AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Del Skrevet 8. desember 2016 Jeg og hun begynte samtidig- vi har samme utdanning og hun har vært på nåværende avdeling lengre enn meg da jeg måtte jobbe på annen avdeling en periode pga sykdom og dermed for få folk i "den andre " avdelingen. Da vi begynte spurte jeg en som skulle pensjonerer seg om jeg kunne være med han for å lære enkelte arbeidsoppgaver. Jeg visste at hun andre nye også ville ha glede av å være med - så jeg spurte om hun også ville være med , noe hun ville og gjorde. Jeg har nå gjort alle "mine" oppgaver bortsett fra en. I dag kom hun og spurte om jeg kunne være med på hennes for hun følte seg usikker.. Jeg sa jeg kunne , men så endret hun tidspunktet.. Jeg tilbudde henne å være med på min siste oppgave, men da takket hun nei og sa at jeg MÅTTE være med henne for hun hadde jo ikke fått opplæring :O Skal og sies at hun bare forsvinner fra "poster " vi ikke kan forlate og stoler ikke på oss om vi sier at det er greit ta snarveier ( når det ikke finnes utveier). Burde jeg ta det opp med sjefen? Blir jo veldig mye ekstra arbeid når jeg må ta både mine og hennes oppgaver.. Anonymkode: 1a56f...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. desember 2016 #2 Del Skrevet 8. desember 2016 Slutt å hjelpe henne, gi henne en beskjed om at du har nok med egne oppgaver istedet. Hvis det ikke går inn så gjør hun der et lederproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Del Skrevet 8. desember 2016 Si nei. Hun har ikke tatt ansvar og det er ikke din jobb å lære henne opp. Anonymkode: c8272...501 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 10. desember 2016 #4 Del Skrevet 10. desember 2016 Vær kollegial. Si at det passer ikke nå/når hun vil fordi du har en oppgave du må få ferdig. Når det blir bedre tid kan du hjelpe. Be henne gå til sin leder om hun trenger mer opplæring. Altså, ikke ta på deg ansvar du ikke har. Ikke gjør hennes oppgaver når du har egne som skal gjøres. Om du har tid imellom egne plikter, så er du vennlig og hjelper og viser. Men ikke ta over. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphyria Skrevet 11. desember 2016 #5 Del Skrevet 11. desember 2016 Hvorfor i helsike gidder du ta hennes oppgaver i tillegg til dine egne? La nå denne dama seile sin egen sjø og dersom sjefen ser at ho skulker unna og ikkje gjør jobben sin, så lærer ho kanskje leksa si når ho får tilsnakk, det er på tide ho lærer og blir selvstendig. Dersom ho sliter med oppgavene, så får ho snakke med sjef/leder om å få meir opplæring i de oppgavene ho føler seg usikker på, det er ikkje din jobb å gå å holde ho i hånda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå