tørkestativ Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Sliter litt med å finne et for som valpen både liker og fungerer på. Begynte med royal canin men hun ble så hard i magen så vi bytta til orijen. Da fikk hun mye luft i magen. Nå har jeg akkurat begynt å helfore på eukanuba, men maten står stort sett urørt... noen tips til gode for med høy smakelighet??
tørkestativ Skrevet 7. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2016 6 minutter siden, ArtyFarty skrev: V&H Vi har kun kjøleskapsfryseboks så har ikke plass til V&H desverre...
ArtyFarty Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 Ok. Andre fortyper som skal ha god smakelighet er Acana, taste of the wild, Wovv, og sikkert flere jeg ikke kommer på. Hvor gammel er valpen nå? Er den i tannfellingen? Om den er det så kan det være en årsak til at den spiser dårlig. La heller ikke maten stå fremme hele tiden, men server måltider. Spiser den ikke så ta det bort. Et tips kan også være å slå over litt lunkent vann rett før servering, da det frigjør litt spennende lukter. 2
tørkestativ Skrevet 7. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2016 4 minutter siden, ArtyFarty skrev: Ok. Andre fortyper som skal ha god smakelighet er Acana, taste of the wild, Wovv, og sikkert flere jeg ikke kommer på. Hvor gammel er valpen nå? Er den i tannfellingen? Om den er det så kan det være en årsak til at den spiser dårlig. La heller ikke maten stå fremme hele tiden, men server måltider. Spiser den ikke så ta det bort. Et tips kan også være å slå over litt lunkent vann rett før servering, da det frigjør litt spennende lukter. 5 mnd. Og ja, hun er midt i tannfelling. Det har jeg ikke tenkt på faktisk. Severer 3 måltider til dagen. Den får stå fremme maks en halvtime før jeg tar maten bort. Hun liker ikke vann i maten sin måtte slutte med oppbløtt for også ganske tidlig etter vi fikk henne for hun ville ikke ha det.
ArtyFarty Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, tørkestativ skrev: 5 mnd. Og ja, hun er midt i tannfelling. Det har jeg ikke tenkt på faktisk. Severer 3 måltider til dagen. Den får stå fremme maks en halvtime før jeg tar maten bort. Hun liker ikke vann i maten sin måtte slutte med oppbløtt for også ganske tidlig etter vi fikk henne for hun ville ikke ha det. Kutt ned til to måltider, og ellers bare smør deg med tålmodighet
tørkestativ Skrevet 7. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 7. desember 2016 11 minutter siden, ArtyFarty skrev: Kutt ned til to måltider, og ellers bare smør deg med tålmodighet Jeg har vært inne på tanken, men allerede? Trodde ikke man skulle gjøre det før hun var 10 mnd og begynte på voksenfor
ArtyFarty Skrevet 7. desember 2016 #8 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, tørkestativ skrev: Jeg har vært inne på tanken, men allerede? Trodde ikke man skulle gjøre det før hun var 10 mnd og begynte på voksenfor Et av signalene for når man kan kutte ned antallet er at de spiser dårlig/ikke spiser opp maten sin. De rekker rett og slett ikke å bli sultne nok til at de spiser mer enn bare litt.
tørkestativ Skrevet 7. desember 2016 Forfatter #9 Skrevet 7. desember 2016 8 minutter siden, ArtyFarty skrev: Et av signalene for når man kan kutte ned antallet er at de spiser dårlig/ikke spiser opp maten sin. De rekker rett og slett ikke å bli sultne nok til at de spiser mer enn bare litt. Jeg skal prøve med 2 måltider i morgen å se hvordan hun spiser da hvor lenge bør det gå mellom måltidene? Hun er sjeldent sulten med en gang vi står opp så pleier å gi henne frokost i 11 tiden ca
ArtyFarty Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 14 minutter siden, tørkestativ skrev: Jeg skal prøve med 2 måltider i morgen å se hvordan hun spiser da hvor lenge bør det gå mellom måltidene? Hun er sjeldent sulten med en gang vi står opp så pleier å gi henne frokost i 11 tiden ca Prøv da med middag sånn i seks-sjutiden. Lykke til 1
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 http://www.dyrealternativen.com/42518673
Gjest Gia_ Skrevet 8. desember 2016 #12 Skrevet 8. desember 2016 Hvis hun er dårlig på å spise maten sin så pass på at du ikke gir godbiter/bedre mat for å få henne til å spise noe for da vil hun for lære seg at om hun står over maten så får hun noe enda bedre. Spiser hun ikke, så ta bort maten og vent til neste måltid. En frisk hund sulter seg ikke foran matfatet. Ville kutta ned til 2 måltider jeg også, evt økt litt på mosjonen. Noen hunder er også småspist Forøvrig ville jeg prøvd med Acana, er sånn ca samme fóret som Orijen, men det skal være mildere for magen Ville bestemt meg for ett fór, og ikke drevet å skifta frem og tilbake.. da vil hun også lære fort at hun får enda ett alternativ om hun ikke spiser.
Tabris Skrevet 8. desember 2016 #13 Skrevet 8. desember 2016 Har du prøvd å gi et av måltidene som godbiter? Det er jo lurt å trene en del hverdagslydighet med valper - som f.eks gå pent i bånd, kontakttrening osv. Har du forsøkt å bruke tørrfor som belønning under trening, spiser hunden dem om hun får dem en og en på den måten?
tørkestativ Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #14 Skrevet 8. desember 2016 23 timer siden, Den Lille Heksa skrev: U
tørkestativ Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2016 Sorry driten hang seg opp. Får ikke til å sitere dere. Hun får ikke tilbud om annen mat. Det er det i skåla, eller ingenting. Prøvde med 2 måltider i dsg men da spiste hun i hvertfall ikke. Sultestreik. Var alt for mye mat i skålen tror jeg, for når jeg tok bort halvparten så spiste hun i hvertfall litt..tror ikke et nytt forbytte vil være et problem. Hun elsker all mat og har alltid spist godt. Derfor det er noe som skurrer nå...det er liksom ikke likt henne. Hun får mye godbiter. Både tørrfor og andre ting. Har gått mer og mer bort i fra tørrfor som godbit fordi hun utagerer på både folk og hunder, og da er ikke tørrforet sterk nok godbit til at hun vil fokusere på meg..
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #16 Skrevet 8. desember 2016 8 minutter siden, tørkestativ skrev: Sorry driten hang seg opp. Får ikke til å sitere dere. Hun får ikke tilbud om annen mat. Det er det i skåla, eller ingenting. Prøvde med 2 måltider i dsg men da spiste hun i hvertfall ikke. Sultestreik. Var alt for mye mat i skålen tror jeg, for når jeg tok bort halvparten så spiste hun i hvertfall litt..tror ikke et nytt forbytte vil være et problem. Hun elsker all mat og har alltid spist godt. Derfor det er noe som skurrer nå...det er liksom ikke likt henne. Hun får mye godbiter. Både tørrfor og andre ting. Har gått mer og mer bort i fra tørrfor som godbit fordi hun utagerer på både folk og hunder, og da er ikke tørrforet sterk nok godbit til at hun vil fokusere på meg.. Det "skurrer ikke" når valpen er midt i tannfelling altså! Angående fôr så kan du jo vurdere Acana. Acana er for all life stages. så der trenger hun ikke valpeforet, og du kan heller variere mellom de forskjellige variantene. Anonymkode: 5547f...542
ArtyFarty Skrevet 9. desember 2016 #17 Skrevet 9. desember 2016 Hvis hun får mye godbiter så er det ikke rart hunden ikke er sulten når den får servert mat
tørkestativ Skrevet 9. desember 2016 Forfatter #18 Skrevet 9. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det "skurrer ikke" når valpen er midt i tannfelling altså! Angående fôr så kan du jo vurdere Acana. Acana er for all life stages. så der trenger hun ikke valpeforet, og du kan heller variere mellom de forskjellige variantene. Anonymkode: 5547f...542 Har vurdert acana ja. Men vurderer også bare å vente henne ut hvis det skyldes tannfelling 1 time siden, ArtyFarty skrev: Hvis hun får mye godbiter så er det ikke rart hunden ikke er sulten når den får servert mat Godbitene trekkes fra maten, så hun spiser seg ikke mett på godbiter
ArtyFarty Skrevet 9. desember 2016 #19 Skrevet 9. desember 2016 7 minutter siden, tørkestativ skrev: Har vurdert acana ja. Men vurderer også bare å vente henne ut hvis det skyldes tannfelling Godbitene trekkes fra maten, så hun spiser seg ikke mett på godbiter Nei, men hun får tilført litt hele tiden, og da blir hun ikke så sulten. I alle fall ikke når det kanskje er litt ømt i munnen. Men hun sulter ikke ihjel da
tørkestativ Skrevet 9. desember 2016 Forfatter #20 Skrevet 9. desember 2016 12 minutter siden, ArtyFarty skrev: Nei, men hun får tilført litt hele tiden, og da blir hun ikke så sulten. I alle fall ikke når det kanskje er litt ømt i munnen. Men hun sulter ikke ihjel da Nei hun gjør jo ikke det. Når hun blir sulten nok så spiser hun jo litt. Skal prøve å kutte ut godbitene hjemme og heller bare bruke på tur når jeg tenker over det så tygger hun ikke på bein heller lenger. Ga henne en dentastix, som hun elsker, men hun bare gjemte den. Så det er nok litt ømt i munnen ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå