Gå til innhold

Hvordan vite om menn finner meg attraktiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vokste opp med mye kritikk, og har aldri følt at jeg er fin. Jeg ble overrasket når mannen min og jeg møttes, da fortalte han at han synes jeg er nydelig. Men jeg har tenkt at han bare er snill og ikke ser hvor mye han er verdt... Nå er jeg 30 år, har vært gift i 10, og lurer på hvordan man som dame vet om menn finner en attraktiv? Kjenner det betyr en del for meg nå. Midtlivskrise? Jeg får ofte blikkontakt og et lite smil med menn når jeg er i butikken f.eks, kan dette være et tegn på at jeg er attraktiv for dem? Takknemlig for svar. 

Anonymkode: 0456b...0c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ærlig talt ikke. Mange tenker nok det at menn prøver seg på dem på byen eller flørter med dem er en indikator, men sannheten er at det ofte ikke skal så mye til for akkurat det, så de som går for bekreftelse den veien blir ofte skuffet. En bedre indikator er kanskje om en har kjangs på forhold med attraktive menn, men det er nok ikke noe å satse på når du tross alt er i et fra før :P 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at blikkontakt og smil på butikken betyr at begge er imøtekommende mennesker. Det er jo faktisk attraktivt selv om det ikke betyr noe mer enn det.

Synes du skal akseptere komplimentene fra din mann, sier han at du er nydelig så er du akkurat så nydelig som du trenger å være. En av tingene jeg savner mest ved å være gift er hvor deilig likegyldig det var hva andre menn syntes om meg. Det er virkelig noe å nyte! Jeg har aldri følt meg så lite attraktiv som etter at jeg ble alene (og begynte å lese på kvinneguiden).

Ellers tror jeg ikke det finnes en god måte å vite om man er attraktiv på med mindre man er så innmari attraktiv at man har skjønt det for lenge siden.

Alle er attraktive for noen :)

Skrevet

dårlig selvtilitt hos deg frøken, du har nokk det . du er heldig med en snill mann. og har du et godt hjerte blir du vakker:) uansett

• Liker 3
Skrevet

TS her.

Ja, det er deilig og avslappende å vite at jeg ikke trenger å treffe noen nye, og at mannen min er fornøyd med meg. Men jeg har ikke fått særlig oppmerksomhet fra menn før, mens nå merker jeg ofte øyenkontakt (og ofte små smil) med menn jeg treffer i jobbsammenheng, på butikken etc. Før var jeg luft virket det som. 

Skrevet

Det handler om at man kanskje ikke legger merke til oppmerksomheten man får heller alltid. Når man er i et godt forhold så tenker man ikke så mye på sånt. Når jeg gikk gjennom samlivsbrudd så følte jeg meg virkelig uattraktiv (ganske naturlig det når man blir "vraket"). men når jeg ved hjelp av gode venninner kom meg på beina igjen, og løftet blikket litt, begynte å se på det som skjedde rundt meg, så merket jeg både annerkjennende blikk, lure smil og forsøk på flørting. Og jeg vil tro det har vært der i alle år, bare at jeg har vært blind for det. Kanskje gjelder det deg også?

Og så må jeg jo si at med alderen kommer det gjerne en naturlig selvtilit også. Man finner sin stil, blir trygg på seg selv. Og det gir en utstråling som andre merker. Jeg føler meg i alle fall penere nå enn jeg gjorde i 20-årene, selv om det fysisk sett kanskje burde vært motsatt.

Anonymkode: 9c452...e6f

• Liker 1
Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Kom igjen, TS! Du er ikke 16 år og trenger bekreftelse. Du må virkelig gi blanke faen i hva andre synes. Det eneste som teller er at DU synes at du er attraktiv. 

Gjest canacas
Skrevet
5 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Kom igjen, TS! Du er ikke 16 år og trenger bekreftelse. Du må virkelig gi blanke faen i hva andre synes. Det eneste som teller er at DU synes at du er attraktiv. 

Og som en høyst fin liten tvist BLIR man mer attraktiv, når man føler seg flott selv :) 

Gjest Frederik
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ofte blikkontakt og et lite smil med menn når jeg er i butikken f.eks, kan dette være et tegn på at jeg er attraktiv for dem?

Jepp.

Skrevet

Tror ikke at smil og blikk på butikken nødvendigvis betyr at menn synes du er attraktiv. Det kan bety det,men det kan også bety at de bare er sånn som smiler til folk de møter.

Det er jo hyggelig med oppmerksomhet,men jeg synes det er såpass vanskelig å tolke at jeg ikke går utfra at "han synes jeg er attraktiv" hver gang en mann smiler og ser på meg.  Det som er mer viktig er at du jobber med selvtilliten din og ikke er avhengig av at andre skal gi deg den.

Anonymkode: 1b408...4ef

Skrevet (endret)
14 timer siden, lokmeister2016 skrev:

dårlig selvtilitt hos deg frøken, du har nokk det . du er heldig med en snill mann. og har du et godt hjerte blir du vakker:) uansett

Enig i den. 

Trådstarter: Det som teller er om du er vakker i hjerte. Ikke gå rundt å søk etter bekreftelser. Jeg var slik for en mange år tilbake. Jeg var veldig som deg. Var i forhold. Usikker på meg selv. Jeg hadde et forhold som ikke fungerte, og da ble jeg opptatt av om andre menn kunne like meg. Vet nøyaktig hvordan det er. 

Endret av JenniferA
Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ofte blikkontakt og et lite smil med menn når jeg er i butikken f.eks, kan dette være et tegn på at jeg er attraktiv for dem?

Jepp.

Dette er riktig.

0
Endret av Noen
Skrevet

Ts her.

Ja, jeg har dårlig selvbilde, men det har kommet seg betraktelig. De fleste er vel til en viss grad forfengelige og liker bekreftelse fra andre, er da ikke noe negativt i det. Når jeg føler meg flott og får bekreftelse på det fra andre blir jeg gladere og også lettere for mannen å få på glid, selv de gangene jeg egentlig er litt for trøtt. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Ja, jeg har dårlig selvbilde, men det har kommet seg betraktelig. De fleste er vel til en viss grad forfengelige og liker bekreftelse fra andre, er da ikke noe negativt i det. Når jeg føler meg flott og får bekreftelse på det fra andre blir jeg gladere og også lettere for mannen å få på glid, selv de gangene jeg egentlig er litt for trøtt. 

Bare litt trist at du er avhengig av andre for å føle deg bra. Så om du ikke får bekreftelse fra andre så er du ikke glad og avviser mannen din?

Merkelig at du prøver å rettferdiggjøre det med at "de fleste er vel til en viss grad forfengelige og liker bekreftelse fra andre". Joda,men man kan jo ikke la andre diktere hvordan en skal føle seg og være avhengig av det.

Anonymkode: 1b408...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...