Gå til innhold

Hjelp! Glemte å kjøpe p-piller!

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos legen og fått ny resept på p-piller, men glemte å kjøpe dem! :oops:

Etter 7 pillefrie dager skulle jeg i kveld ha begynt på nytt brett, men er altså tom for piller og alle apotekene er stengt. Om jeg løper på apoteket i morgen tidlig og kjøper nye og tar kveldens om morgene og så morgendagens på kvelden som vanlig, holder det? Eller må vi likevel bruke kondom/være avholdende den neste uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg TROR det vil holde.

Blir jo det samme som å ha glemt pillen en dag, for så å ta den neste morgen i stedet.

Men det avhenger vel kanskje av hvilken pilletype det er også.

Kan du ikke spørre på apoteket i morgen da - de vet det sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid "verst" å glemme første pille i et brett. Du trenger jo ikke å være totaltavholds..finnes mange andre morsomme ting det ikke blir barn av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har med mer enn en anledning glemt å begynne etter 7 dager, og det har alltid gått bra å begynne etter 8 dager. Men dette har forekommet etter at jeg har gått på pilla i lengre periode, og da kan det ha sammenheng med at kroppen trenger tid på å bli fruktbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det?

Jeg har ikke peiling på hvorfor, men dette står ihvertfall i pakningsvedlegget til mine p-piller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hvorfor, men dette står ihvertfall i pakningsvedlegget til mine p-piller...

Hm... Aldri hørt om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi da har du allerede gått 7 dager uten pille, og dermed er kroppen allerede veldig lav/nesten tom for hormonene. Og drøyer du da enda lenger så kommer egget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...