Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lar noen julelys stå på om natten, men det gjelder kun slike ledlenker og ei julestjerne. Husker min mor lot alltid juletreet lyse om natten.

Det er jo veldig koselig, men tenker på brannfaren da. Hva pleier dere gjøre? Slår dere av alt eller lar dere noe stå på?

Skrevet

Brannfare bryr jeg meg ikke om. Hvis det gjør utslag på strømregninga, slår jeg av.

Anonymkode: 76624...fdd

Skrevet

Har alltid latt det så på, og det ser jeg alle naboene rundt her gjør også. :)

Anonymkode: 3941c...d86

Skrevet (endret)

Jeg skrur av alt. Så er jeg sikker.

Syns egentlig det er litt nifst å tenke på at jeg bor i en bygning hvor naboer vegg-i-vegg har på julelys om natten fordi det er "koselig". Hvorfor skal vi ha det koselig når alle uansett ligger å sover? 

Endret av blabla-
  • Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, hjertesukka skrev:

Jeg lar noen julelys stå på om natten, men det gjelder kun slike ledlenker og ei julestjerne. Husker min mor lot alltid juletreet lyse om natten.

Det er jo veldig koselig, men tenker på brannfaren da. Hva pleier dere gjøre? Slår dere av alt eller lar dere noe stå på?

Brannvesen og forsikringsselskapenes anbefalinger er å skru alt julelys av om natten og når folk ikke er hjemme om dagen. Det følger jeg til punkt og prikke. Det er heller ikke alltid jeg går rundt og tenner alt julelys når jeg er hjemme. Det ble sagt ar ryker en pære i en juledekorasjonsting, så blir det økt spenning på de andre lysene og det kan øett ta fyr. Det gambler jeg ikke med. 

Vi hadde en sjuarmet, elektrisk billig adventstake. Den levde sitt eget liv. Stengte vi lyset i den så stemgte den alt annet på samme sikringen. Jeg spurte en elektrikker vi hadde hjemme hva dette kunne være, og fikk beskjed om å få hele staken ut av huset fordi den var det noe (husker ikke hva han sa) galt med. Staken var helt ny. Etter dette har jeg respekt for at julelys ikke er bare bagateller. Og billiglamper styrer jeg unna. 

Selv om vi er godt forsikret, så er det ikke spøk å bli hjemløs etter brann. Det har vi prøvd. En gang holder. 

Anonymkode: 79bbc...95a

• Liker 1
Skrevet

Jeg skrur av alt. 

• Liker 1
Skrevet

Stjerna i vinduet her lyser natt og dag, helt til den skal tas ned 13.dag jul :)

Skrevet

Vi har juletreet og noe mer sånt i en kontakt med timer på.
Så den skrur seg av rundt midnatt og på igjen ca når vi står opp :)
(Skal vi være oppe lenger og vil ha det på,skrur vi bare av timer'n den dagen.)

Skrevet

Jeg skrur av alt.

• Liker 1
Skrevet

Er huset tomt mer enn en time slukkes alt sv julelys

Skrevet

Julestjerna i vinduet lyser hele tiden, men denne har led-lys, så da skal det vel være ganske så trygt. Når etter hvert juletreet kommer i hus kommer vi til å skru av lysene på dette om natten, da disse er gamle og jeg ikke stoler på de. Gjør det samme dersom vi skal ut av huset.

Skrevet

har messingstjerne som står på hele tiden, ellers er ikke noe på.
Har ikke juletre, men om jeg hadde hatt det, så hadde garantert støpsel blitt trukket ut også!

Skrevet

Eneste som er på døgnet rundt er utendørsbelsyningen. Alt er LED. 

Inne slår jeg av om natten, stjernene i vinduene med LED får stå på når vi er borte om dagen. 

Anonymkode: b09b3...48b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...