AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #21 Skrevet 8. desember 2016 Er det da ikke slik at du søker om skilsmisse i Norge og sender inn papirene på at ekteskapet er oppløst til amerikansk rett etterpå? Anonymkode: 443ec...bb2
Awan Skrevet 8. desember 2016 Forfatter #22 Skrevet 8. desember 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det da ikke slik at du søker om skilsmisse i Norge og sender inn papirene på at ekteskapet er oppløst til amerikansk rett etterpå? Anonymkode: 443ec...bb2 Hvis det fungerer så er det perfekt jeg får høre med fylkesmannen.no. tusen takk for hjelpen
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #23 Skrevet 8. desember 2016 7 minutter siden, Awan skrev: Hvis det fungerer så er det perfekt jeg får høre med fylkesmannen.no. tusen takk for hjelpen Det er nok det lureste, da får du i hvertfall en oversikt over alternativer. Du er neppe den første og sikkert ikke den siste. Anonymkode: 443ec...bb2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #24 Skrevet 8. desember 2016 2 timer siden, Awan skrev: Jeg har søkt om petition for dissolution, men problemet er at da jeg ringte tinghuset i Florida for å høre hvordan prosessen lå an, fikk jeg beskjed om at jeg ikke kan søke om skilsmisse fordi jeg ikke har US residence..Hva i alle dager gjør jeg da ? har ringt både ambassaden og generalkonsulatet i NY, ingen kan hjelpe meg.. Jeg er ingen advokat, og kan veldig lite om Florida reglene da jeg selv ble skilt i en annen delstat. Du bør kontakte en advokat som kan hjelpe deg. Evnt undersøke om du kan file for divorce i en annen stat. Men ettersom jeg kan se så er det kun en av dere som må oppfylle residency kravet. Florida Filing Requirements: In order to file for a dissolution of marriage in Florida, residency requirements must be met for the court to accept the case. If the court discovers it does not have jurisdictional rights to hear the case it will not be accepted or it will eventually be dismissed. The requirements are as follows:To obtain a dissolution of marriage, one of the parties to the marriage must reside 6 months in the state before the filing of the petition. The dissolution of marriage can be filed in the county in which either or both spouses reside. (Florida Statutes - Chapters: 61.021) Anonymkode: 149c8...553 1
Sensi Skrevet 8. desember 2016 #25 Skrevet 8. desember 2016 Cath22? Har dessverre ingen svar. Men klem til deg. Håper det løser seg. Underlig at mannen din ikke ønsker skilsmisse når dere ikke er sammen engang.
Awan Skrevet 21. desember 2016 Forfatter #26 Skrevet 21. desember 2016 På 8.12.2016 den 21.26, AnonymBruker skrev: Jeg er ingen advokat, og kan veldig lite om Florida reglene da jeg selv ble skilt i en annen delstat. Du bør kontakte en advokat som kan hjelpe deg. Evnt undersøke om du kan file for divorce i en annen stat. Men ettersom jeg kan se så er det kun en av dere som må oppfylle residency kravet. Florida Filing Requirements: In order to file for a dissolution of marriage in Florida, residency requirements must be met for the court to accept the case. If the court discovers it does not have jurisdictional rights to hear the case it will not be accepted or it will eventually be dismissed. The requirements are as follows:To obtain a dissolution of marriage, one of the parties to the marriage must reside 6 months in the state before the filing of the petition. The dissolution of marriage can be filed in the county in which either or both spouses reside. (Florida Statutes - Chapters: 61.021) Anonymkode: 149c8...553 Jeg skaffet meg en advokat tilslutt og det ser ut til at det kan ordes innen noen måneder for et styr..
Awan Skrevet 21. desember 2016 Forfatter #27 Skrevet 21. desember 2016 På 8.12.2016 den 23.15, Sensi skrev: Cath22? Har dessverre ingen svar. Men klem til deg. Håper det løser seg. Underlig at mannen din ikke ønsker skilsmisse når dere ikke er sammen engang. Tusen takk Har skaffet advokat nå så regner med det løser seg snart. Ja..han er en slask som ikke vil samarbeide, men jeg fikk lurt han til å gi etter 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #28 Skrevet 21. desember 2016 På 12/8/2016 den 19.07, Awan skrev: Jeg har søkt om petition for dissolution, men problemet er at da jeg ringte tinghuset i Florida for å høre hvordan prosessen lå an, fikk jeg beskjed om at jeg ikke kan søke om skilsmisse fordi jeg ikke har US residence..Hva i alle dager gjør jeg da ? har ringt både ambassaden og generalkonsulatet i NY, ingen kan hjelpe meg.. Hvis du må ha residence for å bli skilt - måtte du ikke da også ha residence for å bli gift? Antar at dere ikke har barn. Anonymkode: 719d1...fe1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå