Djækklåsst Skrevet 6. februar 2023 #861 Del Skrevet 6. februar 2023 Kardemommete skrev (53 minutter siden): Foreldrene har diamentralt forskjellig oppfatning av hvem som er skyldig i følge bistandsadvokat Elden. Splittelsen den første etterforskningen etterlot seg lever desverre videre. Det er jo morens familie som ble utstøtt, og fallhøyden på sett og vis stor. Ikke så mye for faren. Synd at hun ikke vil gi slipp, men det er vel helt menneskelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 6. februar 2023 #862 Del Skrevet 6. februar 2023 (endret) 9 minutter siden, Kärcher said: Jeg hadde tenkt det var en mulighet for dette dersom det var en helt random person sitt DNA som ble funnet på strømpebuksa. Men når det er nettopp hans DNA som blir funnet, han som har vært nevnt i saken tidligere, med alle motiv og tidligere krimsaker, i tillegg til uten alibi, så tenker jeg at det er helt umulig at dette kan ha vært at han har tatt på strømpebuksen i butikken eller andre ville forslag. Det er funnet hans DNA i blodsøl. Det må da være godt nok bevis. Og det var det, heldigvis. Bortsett fra delvis dna-treff (funn av en sjeldenhet i y-kromosom) er han er like random som veldig mange andre. Hvor mange andre har vært dømt eller mistenkt i seksualsaker innen for eksempel en times kjøretur unna? Hvor mange mangler alibi til en hver tid? Det må være ganske mange begge deler. Det var ikke som i 2023 hvor vi legger fra oss digitale spor på internett, betalinger og på overvåkningskameraer hele tiden så å mangle alibi bør ikke tillegges særlig vekt. Endret 6. februar 2023 av LCFA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. februar 2023 #863 Del Skrevet 6. februar 2023 LCFA skrev (32 minutter siden): Bortsett fra delvis dna-treff (funn av en sjeldenhet i y-kromosom) er han er like random som veldig mange andre. Hvor mange andre har vært dømt eller mistenkt i seksualsaker innen for eksempel en times kjøretur unna? Hvor mange mangler alibi til en hver tid? Det må være ganske mange begge deler. Det var ikke som i 2023 hvor vi legger fra oss digitale spor på internett, betalinger og på overvåkningskameraer hele tiden så å mangle alibi bør ikke tillegges særlig vekt. Han er ikke "like random som veldig mange andre". Det er gode grunner til at flere, deriblant Bjørn Olav Jahr, pekte på Vassbakk som den mest aktuelle kandidaten, også før det fantes noe DNA-bevis mot ham. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. februar 2023 #864 Del Skrevet 6. februar 2023 Djækklåsst skrev (35 minutter siden): Hvorfor ikke? Noe annet ville i hvert fall vært svært overraskende for meg. Jeg var bekymret for at de ikke følte de hadde nok bevis til å dømme..og at det ville gå i favør til siktede. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. februar 2023 #865 Del Skrevet 6. februar 2023 Vera skrev (3 minutter siden): Jeg var bekymret for at de ikke følte de hadde nok bevis til å dømme..og at det ville gå i favør til siktede. Ja, jeg skjønner. Du er jo i godt selskap der, Grete Strømme uttalte det samme i podcasten fra Svarttrost nylig, altså en form for pessimisme. Som sagt delte jeg ikke den, men med den vinklingen man hadde i media spesielt første uka i rettssaken, så skjønner jeg det jo. Her var min kommentar som følge av det: Stor forskjell på Birgitte- og Baneheia-saken (aftenbladet.no) 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. februar 2023 #866 Del Skrevet 6. februar 2023 Djækklåsst skrev (51 minutter siden): Ja, jeg skjønner. Du er jo i godt selskap der, Grete Strømme uttalte det samme i podcasten fra Svarttrost nylig, altså en form for pessimisme. Som sagt delte jeg ikke den, men med den vinklingen man hadde i media spesielt første uka i rettssaken, så skjønner jeg det jo. Her var min kommentar som følge av det: Stor forskjell på Birgitte- og Baneheia-saken (aftenbladet.no) Er det du som har skrevet kronikken? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 6. februar 2023 #867 Del Skrevet 6. februar 2023 57 minutter siden, LCFA said: Bortsett fra delvis dna-treff (funn av en sjeldenhet i y-kromosom) er han er like random som veldig mange andre. Hvor mange andre har vært dømt eller mistenkt i seksualsaker innen for eksempel en times kjøretur unna? Hvor mange mangler alibi til en hver tid? Det må være ganske mange begge deler. Det var ikke som i 2023 hvor vi legger fra oss digitale spor på internett, betalinger og på overvåkningskameraer hele tiden så å mangle alibi bør ikke tillegges særlig vekt. Men er han så random som veldig mange andre? Hvor mange andre har angrepet psykologen sin mens de er seksuelt opphisset, nesten drept noen, blottet seg, og stjålet kvinneklær og så videre. Og så å bo/oppholde seg i samme området på denne dagen. Det er ikke dagligdags og normalt, han er altså ikke like random som veldig mange andre. Det er mange som mangler alibi til denne dagen. Men, man finner jo ikke gjerningsperson ved å se på alibiet. Man begynner jo med å se om det er noen tips, noen med motiv, moduskandidater osv. Og dersom det finnes så vil man sjekke alibi. Han her passet som moduskandidat og han har ikke alibi. Og han har DNA på den avdøde. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 6. februar 2023 #868 Del Skrevet 6. februar 2023 55 minutter siden, Djækklåsst said: Ja, jeg skjønner. Du er jo i godt selskap der, Grete Strømme uttalte det samme i podcasten fra Svarttrost nylig, altså en form for pessimisme. Som sagt delte jeg ikke den, men med den vinklingen man hadde i media spesielt første uka i rettssaken, så skjønner jeg det jo. Her var min kommentar som følge av det: Stor forskjell på Birgitte- og Baneheia-saken (aftenbladet.no) Hvilken epsiode var dette? Kan ikke huske å ha hørt henne, men mulig jeg husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. februar 2023 #869 Del Skrevet 6. februar 2023 Aliquis skrev (22 minutter siden): Hvilken epsiode var dette? Kan ikke huske å ha hørt henne, men mulig jeg husker feil. En egen helt ny podcast hvor hun forteller sin historie, "Varsleren". Fire episoder, kun hørt de tre første selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. februar 2023 #870 Del Skrevet 6. februar 2023 Vera skrev (27 minutter siden): Er det du som har skrevet kronikken? Ja. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. februar 2023 #871 Del Skrevet 6. februar 2023 Djækklåsst skrev (9 minutter siden): Ja. Godt skrevet. Min bekymring var ikke basert på måten media fremstilte saken - mer en bekymring for at rettsvesenet blir redd for å dømme pga saker som Baneheia. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 6. februar 2023 #872 Del Skrevet 6. februar 2023 Djækklåsst skrev (2 timer siden): Det er jo morens familie som ble utstøtt, og fallhøyden på sett og vis stor. Ikke så mye for faren. Synd at hun ikke vil gi slipp, men det er vel helt menneskelig. Men erstatning fra Vassbakk, det tar hun gjerne imot - selv om hun har proklamert at det ikke er han som har drept Birgitte. Sympatisk dame, det der… 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. februar 2023 #873 Del Skrevet 6. februar 2023 Vera skrev (11 minutter siden): Godt skrevet. Min bekymring var ikke basert på måten media fremstilte saken - mer en bekymring for at rettsvesenet blir redd for å dømme pga saker som Baneheia. Takk for det. Jeg tror nok alle kan bli påvirket av stemningen i media, også dommere, selv om man ikke skal. Mye som blir skrevet viser at mange tenker at muligheten er stor for justismord, som følge av Baneheia, samt fetteren til Birgitte. Den kronikken skrev jeg på bakgrunn av denne artikkelen, selv om jeg valgte å ikke ta med denne jusprofessorens navn, som jeg mener bedriver en temmelig søkt sammenligning uten mye rot i virkeligheten: Tengs-saken: Jusprofessor ser likhetstrekk med Baneheia – NRK Rogaland – Lokale nyheter, TV og radio Men bra å se at dommerne ikke lar seg påvirke til å gi slipp på edruelighet oppi det hele. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 6. februar 2023 #874 Del Skrevet 6. februar 2023 Lorieen skrev (1 minutt siden): Men erstatning fra Vassbakk, det tar hun gjerne imot - selv om hun har proklamert at det ikke er han som har drept Birgitte. Sympatisk dame, det der… Hun er neppe særlig opptatt av erstatning. Mulig de burde delt seg opp i to, de to foreldrene, for faren virker å være av den oppfatning av at dommen er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kärcher Skrevet 6. februar 2023 #875 Del Skrevet 6. februar 2023 6 minutter siden, Djækklåsst said: Hun er neppe særlig opptatt av erstatning. Mulig de burde delt seg opp i to, de to foreldrene, for faren virker å være av den oppfatning av at dommen er riktig. Har hun uttalt seg om dommen i dag? Har sett hun tidligere har vært i tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 6. februar 2023 #876 Del Skrevet 6. februar 2023 Kärcher skrev (1 minutt siden): Har hun uttalt seg om dommen i dag? Har sett hun tidligere har vært i tvil. Elden uttalte seg på vegne av foreldrene på fjernsynet i morges. de er helt delt i skyldsspørsmålet. om noe ikke har forandret seg ila dagen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 6. februar 2023 #877 Del Skrevet 6. februar 2023 42 minutter siden, Djækklåsst said: Ja. Damn. Kjekk mann og tidvis svært oppegående. Jeg kan starte fan-klubben. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. februar 2023 #878 Del Skrevet 6. februar 2023 Lorieen skrev (10 minutter siden): Men erstatning fra Vassbakk, det tar hun gjerne imot - selv om hun har proklamert at det ikke er han som har drept Birgitte. Sympatisk dame, det der… Jeg syns man kan holde seg for god til å kommentere hvordan pårørende håndterer dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 6. februar 2023 #879 Del Skrevet 6. februar 2023 Vera skrev (1 minutt siden): Jeg syns man kan holde seg for god til å kommentere hvordan pårørende håndterer dette. Hvorfor det? Hun har gått ut offentlig og proklamert at hun mener de har feil mann og at det er fetteren som har drept Birgitte. Skal hun bare få lov til det? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 6. februar 2023 #880 Del Skrevet 6. februar 2023 Lorieen skrev (Akkurat nå): Hvorfor det? Hun har gått ut offentlig og proklamert at hun mener de har feil mann og at det er fetteren som har drept Birgitte. Skal hun bare få lov til det? Hvor har hun gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå