Gå til innhold

Nyttårsmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og mine venninner har planlagt en samling nyttårsaften for å spise og litt sånn. Hva er det som er vanlig å spise på nyttårskvelden? Har sett litt rundt på nettet, men vet fortsatt ikke hva som smaker for unge og hva som er ganske vanlig...

Anonymkode: 252db...b2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

biff, rype, kalkun, kylling, pizza, pinnekjøtt, torsk, kveite, and, lasagne, hval og taco er vel stort sett det jeg hører vennene mine spiser.
Men kalkun eller pinnekjøtt er vel kanskje mest vanlig.
Min vennegjeng komponerer 3-retters, som endrer seg for hvert år. I fjor hadde vi spekemat og carpaccio til forrett, andebryst til hovedrett, og sitron og bringebær sorbett til dessert.

Skrevet

Jeg er vant med kalkun, men ville kanskje gått for et skikkelig tapasbord i et slikt tilfelle. Alle kan ta med et par retter hver. :)

• Liker 1
Skrevet

Kalkun har vel tatt over som nyttårsmat, selv om mange serverer julemat. Jeg er mest vant til det siste, men synes også at det er ordentlig godt med kalkun med en god saus, waldorffsalat og rosenkål. Kalkunbryst/filet er vel så godt som hel kalkun, og mye enklere å få til. 

Anonymkode: 2c08b...41a

Skrevet

Hva har du pleid å spise hjemme da? Kalkun er nok mest vanlig, men på venninnenyttårsfeiring ville jeg gått for tapas. Fantastisk godt og noe de aller fleste liker. Hvis alle tar med et par retter hver blir det godt utvalg og ikke så dyrt heller. :) 

Skrevet

Jeg spiser ikke kalkun hvis det ikke blir servert. Gå for noe utradisjonelt, ville valgt noe med viltkjøtt eller lam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...