Gå til innhold

Yasmin p-piller og bivirkninger

stikkelsbær

Anbefalte innlegg

Har gått på Yasmin i snart tre uker nå, og har merket litt endringer i det siste. Humøret er ganske flatt, bortsett fra når jeg er i dårlig humør og sinna og overreagerer på det meste..

Det er vel ganske sannsynlig at dette skyldes pillene, eller får man ikke bivirkninger så raskt?

Hvis jeg vil slutte på pillene, må jeg ta ferdig brettet først? Hvor lang tid tar det før hormonene er ute av kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

jeg har brukt disse yasmin pillene og måtte slutte,har aldri hatt så mye bivirkninger av noen ppiller..var nedstemt,mistet sex lyst,fikk kviser,følte meg oppblåst. det bare føltes helt grusomt.

jeg vil ikke skremme deg,men anbefaler deg å slutte med dem har hørt at det ikke er en så god pille og vet at en jeg kjenner fikk blod propp når hun brukte de. det kan hun selvfølgelig ha fått om hun hadde brukt et annen merke,men det vet man ikke.. prøv å bytt merke når brettet ditt er ferdig.

lykke til hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjempefornøyd med jasmin da jeg gikk på de. Hadde en bivirkning der jeg tok av noen kilo.

Det er jo etter 3 måneders bruk man ser hvordan man reagerer på de. Hvis det ikke blir for gale da.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg går på Yasmin og har gjort det siden de kom på markedet for rundt tre år siden. Jeg har ikke hatt noen merkbare bivirkninger. Sexlysten er lav, men det var den også da jeg tok noen måneders "fri" fra pille-verdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Når du slutter er hormonene helt ute av kroppen din i løpet av ca 4-5 dager.

Veldig bra innlegg av eve, men jeg må poengtere at selv om hormonene muligens er ute av kroppen innen 4-5 dager, så er du ikke nødvendigvis kvitt bivirkningene så fort.

Jeg merka forskjell i humøret en uke etter pilleslutt (yasmin), men var ikke helt meg selv før et par måneder senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..ja hva skal jeg si om disse pillene..

+

større (men nesten alltid ømme) pupper

regelmessig mens (selvfølgelig)

kortere mens (3-4 dager)

ikke gravid

-

dårlig sex-drive

svingende humør

Jeg har prøvd andre piller også (Trionetta), men da gikk jeg nesten inn i en liten depresjon, så jeg tror det kan være veldig individuelt hva man reagerer på.

Jeg er mest fornøyd med Yasmin så langt og har ingen planer om å slutte før jeg har planer om å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...