AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Del Skrevet 7. desember 2016 Har tenkt på dette en stund, og har lest litt på annonser på finn.no, men aner jo ikke om de er genuine eller ikke. Vil hjelpe en familie eller to i julen som er fattig, familier med aleneforeldre. Er ikke rik selv, men ikke fattig heller, og er selv alenemor så ønsker å bidra til at noen andre også får en fin jul. F.eks. gi en tusenlapp, noen klesplagg og litt god mat til en eller to små familier. Hvordan kan jeg få til noe sånt? Anonymkode: 62c02...003 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. desember 2016 #2 Del Skrevet 7. desember 2016 For en fin ting å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. desember 2016 #3 Del Skrevet 7. desember 2016 Det finnes enkelte FBgrupper du kan hjelpe gjennom som går folk i sømmene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #4 Del Skrevet 7. desember 2016 10 minutter siden, Silfen skrev: Det finnes enkelte FBgrupper du kan hjelpe gjennom som går folk i sømmene. Takk for tips, har du navn på noen slike grupper? Anonymkode: 62c02...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. desember 2016 #5 Del Skrevet 7. desember 2016 De husker jeg ikke, men du kan jo forsøke sjekke selv på FB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 7. desember 2016 #6 Del Skrevet 7. desember 2016 Jeg pleier å gi til "hjelp oss å hjelpe" på facebook. De pleier å legge ut lister på hva forskjellige familier trenger, så velger du deg en ut etter hva du kan gi. 🤗 Alt i fra julemat til gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 7. desember 2016 #7 Del Skrevet 7. desember 2016 Skulle også nevne Hjelp oss å hjelpe. De har sannsynligvis en egen gruppe for ditt fylke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #8 Del Skrevet 7. desember 2016 8 minutter siden, Silfen skrev: De husker jeg ikke, men du kan jo forsøke sjekke selv på FB. Jeg har prøvd, men finner bare gamle/inaktive grupper eller offisielle i regi av Røde Kors, Frelsesarmen o.l. Anonymkode: 62c02...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. desember 2016 #9 Del Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg pleier å gi til "hjelp oss å hjelpe" på facebook. De pleier å legge ut lister på hva forskjellige familier trenger, så velger du deg en ut etter hva du kan gi. 🤗 Alt i fra julemat til gaver. Gjorde det et år jeg også. Den familien fikk LANGT mer enn jeg noensinne kunne fått til for mine egne barn, lavinntektsfamilie som jeg er. De gruppene har også litt å lære mtp hvor mye hjelp en enkelt familie skal få. Man må gjøre litt research. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #10 Del Skrevet 7. desember 2016 Ville kontaktet fattighuset eller lignende lokat der du bor. Alternativt Frelsesarmeen sine slumsøstre, Kirkens Bymisjon eller den lokale presten. Dette er instanser som kjenner til folk som er vanskeligstilte og ikke bare opptatt av å skaffe seg ting. Med skaffe seg ting, mener jeg dem som selv velger hva de vil ha og hva som ikke er "godt nok". Sistnevnte har jeg sett flere eksempler på. Anonymkode: 61ed1...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 7. desember 2016 #11 Del Skrevet 7. desember 2016 Om du går på finn.no, på "barn og familie", og haker av på "ønskes kjøpt", vil du se flere som ber om hjelp. De fleste ønsker klær og leker til barna sine til jul. Har nettopp sendt vintersko, kjeledress ++ til ei dame. Det kostet meg 160kr, så om hun likevel ikke er trengende, så spiller det ingen rolle. Fattigdommen i Norge øker, og uansett grunn, så er barna uskyldige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 7. desember 2016 #12 Del Skrevet 7. desember 2016 17 minutter siden, Silfen skrev: Gjorde det et år jeg også. Den familien fikk LANGT mer enn jeg noensinne kunne fått til for mine egne barn, lavinntektsfamilie som jeg er. De gruppene har også litt å lære mtp hvor mye hjelp en enkelt familie skal få. Man må gjøre litt research. Ja det er nok stor variasjon på hvor mye de gidder å undersøke før de utleverer ting fra sted til sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #13 Del Skrevet 7. desember 2016 Lykke til! Da blir du stemplet som rasist hvis du skal annonsere at du ønsker å hjelpe norske familier! Anonymkode: 61832...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå