AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Er det noen merkverdige eller klassiske foreldretyper i barnehagen hvor du har unger? Anonymkode: ec08f...3a8
GammelKaktus Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Hos oss har vi hele har vi hele spekteret. Du har de homofile, de skilte, de snobbete, de sporty, de unge, de gamle, de med mye penger og de med lite penger, de med jobb og de uten jobb osv. Og kremen av kremen, aleneforeldrene. 😉 Greie folk alle sammen. 🤗 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 Vi er ganske gjenomsnittlige ser det ut til. Mange i "arbeiderklassen"/middelklassen Anonymkode: 1c211...b94
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 Hos oss er de fleste forholdsvis "velstående" med godt betalte jobber (men så bor vi også i et av Oslos dyreste områder). Alle har høyere utdanning og mange bøker i bokhyllene hjemme. Alle er i tredve- eller førtiårene og ingen er skilt. Veldig standard "perfekt familie-liv". Men de er hyggelige folk alle sammen, og vi er veldig fornøyde med barnehagen. Anonymkode: b7e27...d98
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 Mye forskjellig men en god del fedre som er ganske gamle sammen med mye yngre mødre. Jeg er av og til litt i stuss på om det er far eller bestefar som henter... #Oslovest Anonymkode: 79e3a...d72 3
Gjest Dorey Skrevet 7. desember 2016 #7 Skrevet 7. desember 2016 Hos oss er det bare helt vanlige middelklassefolk. Veldig homogent.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #8 Skrevet 7. desember 2016 Noen kjendiser. Noen wannabekjendiser. Noen svensker. Akademikere og UD-folk, musikere og rike investorer. Ingen under tredve tror jeg. Noen fedre over femti. Ingen håndtverkere så vidt jeg vet. De er akkurat som naboene våre og foreldrene på skolen. #ogsåOslovest Anonymkode: c8342...7dd 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #9 Skrevet 7. desember 2016 Har inntrykk av at det er ganske mange unge, og mange som har god tid. For hvis jeg leverer før 8 eller henter etter 15 så er det nesten tomt for barn, og når det er foreldremøter eller arrangementer for foreldre, så er det stappfullt der. Absolutt ikke vant til dette fra tidligere barnehager. Men dette er en av få barnehager i kommunen som har stengt 3 uker om sommeren, så det er kanskje de som ikke er så veldig bundet av arbeidstider som søker der. Anonymkode: baec0...a2a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #10 Skrevet 7. desember 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har inntrykk av at det er ganske mange unge, og mange som har god tid. For hvis jeg leverer før 8 eller henter etter 15 så er det nesten tomt for barn, og når det er foreldremøter eller arrangementer for foreldre, så er det stappfullt der. Absolutt ikke vant til dette fra tidligere barnehager. Men dette er en av få barnehager i kommunen som har stengt 3 uker om sommeren, så det er kanskje de som ikke er så veldig bundet av arbeidstider som søker der. Anonymkode: baec0...a2a Jepp, den såkalte "tidsklemma" er bare vrøvl. I barnehagen til mine barn, absolutt ingen snobbebarnehage -de fleste foreldre var arbeiderklasse, noen håndverkere, noen jobbet selv i barnehage, i butikk etc. Og når jeg, som er lærer, hentet rundt 16, var mine barn nesten alltid de siste som ble hentet. Og folk sier lærere jobber korte dager! Neida, folk flest i Norge går fra jobb 14 eller 15 virker det som. Ingen jobber egentlig mye i Norge. Anonymkode: 6eb80...f3c 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #11 Skrevet 7. desember 2016 Majoriteten er kunstnere/kreative folk, veldig hyggelig! Steinerbarnehage. Anonymkode: 59fdc...d03
Zienna Skrevet 7. desember 2016 #12 Skrevet 7. desember 2016 Har ikke unger der, men hadde. Alle barnebarna har også gått i samme barnehage, men nå er det kun den yngste som er der, fordi de andre er begynt på skolen. Tror det sier det meste, at vi alle er veldig fornøyd med barnehagen. Den har et stort, flott og spennende uteområde, og bemanningen er veldig stabil. Det er mange forskjellige barn der, og foreldre likeså. Noen har akademikerforeldre, andre har ikke. Noen har lys hud, og noen har ikke. Felles for alle foreldrene er at de ønsker at barna deres skal vokse opp i et mangfold av kulturer. De mener at det er et fortrinn for barna deres senere i livet. Det tror jeg også
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #13 Skrevet 7. desember 2016 Nettopp ferdig i barnehage, men kan ta foreldrene i 1 klasse Aleneforeldrene, innvandrereforeldrene, akademikerne, kunstnerne, 50/50-foreldrene, A4- En salig blanding med andre ord :D Anonymkode: d6d5b...b71
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #15 Skrevet 8. desember 2016 Stort sett foreldre uten høyere utdannelse, mange unge foreldre. Mange uten normal folkeskikk, sier ikke hei og svarer heller ikke når man sier hei til de. Bor på bygda så mange av de er i samme vennegjeng og kjent hverandre siden de var små. Vi er innflyttere, bodd i Oslo i mange år og har utdannelse og gode jobber. Anonymkode: 01eb8...6ee
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #16 Skrevet 8. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Majoriteten er kunstnere/kreative folk, veldig hyggelig! Steinerbarnehage. Anonymkode: 59fdc...d03 Samme her! Også steinerbhg. Anonymkode: ac097...140 2
Skogsprinsessa Skrevet 8. desember 2016 #17 Skrevet 8. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, den såkalte "tidsklemma" er bare vrøvl. I barnehagen til mine barn, absolutt ingen snobbebarnehage -de fleste foreldre var arbeiderklasse, noen håndverkere, noen jobbet selv i barnehage, i butikk etc. Og når jeg, som er lærer, hentet rundt 16, var mine barn nesten alltid de siste som ble hentet. Og folk sier lærere jobber korte dager! Neida, folk flest i Norge går fra jobb 14 eller 15 virker det som. Ingen jobber egentlig mye i Norge. Anonymkode: 6eb80...f3c Eller så har de kanskje fleksitid? Vi har det, og da leverer en av oss litt senere, og den andre henter litt tidlig. Men vi jobber begge full dag for det! 3
evelynn Skrevet 8. desember 2016 #18 Skrevet 8. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, den såkalte "tidsklemma" er bare vrøvl. I barnehagen til mine barn, absolutt ingen snobbebarnehage -de fleste foreldre var arbeiderklasse, noen håndverkere, noen jobbet selv i barnehage, i butikk etc. Og når jeg, som er lærer, hentet rundt 16, var mine barn nesten alltid de siste som ble hentet. Og folk sier lærere jobber korte dager! Neida, folk flest i Norge går fra jobb 14 eller 15 virker det som. Ingen jobber egentlig mye i Norge. Anonymkode: 6eb80...f3c Så overrasker jeg deg kanskje: jeg jobber som sekretær og har avtalt med sjefen min at jeg jobber 7.00-14.30 (spiser lunsj ved pulten, så sparer 30 min av lunsjpause for å dra tidligere) for å hente jentene mine rund 15.00. Har to jenter: en er 5 og kan være litt lengre i bhg, men den yngre er 18 mnd og jeg vil at hun er i bhg så kort som mulig. Så jeg må stå opp 5.30 og dra av sted rundt kl. 6. Mannen min jobber også fulltid, og han leverer til bhg og er på kontoret sitt rund 10.00 og jobber til 18.00, så hjemme rund 19.00 Så barna mine er i bhg fra ca. 9.00-9.30 til ca 15.00-15.30, men dette ikke betyr at vi lever uten "tidsklemma" men tvert imot. Men vi prøver å tilpasse dagene våre til barnas behøv, og heldigvis har vi mulighet til å gjøre det. 1
Arkana Skrevet 8. desember 2016 #19 Skrevet 8. desember 2016 Ganske A4 og homogen foreldregruppe vil jeg si, alle er gifte, har grei økonomi, er i 30-40-årene, helt vanlige hyggelige folk. Veldig liten variasjon i gruppen og ingen som skiller seg ut, men skal sies at det er en liten barnehage da.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #20 Skrevet 8. desember 2016 Det er noen "typer". Felles har de alle at de er mye eldre enn meg, rundt 35-45 de fleste av dem. Noen sure, noen blide. Et par er veganere. Noen er pretensiøse og merkelige. Men de faller sikkert inn i kategorien "normal", alle sammen. Anonymkode: 3320d...a2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå