Gå til innhold

Kom med motsvar til venninne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som er ei tergflis. Det hun sier er ikke noe jeg burde bry meg så mye om, men jeg kjenner jeg er lei bare.. Jeg er 31 år og hun kaller med for " gamla " hele tiden.. (hun er bare 3 år yngre) Jeg bruker å bli litt småirriterrt. Kjenner jeg trenger et bra motsvar sånn at hun slutter med. Noen tips? Høres sikkert barnslig ut å bry seg om dette, men det er ikke bare ting som "gamla" hun slenger ut av seg.. Ellers er hun ei god venninne altså. Hehe ☺ Jeg er generelt dårlig til å "ta igjen"

Anonymkode: 4d4bb...658

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du mer tiltrekkende enn henne? Penere? Bedre utstråling? Det er jo ting som kan treffe med full kraft, men som du fint kan bruke mot henne dryppvis. Men barnslig er det :P

Anonymkode: 50e17...10c

• Liker 1
Skrevet

Si til henne at gamla har erfaring med alt og at hun må høre med deg før hun gjør noe. 

• Liker 1
Skrevet

Du får kalle henne for en barnerumpe da. Siden hun er så "ung". 

Anonymkode: df903...899

• Liker 6
Skrevet

Jypling kan du jo si til henne

• Liker 1
Skrevet

Men det er jo bare koselig? Hvorfor blir du irritert? Hun er jo ikke akkurat ung selv om hun er tre år yngre enn deg, så hun vet jo at du ikke er så sykt gammel. 

Anonymkode: acf28...e51

Skrevet

Er enig i kommentaren at du kanskje kan prøve å si noe tilbake? Kall henne for 'smårips' eller noe, neste gang dere møtes? Og se om hun tar hintet? ;) 

Hvis ikke kan du kanskje prøve å snakke med henne om dette? :) Jeg vet det er vanskelig.. Har selv ei venninne som innimellom har kalt meg for negative ting, som har irritert meg. Selv om venninnene våres kanskje ikke legger noe i hva de sier, kan det være både plagsomt og sårende! 

Nå vurderer jeg sterkt å ta dette opp med min venninne. Håper du klarer å ta det opp med din :) Lykke til.

Anonymkode: 0195c...346

• Liker 1
Skrevet

"Det er sengetid for deg lille venn" når kl er halv syv på kvelden, og du nekter å ha henne med ut på byen, kino osv. "Barn er slitsomme!"

Litt i overkant, men hun begynte.....

Anonymkode: 1ab4b...f56

• Liker 3
Skrevet

er hun en nær venninne må dere kunne kommunisere sammen og si dette liker du ikke:smilyblomst: 

Skrevet

"Du, jeg liker ikke å bli kalt gamla, så det ber jeg om at du slutter med"

• Liker 1
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

"Åh ja, så jeg er en gamling? Da er du en ungis, din unge ungis. Ta og rist litt mer på puppene dine da, din ungis. Nei, det kan du så klart ikke med de faste ungis-puppene dine, ungisfaen. Ta imot litt flere beundrende blikk da, din ungis. Du tror du er så jævla deilig bare fordi du er en ungis. Men får du være i fred på byen da, din ungis? Nei, det gjør du ikke! Får jeg være i fred på byen? Ja, det får jeg!!"

Skrevet

Bare begynn å si "ungdommen nå til dags!" hver gang hun gjør noe galt. Bare småting da. Som å søle eller miste noe som ikke er viktig eller noe sånt :P

Så kan du fortelle om hvor mye mer respektfull ungdommen var da du var ung :fnise: 

Anonymkode: 49d85...14e

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare begynn å si "ungdommen nå til dags!" hver gang hun gjør noe galt. Bare småting da. Som å søle eller miste noe som ikke er viktig eller noe sånt :P

Så kan du fortelle om hvor mye mer respektfull ungdommen var da du var ung :fnise: 

Ala "Da jeg var ung hadde vi respekt for de eldre".

• Liker 2
Skrevet

Spør henne om hvordan det går med ungen i dag. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBrunkrem skrev:

"Åh ja, så jeg er en gamling? Da er du en ungis, din unge ungis. Ta og rist litt mer på puppene dine da, din ungis. Nei, det kan du så klart ikke med de faste ungis-puppene dine, ungisfaen. Ta imot litt flere beundrende blikk da, din ungis. Du tror du er så jævla deilig bare fordi du er en ungis. Men får du være i fred på byen da, din ungis? Nei, det gjør du ikke! Får jeg være i fred på byen? Ja, det får jeg!!"

Hvorfor banne?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde bare kalt henne gamla tilbake. Dere er jo på samme alder.

• Liker 3
Skrevet

Kall henne "småen" :)

Skrevet

Du kan jo bare fortelle henne at hun virker litt umoden til å nærme seg 30 år.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, jeg er gamla, var det noe du lurte på? Prøver du å hinte frem til at jeg er en vis og klok kvinne? Jada, jeg vet jeg er vis. Men du trenger ikke å poengtere det hele tiden, gjør du vel? Du vil vel ikke at jeg skal bli innbilsk? ;) 

Og hvis hun fortsetter kan du bli besserwisser og fortelle om ting i en selvhøytidelig og prestete tone, hvor du holder lenge på vokalene med en anelse bass i. Vi kloke kvinner liker sånn. Vi vise kvinner liker også sånn. Hva synes du egentlig om at jeg er så vis og klok? Beundrer du meg? Jada, det er hardt å være så klok og vis som meg, skjønner du, det er en oppgave jeg tar ytterst på alvor og jeg er så glad for at du ser meg. *snufs* tørke en tåre fra øyekroken.... Dette er prisen for å være så vis og klok skjønner du...

Anonymkode: 1054f...19f

• Liker 2
Skrevet

"Er det ikke litt forbi leggetid for dritunger nå?"

"Hva viste de på barnetv i dag"

"I dag tar vi oss en tur på eventyr-fabrikken så du får utfoldet deg sammen med de andre barna"

"Skal vi innom åpen barnehage på veien så du kan huske litt?"

"Hold kjeft når de voksne prater"

"Du skal ha respekt for de eldre" 

"Det der er min sitteplass. Vi gamlinger er dårlig til beins vettu"

"Kjøper du øl? jeg glemte gåstolen hjemme"

Kommer du med nok sånne så blir ho lei...

Anonymkode: f2a1e...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...