LizRachel Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Hei, Dette blir mitt aller første innlegg her, wohoo! Jeg og samboer skal starte opp med IVF forsøk i januar og er så klart veldig spente. Det har vært en lang vei, med mye avmystifisering. Nå er vi heldigvis begge to klare for å sette i gang etter 3 års prøving uten resultat. Samboer jobber vaktskifter, annenhver uke på/ av. Dvs. vi har en liten utfordring ved å få alt til å klaffe, og at han skal kunne få tatt seg fri. Dermed har jeg forsøkt å regne meg frem til når ca. vi kan forvente å måtte reise til Haugesund for egg uthenting. Hvis kroppen gjør som den skal, og følger syklusen (varierer mellom 28-29 dager), blir datoer som følger: 6.januar: Første menstruasjonsdag 8. januar: Starte med Gonal-f 12. januar: Starte med Orgalutran 16. januar: Ultralyd 17-18 januar: Sette Ovitrelle 19-20 januar: Egg uthenting 21-22 januar: Innsetting av egg Ser denne planen realistisk ut? Noen som kan komme med noen erfaringer og gode råd? Setter kjempestor pris på alle evt svar
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Jeg har vanlige syklusser men den ble lengre med medisinene. Er ikke så lett å planlegge egentlig og kommer anpå om det er kort eller lang protokoll =P Anonymkode: e913d...25f
LizRachel Skrevet 7. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vanlige syklusser men den ble lengre med medisinene. Er ikke så lett å planlegge egentlig og kommer anpå om det er kort eller lang protokoll =P Anonymkode: e913d...25f Jeg skal på kort protokoll. Har stor forståelse for at det er vanskelig å planlegge, har forsøkt å forklare dette for samboer....men ja, ikke så enkelt for mannfolket å forstå hvordan disse medisinene kan påvirke kroppen Tenkte derfor det kunne være interessant å spørre her, og høre andres erfaringer
miore Skrevet 8. desember 2016 #4 Skrevet 8. desember 2016 (endret) Jeg har satt ovitrelle alt fra syklusdag 12 til syklusdag 21 på kort protokoll. Det er dessverre vanskelig å forutse hvordan kroppen reagerer av og til. Men jeg er nok ikke helt textbook, og de aller fleste stimulerer i 10-12 dager +/-. Hvis dere er redde for at uttaket kolliderer med at manen er på vakt, bør dere høre med muligheten for at dere kan fryse ned noen ladninger med sæd så dere ikke må avbryte hvis det plutselig ikke passer. I tillegg blir du undersøkt med ultralyd underveis, og da får du nok en god indikasjon på når uttaket blir. Jeg er også et listemenneske, og har full forståelse for at du har mest lyst til å ha planen klar på forhånd Desverre er det vanskelig å vite hvordan du reagerer på medisinene før første forsøk! Edit; Hvordan kroppen din vanligvis oppfører seg gjennom en syklus er dessverre (/heldigvis) ganske irrelevant, for medisinene tar over. Selv om du vanligvis kanskje får EL dag 13-14, får du det jo ikke under et prøverørsforsøk før legen er fornøyd med at folliklene dine har vokst nok og du setter ovitrellen Endret 8. desember 2016 av miore
LizRachel Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2016 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare Miore Jeg var ikke engang klar over at det var mulig å fryse ned sæd til dette formål, det hørtes jo helt supert ut og som en mulig redning for oss! Takk for tipset, dette skal sjekkes opp med det samme! Etter så mange års prøving (3) hadde det vært skikkelig nedtur om vi måtte avbryte første forsøk pga. jobben hans. Så får vi krysse fingrene for at legen er fornøyd med folliklene mine etter første ultralyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå