Gå til innhold

Vegetarmat med god smak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du anbefale en eller flere vegetarretter? Vil gjerne spise litt mer av det, og vil ha tips til diverse retter. Gjerne ting som ligner litt på kjøtt og vanlige retter, men erstattet med en godt grønnsaksalternativ. Er også åpen for litt saker med et litt mer dominant vegetarpreg over seg, så lenge det smaker godt (liker det meste).

Anonymkode: 48eeb...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Falafel

Anonymkode: c5272...17e

• Liker 1
Skrevet

Har vært mange slike tråder og der er mye info på nett, så tror det kan være grunnen til at du ikke har fått svar. Man blir lissom lei av å gjenta seg selv i flere tråder

Anonymkode: ab014...d76

• Liker 1
Skrevet

Dal, chana masala, blomkålgrateng / suppe , pasta med aubergine . 

Skrevet

Trines matblogg sin vegetarlasagne er kjempegod! Ellers mye godt på veganmisjonen.no

Anonymkode: 59514...269

Skrevet

Jeg kjøpte vegetarboller på Kiwi forrige uke. Det var svenske "kjøttboller" av soya. De var veldig gode. De hadde "kjøttdeig" og "Hamburgere" i samme vegetarserien. Har ikke smakt de, men kan tenke meg de var gode også siden bollene var gode. 

Anbefales fra en ikke-vegetarianer. 

• Liker 1
Skrevet

Bønnegryte, sånn som chili con carne men uten kjøtt og med grønnsakskraft. Jeg bruker champingjong og ekstra bønner og kikerter. Kan serveres med ris, hvitløksbrød, nanbrød eller lignende. 

Skrevet

Grønnsakssuppe, for det kan varieres i det uendelige, og ved å tilsette litt mindre vann og litt potetmospulver, så blir det om til lapskaus.

Taco med kidneybønner i stede for kjøttdeig er godt.

Skrevet

Synes det er en godt med en skikkelig bønnegryte. F.eks bønner, gulrøtter, erter, mais, chili og paprika i en god tomatsaus. La det putre, smaksettes med krydder (jeg er veldig glad i pepper, cayyennepepper og chilikrydder. Vil du ha en mer meksikansk vri kan du også krydre med spisskummen). Passer fint med ris til. 

Anonymkode: 51032...11d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...