AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #1 Skrevet 8. desember 2016 Ikke alltid lett å vite om man får greie eller ikke greie naboer. Hun som bor av siden av meg er en gretten dame i 60 åra, som har klaget på alle i blokka her. Jeg har ikke bodd her så lenge, men allerede har fru klageper vært på døra. Da jeg flyttet inn, så var det ikke mye å henge opp bilder på. Jeg liker å ha bilder på veggene. Så på en vanlig ettermiddag, var pappa her for å hamre inn spiker i veggen. Da var hun fort på døra for å klage. Nå skulle hun ha sin stille lesetime nemlig Da fikk vi bare holde ro. Eh? En annen gang satt jeg i godstolen og gjettet kryssord, da banket det på døra. Der sto hun og bra meg om ta hensyn og ikke bråke så Jeg sitter jo bare i stolen min stille som en mus! Nei, jeg hadde visst bråket med et eller annet. Vi deler bod og jeg sto en dag for legge ting inn i boden. Da kom hun for å klage på at jeg tok så mye plass og hun hadde nesten ikke plass igjen. Hun har jo fylt opp over halve boden med masse jule ræl og en haug med interiør ting. Jeg må da få lov til å sette inn kofferten, esker og andre ting her jeg og. Kofferten min tok så mye plass, så den kunne jeg vel stu inn i et skap Så har sagt til noen av de andre at jeg bråker og tar opp all plass i boden! jeg har bodd her i snart en måned og jeg er piss lei allerede. Men de andre sier hun klager på alle og det er ikke kun meg. Hun ene hadde klaget til styret, men han "sjefen" i borettslaget er en mann i 70 årene og han bryr seg ikke. Hun her burde flytte ut i en skog og ikke ha noen naboer. Kommer hun på døren for å klage igjen, så kan være det rabler for meg! Flere enn meg som har vanskelige naboer? Anonymkode: 6629b...0ba 3
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Ignorer henne så mye det lar seg gjøre. Ikke åpne døren når det er hun som står der (dere har kikkehull?). Evt bare svar, jadda jadda jeg har hørt deg, men det er faktisk ikke i reglene at manslkal være stille på dagtid så jeg gjør akkurat som jeg vil i min leilighet, ferdig snakka- å så sleng igjen døren.
cmd Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 Henvis deg til henne med borettslags regler om når beboere bør være ro/stille. Hvis ikke, får du sende et brev til styre om dette. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 mål opp boden, marker med rød tape på midten, så har dere halve hver. Så kan du tilby henne leie ekstra bodplass hos deg ved behov Skriv ut regler for borettslag, det står garantert noe om å være stille mellom 07 og 23, så gir du henne en kopi hver gang hun klager å ber henne lese reglene. Om hun mener du bryter dem, så får hun ta det med styret. Henvis til borettslagreglene og styret hver eneste gang hun klager. Anonymkode: fc7ca...a7f 12
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #5 Skrevet 8. desember 2016 12 minutter siden, HappyWaffle skrev: Ignorer henne så mye det lar seg gjøre. Ikke åpne døren når det er hun som står der (dere har kikkehull?). Evt bare svar, jadda jadda jeg har hørt deg, men det er faktisk ikke i reglene at manslkal være stille på dagtid så jeg gjør akkurat som jeg vil i min leilighet, ferdig snakka- å så sleng igjen døren. Ja vi har kikkehull. Jeg har villet vært hyggelig med alle mine naboer (henne inkludert ) men min tålmodighet er borte nå. Neste gang er jeg ikke så hyggelig! Nok er nok Anonymkode: 6629b...0ba
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vi har kikkehull. Jeg har villet vært hyggelig med alle mine naboer (henne inkludert ) men min tålmodighet er borte nå. Neste gang er jeg ikke så hyggelig! Nok er nok Anonymkode: 6629b...0ba Sett hu på plass. Går ikke an å glemme alt man har lært av folkeskikk bare fordi hu er ei gammal røy
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 Jeg hadde skrudd av ringeklokka og overhørt banking på døren Anonymkode: 3eef0...f77 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #8 Skrevet 8. desember 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alltid lett å vite om man får greie eller ikke greie naboer. Hun som bor av siden av meg er en gretten dame i 60 åra, som har klaget på alle i blokka her. Jeg har ikke bodd her så lenge, men allerede har fru klageper vært på døra. Da jeg flyttet inn, så var det ikke mye å henge opp bilder på. Jeg liker å ha bilder på veggene. Så på en vanlig ettermiddag, var pappa her for å hamre inn spiker i veggen. Da var hun fort på døra for å klage. Nå skulle hun ha sin stille lesetime nemlig Da fikk vi bare holde ro. Eh? En annen gang satt jeg i godstolen og gjettet kryssord, da banket det på døra. Der sto hun og bra meg om ta hensyn og ikke bråke så Jeg sitter jo bare i stolen min stille som en mus! Nei, jeg hadde visst bråket med et eller annet. Vi deler bod og jeg sto en dag for legge ting inn i boden. Da kom hun for å klage på at jeg tok så mye plass og hun hadde nesten ikke plass igjen. Hun har jo fylt opp over halve boden med masse jule ræl og en haug med interiør ting. Jeg må da få lov til å sette inn kofferten, esker og andre ting her jeg og. Kofferten min tok så mye plass, så den kunne jeg vel stu inn i et skap Så har sagt til noen av de andre at jeg bråker og tar opp all plass i boden! jeg har bodd her i snart en måned og jeg er piss lei allerede. Men de andre sier hun klager på alle og det er ikke kun meg. Hun ene hadde klaget til styret, men han "sjefen" i borettslaget er en mann i 70 årene og han bryr seg ikke. Hun her burde flytte ut i en skog og ikke ha noen naboer. Kommer hun på døren for å klage igjen, så kan være det rabler for meg! Flere enn meg som har vanskelige naboer? Anonymkode: 6629b...0ba Har fantasien låpt løps her? Når jeg kom til å dele bod, så var overdrivelsen ett faktum. Å dele boder er nemlig ikke lov, i blokker. Man hamrer heller ikke spiker inn i betongvegger, det er teknisk umulig uansett hvor flink, hjelpsom og grei pappa man har. Anonymkode: b2cac...40b 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #9 Skrevet 8. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har fantasien låpt løps her? Når jeg kom til å dele bod, så var overdrivelsen ett faktum. Å dele boder er nemlig ikke lov, i blokker. Man hamrer heller ikke spiker inn i betongvegger, det er teknisk umulig uansett hvor flink, hjelpsom og grei pappa man har. Anonymkode: b2cac...40b Eh alle blokker i hele Norge har ikke like regler skjønner du Vi deler en liten bod og det er ikke betong vegger her en gang. Stå frem med nick, så gir jeg deg adressen eller nr til styremannen, så kan du ringe å høre med han selv om vi deler boder og hva veggene er av Anonymkode: 6629b...0ba 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #10 Skrevet 8. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har fantasien låpt løps her? Når jeg kom til å dele bod, så var overdrivelsen ett faktum. Å dele boder er nemlig ikke lov, i blokker. Man hamrer heller ikke spiker inn i betongvegger, det er teknisk umulig uansett hvor flink, hjelpsom og grei pappa man har. Anonymkode: b2cac...40b Jeg vet ingenting om å dele bod, men hvordan vet du at det er betongvegger? Anonymkode: b41e5...32e 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #11 Skrevet 8. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har fantasien låpt løps her? Når jeg kom til å dele bod, så var overdrivelsen ett faktum. Å dele boder er nemlig ikke lov, i blokker. Man hamrer heller ikke spiker inn i betongvegger, det er teknisk umulig uansett hvor flink, hjelpsom og grei pappa man har. Anonymkode: b2cac...40b Jeg bor i blokk og deler bod med 2 andre på samme etasje. Tror du hele blokken deler en svær bod sammen? Anonymkode: f0fe1...acb
_popcorn_ Skrevet 8. desember 2016 #12 Skrevet 8. desember 2016 ikke lov å dele bod? nå har jeg hørt det også. 6
smalls Skrevet 8. desember 2016 #13 Skrevet 8. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har fantasien låpt løps her? Når jeg kom til å dele bod, så var overdrivelsen ett faktum. Å dele boder er nemlig ikke lov, i blokker. Man hamrer heller ikke spiker inn i betongvegger, det er teknisk umulig uansett hvor flink, hjelpsom og grei pappa man har. Anonymkode: b2cac...40b Kan du komme med en kilde for dine påstander? For jeg bodde i blokk med mamma for mange år siden og vi delte bod med noen av naboene og vi fikk fint hamret en spiker gjennom veggen. Du er jo helt på bærtur anonym. 1
smalls Skrevet 8. desember 2016 #14 Skrevet 8. desember 2016 26 minutter siden, _popcorn_ skrev: ikke lov å dele bod? nå har jeg hørt det også. Dette må være ny regel som har kommet, for jeg har aldri hørt at det ulovlig å dele bod sammen 1
SunnivaOslo Skrevet 8. desember 2016 #15 Skrevet 8. desember 2016 Sikker på at hun ikke bare er ensom?Sånne folk er som regel det...men typisk nordmenn å ikke kunne lese slike signaler.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #16 Skrevet 8. desember 2016 16 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Sikker på at hun ikke bare er ensom?Sånne folk er som regel det...men typisk nordmenn å ikke kunne lese slike signaler.. Hun kommer ikke til å få nye kaffevenner med å være gretten og klage på alt andre gjør. Jeg har prøvd å vært hyggelig og imøtekommende, men får ikke så mye tilbake og får ikke lyst til å invitere henne på en kopp kaffe akkurat. Anonymkode: 6629b...0ba 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #17 Skrevet 8. desember 2016 Vrang dame banker på døra: bank, bank, bank! Du: Hei? Vrang dame: du kan ikke støvsuge nå, det bråker altfor mye! Du: Åja, klart. Skjønte ikke det jeg. Vrang dame: hmpf, ikke la det gjenta seg. Du: neida Dame går. Du begynner å banke spiker i veggen. Hvis dame kommer tilbake: gjenta fra linje 2. Fortsett inntil vrang dame har gitt opp. (Anbefales kun hvis du virkelig mener du har en "god sak".) Anonymkode: 79434...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå