Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Hva gjør du for å spare? Bortsett fra å knabbe doruller fra jobben?

Kom med lure sparetips i denne tråden. :-) (jeg kommer ikke på noe akkurat nå :oops: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Med en gang eg får lønn, så setter eg litt inn på sparekonto og "glømme" at den kontoen eksisterar. Fy-fy å røre den! (Men den er tom no då...) :oops:

*Har ei veke i ny og ne der eg bestemmer meg for å leve på sparebluss.

*Og når eg er veldig blakk (sånn som no) så snyltar eg litt på kjæresten min... :sjarmor:

Skrevet

Kjøpe gaver etterhvert som du kommer over ting som du synes passer til venner og familie. Blir morsommere å gi bort og ofte mye rimeligere enn å pannikkjøpe gaver dagen før.

Skrevet

Spare - sånn bortsett fra å få mat fra mamma så prøver jeg å ikke lage for mye mat og ikke handle når jeg er sulten.. Så har jeg lært at det er billigst å handle uten mannen for han vil alltid ha godis!

Eller så er kluet å ikke gå i byen for å titte! Blir alltid brukt noen ekstra kroner på turen alikevel..

Eller så har det vært oppe før så du kan ta en titt her:

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...highlight=spare

Skrevet

Vi baker brød selv. Sambo har regnet ut at det sparer oss for 3000 i året. I tillegg kreves det forholdsvis liten innsats, man må bare være hjemme i 4 timer, og ca 20 m av de er "aktiv" brødbaking. Resten tar ovn og deigen seg av selv... Men kanskje jeg skulle begynne å ta doruller fra jobben? Hm, kanskje vil kollegaene mine begynne å stusse når jeg ofte har med doruller på bussen hjem? :wink:

Skrevet

Smør matpakke. Her er dt virkelig penger og spare! Anta at du bruker 25 kr på mat hver dag, det blir 500 kr i måneden.

Ellers, skriv handleliste når du skal i butikken og ungå innpulskjøp.

Lag mat hjemme og få folk til å ta med vin, i stedet for å gå ut og spise. Hyggelig er det også.

Piglet

Skrevet

Styr unna kiosken på vei hjem fra jobb, så du ikke blir frista til å kjøpe en pølse eller et blad.

Styr unna all impulskjøp av denne typen.

Jeg har funnet ut at der det går mest penger er på småting som man tror at man ikke vil merke.

Har du fryser med god plass så kjøp inn stort av det du spiser mye av når det er tilbud.

Skrevet

* skru ned varmeovnene en grad.

* tett alle steder hvor det trekker fra

* kjøp second hand klær og møbler og gjør en innsats for miljøet samtidig

* skru av tven og ta en god prat med de som sitter ved siden av deg i stedet.

* lær deg billige, men gode middagsretter. man kan lett lage middag for en femmer eller så.

* vurder om du virkelig trenger det du skal kjøpe hver gang du skal til å kjøpe noe.

Skrevet

*Matpakke! Tror det er dette jeg sparer mest på

*Ukes-menyer med handleliste. Både praktisk og billigere. Planlegg middager for en uke eller to, gjør storinnkjøp en gang i uka.

*Bland ut kjøttdeigen med løk.

*Bli med i smakspanelet for malaco-godteri :)

Skrevet

* Intresser deg for billige ting.

De beste ting er gratis, som de sier :-)

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Et sted hvor jeg jobbet ble økonomisjefen tatt på fersken da han rappet doruller. Han innrømmet å ha gjort dette i veldig mange år - tok 2- 3 stk i uka - og han som hadde kjempelønn i forhold til oss "dødelige". Tenk å bli tatt slik 4 uker før du skulle gå av med pensjon. Sjefen på jobben ble så forbannet at gubben måtte gå på dagen og fikk ikke siste månedslønna. Ble kanskje dyre ruller og flott avslutning på jobbelivet?

Skrevet

Skriver ned de tipsene jeg og sambo bruker (og sparer på).

*Handle mye på salg, og hamstre (butikkene bruker ofte å ha tilbud på vaskemiddler, snop og kjøttdeig)

*Ta vare på alle kvitteringer og før regnskap.

*Skriv handleliste og handle kun det som står på lista

* Handle basic på rema (gulerøtter, kjøttdeig, såpe), og kjøpt biffen på mega/meny osv.

*slukk alltid lys på rom du ikke er inne i. (f.eks badet!)

*Tenk over mobilbruk, trenger du virkelig å sende den meldingen/ringe den telefonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...