Gå til innhold

DAB+ ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange mange år har det vært snakket om i media at vi snart bytter fra FM til DAB, og for meg som bor i nordland skjer dette allerede i januar. Når DAB har vært omtalt i media har det alltid vært omtalt som "DAB (som er samlebetegnelse på DAB og DAB+)". Dermed har jeg tolket DAB+ som en liten forbedret versjon av DAB, og at begge ville opprettholdes etter FM-slukkingen (ettersom media omtaler det som DAB), og jeg tenkte ikke noe videre over det da jeg endelig kjøpte meg en DAB-radio (ikke +) i fjor.

http://radio.no/2016/01/dab-eller-dab/

Nå har jeg derimot blitt oppmerksom på at samtidig som FM slukker, så vil det startes en utfasing av DAB over til DAB+ ! Over tid vil dermed ikke min radio ta inn alle kanaler, slik jeg har blitt lovet i media i mange år. Allerede er det noen kanaler som bare finnes i DAB+. Hvordan kan media omtale den nye radioen som DAB, når de egentlig mener DAB+? Jeg føler meg rett og slett lurt! Er jeg den eneste som ikke har vært klar over dette?

Anonymkode: e8a2a...7ef

Skrevet

Lønner seg å sette seg inn i saker, da.

Anonymkode: eb5f4...320

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lønner seg å sette seg inn i saker, da.

Anonymkode: eb5f4...320

Var ikke klar over at det var en sak som i det hele tatt var nødvendig å sette seg nærmere inn i, trodde saken var grei når media hele tiden skriver "nå bytter vi fra FM til DAB" !

Anonymkode: e8a2a...7ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...