Perelandra Skrevet 11. september 2021 #381 Del Skrevet 11. september 2021 Tråden er ryddet for identifisering og ryktespredning. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkannie Skrevet 12. september 2021 #382 Del Skrevet 12. september 2021 Vera skrev (På 9.9.2021 den 19.11): Hvordan fant de ut det? De sendte vel håret til England og fikk DNA treff på Birgitte selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 13. september 2021 #383 Del Skrevet 13. september 2021 (endret) Den siktede i Birgitte-saken er sjekket ut av en voldtektssak på Stord ifølge Dagbladet. : https://www.dagbladet.no/nyheter/har-ikke-fatt-stord-beskjed/74217577 Det er jo så lett å bli mistenkelig til han pga DNA- funnene på Birgitte sin strømpebukse men han er ihvertfall sjekket ut av 2 saker: en på Stord og Trude Espås saken i Geiranger. Nå gjenstår det å vite om han faktisk er skyldig eller uskyldig i Birgitte-saken og Tina-saken. Endret 13. september 2021 av Eloise12345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem-X Skrevet 15. september 2021 #384 Del Skrevet 15. september 2021 Politiet om DNA-funnet i Tengs-saken: – En sterk indikasjon – VG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ednul Skrevet 15. september 2021 #385 Del Skrevet 15. september 2021 Medlem-X skrev (14 minutter siden): Politiet om DNA-funnet i Tengs-saken: – En sterk indikasjon – VG Noen opplyste sjeler her som kan opplyse om hva som menes med " og er større enn det som i dag kan uttrykkes ved bostatisk tolking», 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonobilis Skrevet 15. september 2021 #386 Del Skrevet 15. september 2021 14 minutter siden, ednul said: Noen opplyste sjeler her som kan opplyse om hva som menes med " og er større enn det som i dag kan uttrykkes ved bostatisk tolking», Det er i hvert fall en skrivefeil hos VG. Skal være "BIOstatisk tolkning" (mulig å Google dette). Utover det håper jeg noen andre her kan forklare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 15. september 2021 #387 Del Skrevet 15. september 2021 Vera skrev (På 9.9.2021 den 17.21): Hmm, hadde vært interessant å vite dette. Jørgensen ble sett med en mann som hadde langt hår i Stavanger Sentrum - ikke lenge før hun forsvant. Birgitte ble funnet med lange hår i hånden sin.. Dette kan være interessant, utsnitt fra artikkel i VG https://www.vg.no/spesial/2021/tengs-saken/?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1 "Politiet legger bort hårsporet og lager en liste over personer som de tidligere har utelukket på grunn av hårlengde eller hårfarge. Ifølge VGs opplysninger lager de fire kategorier: Enere, toere, treere og firere – hvorav enerne er de mest interessante. Fetteren til Birgitte Tengs klassifiseres som en «toer». Haugalandsmannen en «ener» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 15. september 2021 #388 Del Skrevet 15. september 2021 (endret) Fetterens far leverte flere mapper på mannen i 2002. Må føles utrolig frustrerende for fetterens far!*? Om rett mann nå er tatt. Spesielt når politiet ikke gikk igjennom mappene. På toppen av dette sår etterforskningslederen tvil om at faren leverte mappene., Eh vel det er dokumentert på film😠 Ble mappene stuet vekk?? Denne saken er så trist. I det minste bra avhørsmetoder er endret nå. Thor Buberg, som ledet etterforskningen fra 2000 til cold case gruppa overtok, sier til NRK at han med beste vilje ikke kan huske permene. Men jeg tror nok at permene er levert om faren til fetteren sier det, legger han til. https://www.nrk.no/norge/her-gir-faren-til-fetteren-permer-om-siktet-til-politiet_-_-at-disse-ikke-forte-til-noe-er-ufattelig-1.15637720 Endret 15. september 2021 av miss spjåk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 16. september 2021 #389 Del Skrevet 16. september 2021 Lawyam skrev (På 8.9.2021 den 10.41): Å skylde på moren bør folk holde seg for god til. Dette er ene og alene morderens feil. At han ikke er tatt er politiets feil og mulig at det går an p skylde på evt vitner som ikke har meldt seg. Får inderlig håpe at de har tatt riktig mann denne gangen og at han tilstår. Hvis ikke er jeg redd det aldri blir oppklart. Foreldre familie og venner av Birgitte og evt andre ofre fortjener nå å kunne få sørge i fred. Jeg har ikke skyldt på moren og jeg er selvfølgelig enig i at dette skyldes morderen ene og alene. Jeg er likevel nysgjerrig i denne saken! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolllll Skrevet 17. september 2021 #390 Del Skrevet 17. september 2021 Hvordan bør vi ha det i Norge? Skal de som ikke er dømte i nye forhold, bli «blåst» til hele sitt miljø og nettverk om 25 år gamle brutale dommer når personer blir fengslet for mistanke om andre gamle forhold? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y48zMe/siktet-for-tengs-drapet-slik-levde-han-et-dobbeltliv «Venner ante ikke om dommene» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. september 2021 #391 Del Skrevet 17. september 2021 (endret) Litt delt i mine meninger. På en side har jo gjerningsmenn sonet straffene sine, på en annen side ville jeg selv gjerne visst hvem jeg omgikks med og hvem som gikk løs. Ville ha holdt meg godt unna. Det avhenger også om det er trygt å slippe dem løs etterpå. Ofte viser det seg jo at det aldri skulle blitt gjort så det burde uansett vært bedre ettervern. At disse ønsker å bli ferdig med saken og ikke forteller venner og andre om det er det full forståelse for. Endret 17. september 2021 av Lawyam 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 18. september 2021 #392 Del Skrevet 18. september 2021 Litt OT kanskje men jeg så akkurat dokumentaren på Viaplay om Tina saken. Der sier de at politiet misstenkte at Tina hadde tatt selvmord før hun ble funnet, bla fordi hun hadde hatt en storesøster som hadde dødd noen år tidligere og fordi de visste at hun hadde hatt det tungt. Er det noen som vet hva som skjedde med søsteren til Tina? Sykdom? Selvpåført? Kriminelt? Hvis jeg blir halvparten så tøff og hardbarka som mora til Tina er... Fy flate den dama har gått igjennom mye. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 18. september 2021 #393 Del Skrevet 18. september 2021 Gasellen skrev (6 minutter siden): Litt OT kanskje men jeg så akkurat dokumentaren på Viaplay om Tina saken. Der sier de at politiet misstenkte at Tina hadde tatt selvmord før hun ble funnet, bla fordi hun hadde hatt en storesøster som hadde dødd noen år tidligere og fordi de visste at hun hadde hatt det tungt. Er det noen som vet hva som skjedde med søsteren til Tina? Sykdom? Selvpåført? Kriminelt? Hvis jeg blir halvparten så tøff og hardbarka som mora til Tina er... Fy flate den dama har gått igjennom mye. Søsteren døde av et astmaanfall. Hun ble bare tjue år, hun også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 18. september 2021 #394 Del Skrevet 18. september 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Søsteren døde av et astmaanfall. Hun ble bare tjue år, hun også. Herregud så tragisk 😭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 18. september 2021 #395 Del Skrevet 18. september 2021 Gasellen skrev (2 minutter siden): Herregud så tragisk 😭 Helt jævlig. Ufattelig tragisk å skulle miste to av barna sine slik. 😭 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 19. september 2021 #396 Del Skrevet 19. september 2021 Men uansett. Jeg håper de har tatt riktig mann i Tengssaken nå. Og dersom de får løst to uløste saker så hadde jo det vært fantastisk. Men det virker som det er veldig tynt med beviser i Tina-saken utover at han har vært i samme by? La oss håpe han tar til fornuft og tilstår hvis han har gjort det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokofilla Skrevet 19. september 2021 #397 Del Skrevet 19. september 2021 Ble det noen oppklaring i hva denne ‘Rusmisbrukeren’ i Tv2 dokumentaren gjorde drapsnatten? Jeg hang meg sånn opp i han-det var så voldsomt og han virket som han hadde gjort noe veldig veldig galt. Nå er han død og de har jo dna på ‘overgrepsmannen’ så antakelig ingen grunn til å tro at de har feil mann. Men hadde ikke rusmisbrukeren grønn bil og overgrepsmannen beige bil? Ble ikke Birgitte observert ved en grønn bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 19. september 2021 #398 Del Skrevet 19. september 2021 Han som ble tatt nå hadde grønn bil hvertfall. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 19. september 2021 #399 Del Skrevet 19. september 2021 Akkurat det med fargen på bilen kan være vanskelig særlig når det er mørkt. Husker når Sigrid Giskegjerde Schetne forsvant så lette politiet lenge etter en rød bil etter vitneobservasjoner. Når saken etterhvert løste seg viste det seg at bilen som hadde kjørt på henne var grønn. Men den hadde sett rød ut i lyset (mulig jeg blander om fargene nå) Har selv gått bort i mørket og prøvd å låse opp en bil som var kliss lik min og når jeg ikke fikk den opp og begynte å se på den så såg jeg at den var grønn og ikke rød 😅 den så rød ut pga gatelyktene. Vitneobservasjoner er generelt ofte veldig upålitelige (men ikke uviktige av den grunn!) Folk roter fælt både med klokkeslett og observasjoner og kan være veldig unøyaktige i mange tilfeller 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 20. september 2021 #400 Del Skrevet 20. september 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og brudd på retningslinjene for Aktuelle saker og politikk. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå