Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes anvendt datateknologi høres spennende ut. Noen som vet hvordan dette studiet er? Hva man jobber som senere om man har en bachelor i dette?

Anonymkode: 6b3e6...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke bachelor i det, men i informasjonsteknologi, begge fører jo gjerne til sys. utviklings/drifts eller andre typer oppgaver. 

Ok utdannelse som kan gi muligheter, men det er et lite helvete å jobbe med. Lange arbeidsdager (mange av mine kolleger kjører type 15 timer i døgnet), nesten aldri fri og maksimalt stress.

Nå må jeg tilbake til jobbtastaturet...

Anonymkode: 3be2b...331

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke bachelor i det, men i informasjonsteknologi, begge fører jo gjerne til sys. utviklings/drifts eller andre typer oppgaver. 

Ok utdannelse som kan gi muligheter, men det er et lite helvete å jobbe med. Lange arbeidsdager (mange av mine kolleger kjører type 15 timer i døgnet), nesten aldri fri og maksimalt stress.

Nå må jeg tilbake til jobbtastaturet...

Åja. Men hva jobber du som, for har hørt man kan jo bli IT-Konsulent osv. Har de også lange dager å en stressende hverdag da eller er det bare i noen jobber?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Men hva jobber du som, for har hørt man kan jo bli IT-Konsulent osv. Har de også lange dager å en stressende hverdag da eller er det bare i noen jobber?

Jobber med bla. sys. utvikling og drift. Det er selvsagt ikke alle som jobber veldig mye, men det er nok ennå generelt utbredt å jobber ekstremt mye. Det er nok derfor også mange konsulenter som ikke akkurat jobber lite, er man f.eks. systemutvikler og er konsulent så må man raskt regne med en 60-80 timer i uka. 

Skrevet

Okey, takk for svar! :)

Skrevet

Har jobbet som systemutvikler, både som konsulent og fast ansatt i over ti år. Har aldri vært borti steder hvor folk jobber over 40 timer i uka.

Jeg har full fleksitid, ingen problemer med å både hente og levere i barnehage/skole. Samme gjelder alle mime kollegaer.

Det er en myte at folk i it-bransjen jobber mye.

Anonymkode: 05263...011

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet som systemutvikler, både som konsulent og fast ansatt i over ti år. Har aldri vært borti steder hvor folk jobber over 40 timer i uka.

Jeg har full fleksitid, ingen problemer med å både hente og levere i barnehage/skole. Samme gjelder alle mime kollegaer.

Det er en myte at folk i it-bransjen jobber mye.

Anonymkode: 05263...011

Da har du enten hatt gode arbeidsgivere og/eller hatt ganske mye flaks, for det er faktisk ganske vanlig at mange jobber svært mye i teknisk rettede bransjer. Jeg skrev ikke at det gjelder alle, men betydningen var at det gjelder ganske mange. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...