Naken Skrevet 29. november 2004 #1 Del Skrevet 29. november 2004 Vi venter hjem et nytt familiemedlem i jula. Hva skal vi servere ham? Hva bruker dere? Hva gjør det bra? Hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 29. november 2004 #2 Del Skrevet 29. november 2004 Du bør gi hunden det foret som er best for akkurat din hund, og det er vanskelig å si hvilket det er, uten å ha prøvd. Hvilken rase hunden er vil være nokså viktig, siden ulike raser har ulike behov. Dersom det er en valp bør den også få valpefor for sin størrelse, fra dyrebutikk. Det varierer også fra rase til rase hvor lenge man skal fore på valpefor. Ett godt utgangspunkt vil være det foret den har fått frem til nå, eller det foreldrene dens spiser, dersom de er sunne og friske. Snakk med oppdretter eller den personen du får hunden av og finn ut hva den har spist før, og du kan også høre med en som har peiling på akkurat denne rasen, om hva slags for de har gode erfaringer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #3 Del Skrevet 29. november 2004 I begynnelsen vil jeg gi det samme som oppdretter. Jeg får min hund 21. desember. Dette for at hunden i det minste skal ha en ting som er kjent i sin nye verden... Hvordan rase venter du? Jeg skal ha en jack russell hannvalp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 29. november 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg venter på en Cairn terrier gutt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 30. november 2004 #5 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg vil anbefale oliver's Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 30. november 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg vil anbefale oliver's Hva er bra med det, og hva koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #7 Del Skrevet 1. desember 2004 Vi venter hjem et nytt familiemedlem i jula. Hva skal vi servere ham? Hva bruker dere? Hva gjør det bra? Hva koster det? Hunden vår (som ble 15 år gammel) spiste alt mulig. Han var den reneste kompostkvernen. Potetskrell og matrester kastet vi aldri. Han likte best menneskemat. Var helt tydelig at tørrfor og tildels hundepølse ikke falt så mye i smak. Selv liker jeg ikke lever og innmat noe særlig, men det elsket hunden vår. Det eneste vi ikke gav han var rester og bein av fårekjøtt. For mange små og spisse bein. Jeg tror jeg snart må få meg hund igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #8 Del Skrevet 1. desember 2004 Hunder skal ikke ha menneskemat. De kan faktisk dø av alt krydderet vi bruker. Mine foreldre gav sin grå elghund middagsrester. Men han ble utrolig plaget av urinveisinfeksjoner og andre uhumskheter. Han ble faktisk allergisk mot mye etter det. Så hold deg til hundemat. Da får du en sunn og frisk hund. Selv om din ble 15 år, betyr ikke det at neste mann blir like frisk og rask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 1. desember 2004 #9 Del Skrevet 1. desember 2004 Hva er bra med det, og hva koster det? Olivers består kun av rene produkter som vi mennesker kunne ha spist. Nemi fikk kjempeblank pels av fôret! Også er det billig, og du kan få det kjørt på døra uten ekstra kostnad. se her: www.olivers.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 1. desember 2004 #10 Del Skrevet 1. desember 2004 Jeg er enig med Lilleulv. Oliver's er ett glimrende fór. Billig er det også. Andre fór jeg kan anbefale er Norwegian Polar og Vom og Hundemat. Dette er ikke tørrfór men ferskfór som er basert på hundens naturlige kosthold. (rent kjøtt, beinmel osv) Les mer om Norwegian Polar og Vom og Hundemat her: http://www.norwegian-polar.no/ http://www.grenland-dyrepensjonat.no/norwp...r_hundefor.html http://www.vomoghundemat.no/velkommen.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #11 Del Skrevet 1. desember 2004 Oj, så billig Oliver`s er! Er det andre her som er fornøyd med det foret til valper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #12 Del Skrevet 1. desember 2004 Hunder skal ikke ha menneskemat. De kan faktisk dø av alt krydderet vi bruker. Mine foreldre gav sin grå elghund middagsrester. Men han ble utrolig plaget av urinveisinfeksjoner og andre uhumskheter. Han ble faktisk allergisk mot mye etter det. Så hold deg til hundemat. Da får du en sunn og frisk hund. Selv om din ble 15 år, betyr ikke det at neste mann blir like frisk og rask. Neida, jeg vet det. Han fikk ikke alt vi spiste. Kanskje vi var heldige, men hunden vår var aldri syk eller hadde andre plager så vidt jeg kan huske. Den klarte å regulere mengden selv så tykk ble den heller ikke. Mulig han ble litt bortskjemt og fikk smaken på det gode liv og derav ikke var så begeistert for hundepølsekjøtt etc - for han fikk det i perioder også. Dagen startet nesten alltid med tørrfisk. Forresten: Den hundesjokoladen som er å få kjøpt. Er det aktive stoffet (som jeg ikke husker navnet på nuh) som hunder ikke tåler for mye av fjernet fra denne sjokoladen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå