samfunnet?

Hun ene som jeg har merket meg lokalt sett, har hatt en merkelig kontakt med min butikksjef før. Jeg aner ikke hvem hun er, men har fått med meg at hun skulle sende en e-post til sjefen min for et eller annet. Jeg har også sett henne når jeg og mannen var i en bilforretning for å prøve en bil, for da var hun visst involvert med de ansatte på et eller annet vis da også. Og nå nylig var det en lokal person som hadde fått blomster for noe bra vedkommende hadde prestert med sin jobb, og da sto denne maktpersonen atter en gang og poserte på dette bildet..

Grunnen til at jeg ikke liker akkurat henne, er fordi hun tok ut et merkelig raserianfall utover meg når jeg skulle hjelpe henne i min jobbsituasjon. Jeg kan jobben min og er både tålmodig og høflig, men det så ikke hun ut til å være selv. Har egentlig trodd tidligere at hun var grei og slikt, inntil hun plutselig viste denne siden av seg. Fikk jo en følelse av at hun neppe kunne være stabil å ha med å gjøre, så har unngått å ha noe med henne å gjøre. Er derfor overrasket over å se at hun tråkker rundt i mange bedrifter og figurerer i avisen, når hun åpenbart ikke kan å styre seg. Eller kan maktpersoner rett og slett gjøre som de vil? Er de hevet over oss vanlige? Vennligst opplys meg!

Narssissister og psykopater er ofte kjent for å ha vinner- instinkt i seg, gjerne vedr tanker om høy status og makt. Om du noensinne har sett American psycho, så skjønner du sikkert sånn delvis hva jeg mener. Det er egentlig ikke noe hemmelighet at de ofte inntar høye stillinger i tillegg. Jeg vet ikke med sjefen din, men jeg håper det i alle fall besvarte noe av det du lurte på. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...