Gå til innhold

Mannlig kollega som ignorerer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mannlig kollega som ignorer meg totalt. Vi hadde en ganske seriøs flørt gående for litt siden.Det var seriøse saker og spesielt fra hans side. Det er vanskelig for oss begge å være i et seriøst forhold nå. Vi valgte å avslutte det, men i etterkant har det vært krangling og mye surr. Nå nekter han plent å snakke med meg. Behandler meg som luft. Sier ikke hei, hadet, fullstendig ignorering. Vi jobber tett, deler kontor og det gjør det ikke enklere.. Jeg blir jævli irritert over at han ikke klarer å være profesjonell. Har mest lyst til å ta han til siden og spørre hva som er problemet.  Men da oppnår han antagelig det han ønsker. En reaksjon.. Er det noen som er gode på hersketeknikker her? Hva er best å gjøre? Ignorere tilbake, ta en alvorsprat, heve seg over det. Det er utrolig slitsomt å ha sånne relasjoner på jobb. Det er ingen av våre kolleger som vet at vi har hatt et forhold..

Anonymkode: 7bea1...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hvis denne mannlige kollegaen hadde ignorert deg fullstendig uten grunn, så hadde jeg nok gitt deg et annet svar enn dette: 

Dette er grunnen til at man IKKE skal inngå forhold til kolleger. Ikke nok med at dere ikke ville ha et seriøst forhold noen av dere ble det "mye krangling og surr" - så synd, du rotet deg opp i dette, nå må du leve med det.

• Liker 8
Skrevet

Det er ikke noe å gjøre i denne situasjonen. Dette er hva man risikerer hvis man flørter med noen man jobber med, og det bør man ha tenkt over før man flørter med dem.

Anonymkode: 51a34...11e

• Liker 3
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke flørter med noen på jobben. Best å la han være. Det gjør nok vondt for han.

Skrevet

Takk, er fullstendig klar over at det ikke er spesielt smart å involvere deg i en kollega, men gjort er gjort og spist er spist.. Det hjelper ikke å være etterpåklok. Jeg ba ikke om kommentarer på hva jeg BURDE ha gjort. Jeg ønsket råd om hva jeg skal gjøre fremover og generelle råd om hva jeg kan gjøre ved fullstendig ignorering. Vi har begge sagt og gjort ting mot hverandre som ikke er bra, men jeg har valgt å legge det bak meg å gå videre. Han oppfører seg umodent og usikker og det skaper ikke spesielt god dynamikk på jobb når man ikke engang kan legge kontaktene på et minimumsnivå der man sier "hei"og er høflig mot hverandre..

• Liker 1
Skrevet

Han spiller mystisk og hard to get :) 

Anonymkode: dce53...34a

• Liker 1
Skrevet

Ignorer tilbake..? Han vil ikke ha mer kontakt med deg enn nødvendig, og da er det ufint av deg å tvinge ham til kontakt han ikke ønsker. 

Anonymkode: 30336...4fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg hadde gitt han samme medisin tilbake. Oversett han totalt. Latet som han var luft.

Anonymkode: ef162...5d0

Skrevet

Er det ikke noe med å skille mellom jobb og privatliv? En ting er at vi ikke har kontakt privat, men går det ikke an å oppføre seg som folk likevel? Vi jobber sammen, på samme team, så er avhengig av å kunne kommunisere i visse saker. Jeg ønsker ikke å synke til samme nivå som han, jeg forsøker å være som før. Tenker det er den beste måten å ignorere noen tilbake på. Gå med hevet hode og forsøke å vise at jeg har det bra selv om han oppfører seg som en dritt. Jeg er følelsesmessig ferdig med han, men jeg synes ikke det er spesielt hyggelig å være på jobb når han forsøker å gjøre livet surt for meg der..

Gjest WeirdAlien
Skrevet

Han ignorerer deg ikke for å få en reaksjon, men fordi han er ukomfortabel og helst ikke vil at noe mer uprofesjonelt skal foregå mellom dere. Jeg hadde nok bare ignorert ham tilbake og ventet til den ekle følelsen gikk vekk - om den noen gang hadde gjort det.

Skrevet

Er ikke enig med deg weirdAlien. Er man ferdig med noen går man videre, legger ting bak seg og bryter evt. kontakten. Er man nødt til å se hverandre hver dag er det ikke like lett å bryte kontakten men å ignorer viser bare tegn på såra stolthet, usikkerhet og at man på et eller annet punkt ikke er ferdig med ting. Hvorfor skal jeg ignorere tilbake? Da oppnår han jo akkurat det han ønsker. At jeg lar meg påvirke.. Jeg er som før jeg. Meg selv! Så får han bare fortsette å være en surpomp:).

Skrevet

Nei nei,bare vær som før. Si hei osv,hvis han ikke vil svare,Nei vel....du trenger ikke tilrettelegge for han. For alt du vet kan han gjøre det fordi han vil at du oppfører deg likedan,og folk vil merke om det er sur stemning på dere begge.

Skrevet

Phuaa! Takk sunnivaOslo.Endelig et fornuftig svar.. Ignorere hersketeknikker.. Være blid som en sol og vise den aller beste utgaven av seg selv:)!!

Gjest PseudonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Lillemy7507 skrev:

Jeg ønsket råd om hva jeg skal gjøre fremover og generelle råd om hva jeg kan gjøre ved fullstendig ignorering. Vi har begge sagt og gjort ting mot hverandre som ikke er bra, men jeg har valgt å legge det bak meg å gå videre. Han oppfører seg umodent og usikker og det skaper ikke spesielt god dynamikk på jobb når man ikke engang kan legge kontaktene på et minimumsnivå der man sier "hei"og er høflig mot hverandre..

Det er tydelig at dette er en flørt du er ferdig med, mens han fortsatt har følelser for deg. Da er det urimelig av deg å kreve at han skal kunne legge dette bak seg på samme måte som du har gjort. Det er nok vondt for å han å måtte forholde seg til deg mange timer om dagen, hver dag. Så han beskytter seg ved å forholde seg til deg så lite som mulig. Det er lett for deg å si at man skal være profesjonell og legge det bak seg som er ferdig med flørten, er man glad i noen så er det ikke bare å skru av følelsene idet man kommer inn på kontoret. Når det er sagt, å besvare et hei og et hade bør være mulig selv om man har et anstrengt forhold til hverandre.

Jeg synes du burde ta en alvorsprat med han og forklare at det ikke fungerer for deg å jobbe med han sånn det er nå. Men pass deg sånn at du ikke går i "bitch mode". Da kommer du garantert til å gjøre vondt verre. Vær saklig og rolig uten å formulere deg med setninger som begynner med "du må ditt" og "du må datt". Dette må dere samarbeide om å løse, og ikke lage en "skyttergravskrig" ut av. Det er veldig uheldig for begge to at dere deler et lite kontor når dere har havnet i denne situasjonen, så et første steg kan kanskje være at en av dere flytter ut. 

Dersom ikke det hjelper er neste steg å ta situasjonen opp med den tillitsvalgte representanten på din arbeidsplass, gitt at dette er en person du tror du kan stole på. Og så ta det derfra. Alternativt gå rett til tillitsvalgt dersom du tror at en prat med denne mannen ikke vil føre noe godt med seg. 

Alternativet er jo å "holde hodet hevet høyt" og late som ingenting. Men når jeg leser mellom linjene så virker det egentlig som at du ikke har det godt på jobb sånn det er nå, og strategien med å late som ingenting vil neppe gjøre forholdet mellom dere bedre på kort sikt. Dere trenger fysisk avstand fra hverandre i denne fasen. 

Skrevet
På 7.12.2016 den 22.04, TheGirlWhoWaited skrev:

Altså, hvis denne mannlige kollegaen hadde ignorert deg fullstendig uten grunn, så hadde jeg nok gitt deg et annet svar enn dette: 

Dette er grunnen til at man IKKE skal inngå forhold til kolleger. Ikke nok med at dere ikke ville ha et seriøst forhold noen av dere ble det "mye krangling og surr" - så synd, du rotet deg opp i dette, nå må du leve med det.

Kan ikke det være sånn at det ikke er lov? :klo: 
På jobb tenker jeg på jobb, og ikke på mannfolk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...