Gå til innhold

Julegave til storesøster?

Tuddelidu

Anbefalte innlegg

Hallo :)

Jeg har en vanskelig (iallefall når det kommer til pakker) storesøster å kjøpe gave til. Hun har det meste hun trenger, samt en knøttliten leilighet, så det er vanskelig å komme på noe å kjøpe. Hun er glad i å lage mat, og skal få kransekakeformer, men skulle hatt en ting til, ca. 3-400 kroner.

Har du noen tips til meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Søstera mi blir veldig glad for klær (evt. gavekort), stilige smykker, vesker og sånt...

Hva annet liker hun enn mat? I forbindelse med mat kan du gi kokebok? Eller stikk innom jernia/ andre kjøkkenbutikker og finn artig kjøkkenutstyr? En god kokkekniv faller vel alltid i smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så vanskelig å kjøpe klær til henne, for vi har (til dels) nokså ulik smak... Og gavekort funker dårlig, for hun bor i utlandet. Smykker og vesker bruker hun ikke så mye (hun har en-to vesker som hun liker veldig veldig godt).

Kokebok fikk hun for to år siden, og kokkekniv fikk hun av eksen, også for to år siden.

Nå føler jeg meg ganske vanskelig her altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et "gavekort på resturant-besøk" nestegang hun kommer for å besøke deg da?

Kokkeforkle?

Kokebokstativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har hun andre interesser enn mat?

Det finnes mye morsomt av kjøkkenutstyr, kunne det vært noe? En ordentlig god pepperkvern, morter, olje- og eddiksett....?

Hva med en virkelig god bok? CD? DVD?

Jeg nekter å gi meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal få kransekakeformer' date=' men skulle hatt en ting til[/quote']

Ikke glem å sende meg pynt da (slike "smellerter", osv)

(vet jo at de har det andre steder også, men det er jo litt morro) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, se det var en god ide :Nikke: Det må jeg kjøpe!

Joda, hun har andre interesser; hun leser en del, men det dumme her er at jeg har null oversikt over hva hun har lest og ikke. Video/dvd-samlingen hennes tatt i betraktning tror jeg hun klarer seg lenge med å leie filmer (hun har kanskje 2), og musikk blikr stort sett lastet ned.

Har veldig lyst til å finne noe til kjøkkenet, problemet er bare at hun har det hun trenger, og kjøkkenet hennes er usannsynlig lite (og stappfullt)!

Som sagt, hun (og jeg) er vanskelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo vært litt morsomt å kjøpt et ensfarget forkle og dekorert selv da... Jeg og mine strektegninger - en aldeles vidunderlig kombinasjon :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med en deilig kurv/eske/boks med "luksusmat", for eksempel spesielle teer/kaffe, eksklusiv sjokolade o.l.?

Ellers høres "hjemmedekorert" forkle ut som en knall ide! Man kan kjøpe sånt via vg.no, tror jeg.. (Kanskje ikke forkle, men.... )

Jeg vil VIRKELIG ikke gi meg.. he he... Det er mitt juleoppdrag å hjelpe deg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo vært litt morsomt å kjøpt et ensfarget forkle og dekorert selv da... Jeg og mine strektegninger - en aldeles vidunderlig kombinasjon :sjarmor:

Morro!

Det ville jeg likt å få av min søster i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en deilig kurv/eske/boks med "luksusmat", for eksempel spesielle teer/kaffe, eksklusiv sjokolade o.l.?

Ellers høres "hjemmedekorert" forkle ut som en knall ide! Man kan kjøpe sånt via vg.no, tror jeg.. (Kanskje ikke forkle, men.... )

Jeg vil VIRKELIG ikke gi meg.. he he... Det er mitt juleoppdrag å hjelpe deg! :ler:

Tihi, så koselig :)

Veldig god ide det, men så vanskelig når man må dra det med seg utenlands etterpå :(

Jeg får kanskje prøve å skaffe et forkle da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å gi henne et abbonement på et norsk blad (gjerne mag/ inside o.l). så kan hun få norsk underholding sendt til henne i utlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...