Gå til innhold

Hvordan gå opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 18 år og jeg trener styrke 4 ganger i uken. Etter noen år med styrke og cardio og håpet om å kunne gå opp noen kg bestemte jeg meg for å bulke for noen måneder siden, men ingenting skjer. Teller kalorier og ligger på 2000 om dagen. (Begynte på 1700, kom meg opp på 2100) 

Har prøvd både sunn og usunn mat, men vekta rykker seg ikke. Den eneste kroppsdelen jeg faktisk øker i vekt med på trening er beina. Jeg klarer ikke å spise mer enn jeg gjør, jeg sitter ofte med spy i halsen av all maten. Hva i all verden gjør jeg feil? :(

Anonymkode: 8a224...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trene mindre cardio og spise oftere

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, exictence skrev:

Trene mindre cardio og spise oftere

Har sluttet med cardio, men jeg mister helt lysten av å gå rundt å spise hele tiden når jeg ikke er sulten 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sluttet med cardio, men jeg mister helt lysten av å gå rundt å spise hele tiden når jeg ikke er sulten 

Uff, det kan jeg skjønne. Eneste gang jeg ikke har hatt lyst til å spise, er i begynnelsen da jeg var gravid og noen ganger jeg har vært syk. Helt forferdelig. Jeg er så glad for at jeg har god appetitt. 

Lager du deg ordentlige måltider hver dag? Det er viktig. Kjenner jeg misunner deg litt. Jeg er veldig glad i mat og kunne spise og spise. Men jeg er glad jeg har appetitt altså. Håper du får det.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Du kan prøve å drikke kalorier. Sjokolademelk er fint.

Skrevet
3 timer siden, exictence skrev:

Uff, det kan jeg skjønne. Eneste gang jeg ikke har hatt lyst til å spise, er i begynnelsen da jeg var gravid og noen ganger jeg har vært syk. Helt forferdelig. Jeg er så glad for at jeg har god appetitt. 

Lager du deg ordentlige måltider hver dag? Det er viktig. Kjenner jeg misunner deg litt. Jeg er veldig glad i mat og kunne spise og spise. Men jeg er glad jeg har appetitt altså. Håper du får det.

Spiser ordentlige måltider ja. Da kan du sikkert dele litt av appetitten med meg :) 

3 timer siden, Herr Heftig skrev:

Du kan prøve å drikke kalorier. Sjokolademelk er fint.

Har prøvd å drikke proteinshakes, gainer, melk.. mulig sjokolademelk sklir lettere ned:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil øke muskelmassen bør du øke kaloriiinntaket ditt noe...

Spis gjerne kaloririk mat om du sliter med mengden - peanøttsmør, alt av nøtter(+mandler), avokado

Spiser du noe særlig med proteiner da?

Skrevet

peanøttsmør

Anonymkode: ca221...2cc

Skrevet
5 minutter siden, pika skrev:

Hvis du vil øke muskelmassen bør du øke kaloriiinntaket ditt noe...

Spis gjerne kaloririk mat om du sliter med mengden - peanøttsmør, alt av nøtter(+mandler), avokado

Spiser du noe særlig med proteiner da?

Jeg spiser det meste. Spiser mer enn nok proteiner, mulig litt for mye men

Er en smule redd for å spise for mye fett, men ligger vel på rundt 60g fett om dagen 

Skrevet

Prøv å ikke vær redd for å spise for mye, om du vil bygge muskler må kroppen din få noe å bygge av også.

Spiser du havregrøt kan du tilsette eggehvitter(evt. egg) eller proteinpulver for mer protein, peanøttsmør er også veldig godt i havregrøt!

Hva spiser du til middag da? Kylling og søtpotet (+grønnsaker) er veeeldig godt - samme med laks og søtpotet!

:)

Skrevet
15 timer siden, pika skrev:

Prøv å ikke vær redd for å spise for mye, om du vil bygge muskler må kroppen din få noe å bygge av også.

Spiser du havregrøt kan du tilsette eggehvitter(evt. egg) eller proteinpulver for mer protein, peanøttsmør er også veldig godt i havregrøt!

Hva spiser du til middag da? Kylling og søtpotet (+grønnsaker) er veeeldig godt - samme med laks og søtpotet!

:)

Redd for å spise mye er jeg ikke, jo mer jo bedre. Havregrøt spiser jeg hver dag med egg, frø, proteinpulver osv osv. 

Alt mulig! Karbonadedeig, fisk, poteter, ris, pasta, kjøtt, kylling.. Alle måltidene mine ligger på rundt 5-600 kalorier, det er bare det at det gjerne skulle vært litt mer, men det fysisk går ikke. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Redd for å spise mye er jeg ikke, jo mer jo bedre. Havregrøt spiser jeg hver dag med egg, frø, proteinpulver osv osv. 

Alt mulig! Karbonadedeig, fisk, poteter, ris, pasta, kjøtt, kylling.. Alle måltidene mine ligger på rundt 5-600 kalorier, det er bare det at det gjerne skulle vært litt mer, men det fysisk går ikke. 

Så bra!

Som en annen anbefalte kan du jo prøve å drikke sjokolademelk etc. - drikker du smoothie? Der kan du også tilsette nøtter, mandler, avokado, kokosolje +++

Skrevet
På 7.12.2016 den 15.57, AnonymBruker skrev:

Du må spise mat som inneholder mange kalorier isetden for. Energi inn= Energi ut. Så enkelt er det.

Du trenger ikke nødvendigvis å øke mengde, bare øke antall kalorier pr måltid

Skrevet
På 9.12.2016 den 13.44, pika skrev:

Så bra!

Som en annen anbefalte kan du jo prøve å drikke sjokolademelk etc. - drikker du smoothie? Der kan du også tilsette nøtter, mandler, avokado, kokosolje +++

Har fått kjøpt inn litt avokado, biola, sjokolademelk, juice og sånt så har virkelig tro på at jeg klarer å øke måltidene med noen kalorier nå:)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fått kjøpt inn litt avokado, biola, sjokolademelk, juice og sånt så har virkelig tro på at jeg klarer å øke måltidene med noen kalorier nå:)

Så bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...