AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Har en 2 åring som er plaget med molusker på store deler av kroppen. Det startet for ca 10 mnd siden og blir bare verre og verre.. Har vert hos legen flere ganger og forskjellige leger har vurdert dette. De sier at det ikke er noe å gjøre og at det vil forsvinne av seg selv. Det ser veldig vondt ut og blør en del Er det noen som har erfaring eller gode råd? Vurderer å bestille time hos privat hudlege? Takk på forhånd! Anonymkode: 9d95f...6e8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #2 Skrevet 8. desember 2016 Vi fikk også samme beskjed, men etter at det nærmeste eksploderte med molusker på minstemann fikk vi til slutt et middel vi måtte pensle på. Det forsvant da, men måtte nærmest bli sint hos legen for å få middelet. Det er dessverre så mange år siden nå at jeg ikke husker hvilket middel det var. Vet om andre som har vært på sykehus og fått behandling der ved store utbrudd. Anonymkode: e3719...8e8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #3 Skrevet 8. desember 2016 Her har babyen vår hatt det siden hun var 3mnd, er 10mnd nå. Sprer seg utrolig fort!! Følger denne tråden! Anonymkode: 4925d...879
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 Vår jente var ganske hardt plaget i 3-4-årsalderen. Det var utrolig lite pent, men hun var flink til å la dem være i fred så det var medisinsk sett uproblematisk. Så forsvant de uten behandling etter et år eller to, aldri sett noen siden. Anonymkode: fad59...864
Arkana Skrevet 8. desember 2016 #5 Skrevet 8. desember 2016 LIllesøster har/hadde det. Det spredte seg fort og hun hadde på det meste flere på magen, brystkassen, baken og ene armen. Tror det tok 18 mnd og nå er de så godt som borte, et par stk igjen som snart er helt inntørket. Mollusker er ikke farlig (men smittsomt) og forsvinner av seg selv, men det kan ta alt fra 3 mnd til et par år.
Gjest lipgloss Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 Hei kan bekrefte det de andre sier over meg her. minsten i huset hadde og molusker vi fikk også beskjed at dem ville forsvinne av seg selv,det gjorde de også men det tok flere år,han hadde ikke så mye så det var ikke et stort problem på noen måte,gjelder bare å ha tolmodighet her.Det går ihvertfall over av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 Det som hjalp her, etter laaang tid, var å konsekvent plastre dem, for å være sikker på at det ikke spredde seg mer. Da forsvant de endelig! Gikk med mye plaster da... Anonymkode: 95edf...e12
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #8 Skrevet 8. desember 2016 http://www.nopoxivir.no les om dette. Skal hjelpe mot at mollusker forsvinner fortere. Har ingen erfaring med legemiddelet selv. Jeg hadde mollusker når jeg var liten, og som de andre sier er at de forsvinner, men tar tid. Og for min del, selv om det ser vondt ut, er det absolutt ikke vondt Anonymkode: b1cfa...4ac
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #9 Skrevet 8. desember 2016 I barnehagen til min datter , brukte de å bade seg sammen , det smittet seg som f***, min datter gikk vell med det tilsammen i 2 år. noen ble betente , som vi styret med selv, å de ble til store arr ( groper i huden) . Så det beste er ihvertfall og ikke røre de . Jeg har ingen gode råd egentlig, men viktig å huske på at det er utrolig smittende, ihverfall med vann Anonymkode: d13ff...caf 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #10 Skrevet 8. desember 2016 Remasan (helsekostbutikk) har hjulpet sønnen vår og niesen min som jeg anbefalte det til. Tok til og med fotvorten Anonymkode: 3f1d0...167
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå