Gå til innhold

Luksusproblemet Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I sommer kom jeg i prat med to tyske utvekslingsstudenter i Oslo. De sa at norske menn hadde så mange forhold. Dette var ikke så normalt i Tyskland.

Kanskje er det slik at vi nordmenn lever i et så velferdssamfunn og kultur at vi har så høye krav at vi aldri slår oss til ro. 

Hva tenker dere?

Endret av Lee Jones
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg godt kan være en del av årsaken. Rikdommen har også gjort at vi kan leke oss gjennom halve livet som uansvarlige barn. Hørte en 35-åring på Farmen omtale seg som ungdom nå nylig, og han er langt fra den eneste ungdommen med rynker jeg har sett. Det kan se ut som mange venter i det lengste med å bli voksne og slå seg til ro. De har høye krav og firer ikke på noe. 

Skrevet

"Jente på 45 søker kjæreste"
"Gutt på 52 søker kjæreste"
Som @antbug sier prøver mange å leve ungdommelig samtidig som man drømmer om det og det andre. Det er nok av stønadsordninger, og man trenger ikke en samlivspartner for å få endene til å møtes. Er du nogen lunde oppgående nok til å ta vare på deg selv, kan du surfe deg gjennom livet uten de store forpliktelsene. Inn og ut av forhold. Vi har det relativt godt. Dette gjelder begge kjønn selv om kvinner mer eller mindre blir tvunget til å skaffe seg stabilitet mtp barn og det som følger med tidligere enn menn. Dog fortsetter både menn og kvinner der de "slapp" ved samlivsbrudd som om de var 10-20 år yngre, bare at det at mange av disse sleper med seg barn barn inn og ut av forhold. Samtidig liker folk å fortelle dem selv at de fortsatt er unge, men ungdommen varer ikke for alltid, noe man blir påminnet når man møter seg selv i døra og innser at man er en del av problemet, mann som dame.

Anonymkode: 92169...c6a

Skrevet

Hvis de synes norske menn har mange forhold så skulle de sett det fra andre siden.

Anonymkode: 549bd...bfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...