Gå til innhold

Hvordan få hundene til å slutte å bjeffe (de har lov å bjeffe, men når det blir for mye)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

MIne to hunder er veldig glad for å få besøk og bjeffer da en del. Som regel gir de seg etter kort stund, men noen ganger går bjeffingen litt over styr. Prøver å hysje og få de til å stoppe (bor i blokk, så vil ikke ha for mye bjeffing pga. naboer). Er det en god måte å få de til å slutte å bjeffe?

Anonymkode: 97470...ac7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det gjestene de bjeffer på for å få oppmerksomhet? 

Skrevet
20 minutter siden, Gia_ skrev:

Er det gjestene de bjeffer på for å få oppmerksomhet? 

Ja, eller på hverandre. Som sagt, helt ok av og til, men synes det er ok å lære de til at noen ganger så er det nok. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, eller på hverandre. Som sagt, helt ok av og til, men synes det er ok å lære de til at noen ganger så er det nok. 

Om det er gjestene de bjeffer på ville jeg latt besøkende ignorere de fullstendig frem til de har roa seg ned igjen, så skjønner de etterhvert at de blir hilst på fortere om de ikke er i 100 :) 

Ellers kan du jo lære de at de må legge seg på plassen sin når besøkende kommer, også vente litt før de får lov til å komme å hilse :) selv har jeg lært hunden min å gå å legge seg i korga si når det ringer på, også må hun vente til jeg sier "fri" før hun kan hilse på besøket.. ellers går hun fra 0 til 100 på ett blunk og skal opp i ansiktet til folk for å susse og rett og slett ikke vet hvor hun skal gjøre av seg :bond::fnise:

Skrevet

Hvis de bjeffer når det er besøk så er det en god sjanse for at de gjør de fordi de er oppgiret. Bjeffingen er dermed altså bare et symptom på at de er litt giret/stresset.

Har du forsøkt å gi dem hvert sitt gode tyggebein når de har fått "hilst fra seg" og besøket har satt seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...