Gå til innhold

Min venninnes mann stammer/blir nervøs når vi tilfeldigvis møtes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min er vakker, og har en veldig bra ektemann. De framstår som det perfekte par, da de ligner hverandre og er ressurssterke. Jeg er ofte på besøk der og merker ikke til så mye som er rart. Men de gangene jeg og hennes mann møtes, så slår jeg jo av en prat. Og da begynner han å stamme/stotre litt, til min overraskelse:ohmy: Hvordan kan en sterk og staut mann reagere slik overfor noe så ubetydelig og lite som meg?

Litt tilleggsinfo: En gang når vi satt alene på deres kjøkken så fortalte han om oppveksten sin, som ikke var så bra. Da kunne jeg se at han syns det var vanskelig å få ut ordene, og jeg fikk veldig vondt av han. Valgte likevel å lytte videre. Venninnen min er knallhard og later til å feie så mye som mulig under teppet, selv når jeg tok opp dette. Så later hun som at alt er i skjønneste orden.

Hvorfor er mannen hennes så sårbar når vi møtes? Er det fordi han er klar over at han har delt en vond hemmelighet med meg?

Anonymkode: 1f5f3...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stamming har ingenting med deg som person å gjøre. Synes du høres veldig innbilsk ut her. Slutt å tenk på dette, og oppfør deg normalt uten å legge ekstra ting i det. 

Anonymkode: a18e4...bd2

• Liker 25
Skrevet

Skulle du kanskje ønske at han hadde et lite øye til deg? Det kan nok være at han heller blir overrasket/sto midt i tanker om noe annet/føler dere ikke har så mye å snakke om. 

Kanskje han synes det er litt ugreit at du delte med venninnen din hva han hadde fortalt deg også, og at han nå vokter sine ord.

Anonymkode: 92e43...f05

• Liker 11
Skrevet

Jeg har angst og gjør det samme når jeg uventet ramler over folk. Det er såååå kleeeeeint 

Anonymkode: a9092...bc6

• Liker 15
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har angst og gjør det samme når jeg uventet ramler over folk. Det er såååå kleeeeeint 

Anonymkode: a9092...bc6

Jeg har en følelse av at det kan være noe slikt. Han har fortalt at han helst ikke vil jobbe med andre, og har derfor et enmannsforetak. Mannen er likevel ikke dum, så synes det er pussig at han skal være "redd" når han prater meg. Jeg er veldig enkel og ser ufarlig ut :) Men sosial angst er vel sosial angst..

Og til dere som liker å tro at jeg er på jakt: jeg har allerede en mann ;)

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en følelse av at det kan være noe slikt. Han har fortalt at han helst ikke vil jobbe med andre, og har derfor et enmannsforetak. Mannen er likevel ikke dum, så synes det er pussig at han skal være "redd" når han prater meg. Jeg er veldig enkel og ser ufarlig ut :) Men sosial angst er vel sosial angst..

Tro meg - har man sosial angst/angst, spiller det ingen rolle hvordan vedkommende du prater med ser ut :) Angst skiller ikke på utseende. 

Og dersom han har sosial angst, er det nok ikke bare deg han blir nervøs ovenfor. Jeg har ikke direkte sosial angst, men kan noen ganger synes det er litt flaut å tilfeldigvis møte på noen bekjente, eller prate intenst 1-til-1. 

Og stammingen har nok ikke noe med deg å gjøre. Stemning er medfødt.

Anonymkode: ff838...dcf

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes du overanalyserer situasjonen og legger altfor mye inn i det enn hva som sannsynligvis er tilfelle. Å trekke inn deg som faktor eller spekulere i sosial angst er ugreit når denne personen er partneren til en venninne av deg. Du skisserer også venninnen din på en ekkel måte samtidig som du forhøyer deg som den forståelsesfulle som lytter til han. Dette er grenseoverskridende. 

Anonymkode: 34d99...fb2

• Liker 7
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du overanalyserer situasjonen og legger altfor mye inn i det enn hva som sannsynligvis er tilfelle. Å trekke inn deg som faktor eller spekulere i sosial angst er ugreit når denne personen er partneren til en venninne av deg. Du skisserer også venninnen din på en ekkel måte samtidig som du forhøyer deg som den forståelsesfulle som lytter til han. Dette er grenseoverskridende. 

Anonymkode: 34d99...fb2

Enig med denne. At hun ikke utbroderer hans barndom med deg trenger ikke å komme av at hun er kald og hard, tvert imot kan det føles feil å utlevere mannen sin på den måten. 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg - har man sosial angst/angst, spiller det ingen rolle hvordan vedkommende du prater med ser ut :) Angst skiller ikke på utseende. 

Og dersom han har sosial angst, er det nok ikke bare deg han blir nervøs ovenfor. Jeg har ikke direkte sosial angst, men kan noen ganger synes det er litt flaut å tilfeldigvis møte på noen bekjente, eller prate intenst 1-til-1. 

Og stammingen har nok ikke noe med deg å gjøre. Stemning er medfødt.

Anonymkode: ff838...dcf

Det er trist å høre. Tror ikke det er alt jeg vet ang. han. Men en får bare ta folk for det de er :) Takk for at du var åpen og fortalte meg om hvordan det er:smilyblomst:

Skrevet

BE HAN VENNLIGST SLUTTE MED STAMMINGEN! 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen min er vakker, og har en veldig bra ektemann. De framstår som det perfekte par, da de ligner hverandre og er ressurssterke. Jeg er ofte på besøk der og merker ikke til så mye som er rart. Men de gangene jeg og hennes mann møtes, så slår jeg jo av en prat. Og da begynner han å stamme/stotre litt, til min overraskelse:ohmy: Hvordan kan en sterk og staut mann reagere slik overfor noe så ubetydelig og lite som meg?

Litt tilleggsinfo: En gang når vi satt alene på deres kjøkken så fortalte han om oppveksten sin, som ikke var så bra. Da kunne jeg se at han syns det var vanskelig å få ut ordene, og jeg fikk veldig vondt av han. Valgte likevel å lytte videre. Venninnen min er knallhard og later til å feie så mye som mulig under teppet, selv når jeg tok opp dette. Så later hun som at alt er i skjønneste orden.

Hvorfor er mannen hennes så sårbar når vi møtes? Er det fordi han er klar over at han har delt en vond hemmelighet med meg?

Dette er grunnen til at han oppførte seg som han gjorde. Du gjør en "ting" ut av noe som er helt normalt. Kanskje han testet deg og fant ut at du ikke holdt mål. :P

Jeg ble syk av hjelp, jeg trengte en som sa "move, move, move! kom i gang, lett på ræva!", ikke noe kliss ... Ugg.

Anonymkode: 62883...246

Skrevet

Snakk om å opphøye deg selv, ts. Stamming har ikke noe med deg å gjøre. Du kan ikke være noe særlig god venninne når du snakker om venninnen din på den måten utifra hvordan hun selv reagerte da du tok opp dette. 

Anonymkode: 0012e...f76

• Liker 3
Skrevet

Min eks er en smule usikker på seg selv blant flere mennesker, og det fører til litt stotrende stemme, men sammen med de han er trygg på snakker han helt klart. 

Jeg tror derfor han føler seg utrygg på deg ts, hvis dette er noe som er oppstått etter den samtalen. Det er mulig hans kone ikke likte at han delte det med deg, og at han ikke likte at du sa til henne hva han hadde sagt. Man behøver ikke fortelle venninne alt hennes mann betror. Man må la enkelte ting gli rett ut igjen det andre øret. 

Jeg tror ikke dette vennskapet nå vil fortsette å vare da du har vist begge en kvalitet de tydelig misliker.

Og for all del, han er ikke interessert i deg selv om han delte noe privat. Antagelig savner han bare en venn.

Anonymkode: 1eb90...13e

Skrevet

Samboeren min stammer. Ikke så mye rundt meg, for meg er han vandt med og trygg på, men han stammer en del rundt folk han ikke kjenner så godt igjen - som mine venninner og noen av mine familiemedlemmer. 

Stamming bunner som regel i usikkerhet rundt mennesker, og de som har sosial angst kjenner seg nok godt igjen der. Er nok noe slikt for han også, tror ikke du skal legge noe mer i det. 

Gjest The damned
Skrevet

Jeg har ikke lyst til å spekulere i om han har sosial angst eller ei. Om han har problemer med stamming eller har hatt det så kan det jo være at den forverrer seg eller kommer tilbake i visse situasjoner. Det har da ingenting med deg å gjøre eller at det er noe spesielt med deg. Fikk nesten et inntrykk av at du trodde at han likte deg eller noe siden han stammet og ble nervøs rundt deg,men det trenger ikke være tilfelle.

Det kan jo hende at han følte at han hadde sagt for mye,og føler seg litt selvbevisst på grunn av det. I hvert fall hvis det er blitt en rar stemning mellom dere på grunn av det.

Han kan også bare være sjenert. Det er helt normalt å være det. Alt må ikke sykeliggjøres.

Hvorfor skriver du "Mannen er likevel ikke dum"? Skjønner ikke hva det har med noe å gjøre?

Skrevet
På 8. desember 2016 den 0.19, AnonymBruker skrev:

Hva har "dumhet" med saken å gjøre? 

Anonymkode: a4f23...811

• Liker 2
Skrevet

Bisarrt å se hvor mange som nyter å korsfeste TS bare fordi hun undret seg over dette. Kanskje ikke så rart damer ble brent på bål som hekser i tidligere tider.

Anonymkode: ef220...26c

• Liker 1
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 11.12.2016 den 1.20, AnonymBruker skrev:

Bisarrt å se hvor mange som nyter å korsfeste TS bare fordi hun undret seg over dette. Kanskje ikke så rart damer ble brent på bål som hekser i tidligere tider.

Anonymkode: ef220...26c

dette.

Anonymkode: 99d36...beb

AnonymBruker
Skrevet

Du lytter til mannen som åpner seg for deg. Så spør du ut kona litt mer om temaet senere og hun feier over det. Kanskje hun syns det var rart at han betrodde seg til noen om det. Kanskje hun også syns det er rart at du går til henne med det du har hørt etterpå. Så tenker han eller de at de ikke kan stole på deg. Mannen er kanskje ikke like tøff som kona og vil ikke fortelle deg at du tråkket over en grense. Likevel kan han oppføre deg usikkert mot deg fordi han nå vet at du ikke er til å stole på. 

Anonymkode: 1c081...722

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lytter til mannen som åpner seg for deg. Så spør du ut kona litt mer om temaet senere og hun feier over det. Kanskje hun syns det var rart at han betrodde seg til noen om det. Kanskje hun også syns det er rart at du går til henne med det du har hørt etterpå. Så tenker han eller de at de ikke kan stole på deg. Mannen er kanskje ikke like tøff som kona og vil ikke fortelle deg at du tråkket over en grense. Likevel kan han oppføre deg usikkert mot deg fordi han nå vet at du ikke er til å stole på. 

Anonymkode: 1c081...722

Dette. Hadde lurt på om man også forteller videre til andre, slik at spekulasjoner rundt han oppstår. Tror det er en ubekvem stemning her jeg.

Anonymkode: 28143...7ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...