Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 #1 Skrevet 29. november 2004 Heihei! I dag har jeg vært hos frisøren og fått klipt av vel 10 cm, og håper det kan gjøre håret mitt litt "medgjørlig". Jeg fikk anbefalt ny shampo og balsam av frisøren( Kerastase resistance, evt. redken headstrong), men han mente jeg ikke trengte noen hårkur, men jeg vil ha en likevel :oops: Om ikke annet fordi jeg synes det kjennes ekstra deilig etterpå, en følelse av luksus, på en måte... Håret mitt er mørk blondt og når meg ca. til skuldrene, hjemmestripet for et halvt år siden (sitter litt i enda, men gjør forsåvidt ikke noe om det går bort...). Vanligvis er det veldig mykt og glatt, og ganske "umedgjørlig". Nå i det siste har det blitt mye mer flokete, sikkert mye pga. slitasje. Så; har du en god hårkur å anbefale meg?
Gjest Ethereal Skrevet 29. november 2004 #2 Skrevet 29. november 2004 Balsamen til Kerastase Resistance funker dobbelt som kur. Hvis du vil ha en kur i tillegg, anbefaler jeg (igjen) Fudge Dynamite (lukter litt snålt, men ikke sterkt), som har virketid på bare fem minutter, og som virkelig hjelper mot slitt hår. Ellers er Kerastase Nutritive Masquintense kjempebra, og den finnes i versjoner for tykt hår og for myke, fine hårstrå.
Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2004 Fudge Dynamite - er det den som lukter kokos (og forøvrig gjør meg fryktelig sugen på Bounty :oops: )? Den har jeg prøvd, men kan ikke huske å ha vært såå fornøyd med den.
Gjest Ethereal Skrevet 29. november 2004 #4 Skrevet 29. november 2004 Den lukter litt kokos og litt smør, nesten :klø: Jeg liker den i hvertfall, men mitt hår er tydeligvis av den typen som aldri får nok proteiner, for det har aldri til dags dato blitt tørt og sprøtt. Ifølge frisøren min, skal hårkuren til Laminates fra Sebastian være helt topp, men den har jeg ikke testet (har kort hår nå, og bruker kun Fudge innimellom).
Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2004 Når jeg tenker meg om så tømte jeg vel aldri den fudge-flaska.. Kanskje jeg skal plukke den fram igjen i jula før jeg kjøper noe nytt, håret mitt har jo tross alt forandret seg litt siden sist :-)
Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2004 Den lukter litt kokos og litt smør, nesten :klø: Den er iallefall veldig feit i konsistensen!
Gjest Ethereal Skrevet 29. november 2004 #7 Skrevet 29. november 2004 Ikke la den sitte i mer enn fem minutter, det er tross alt en proteinrik kur, og kan gjøre håret sprøtt. Etterpå bruker du balsam, og la gjerne den også virke i noen minutter. Mykt og umedgjørlig hår kan jeg alt om, men vet ingen kur mot det :-?
Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2004 Ok, takk for hjelpen Kur mot uregjerlig hår hadde vært noe ja... For meg hjelper det faktisk litt å ta bittelitt tigi superstar i håret uten å føne etterpå; da kan jeg gjøre litt mer som jeg vil med det, og det blir verken seigt eller klissete.
Gjest Ethereal Skrevet 29. november 2004 #9 Skrevet 29. november 2004 Håret mitt er rett og slett immunt mot alt, tror jeg. Superstar lukter godt og gjør håret vått, men det er det eneste. Jeg skal teste Body Double fra Sebastian når jeg skal til frisøren neste gang. Men jeg skal ikke ødelegge tråden din...
Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 Forfatter #10 Skrevet 29. november 2004 Har fått svar på det jeg lurte på jeg, så bare "ødelegg" i vei
Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 Forfatter #11 Skrevet 29. november 2004 Hva gjør Body Double forresten?
Gjest Ethereal Skrevet 29. november 2004 #12 Skrevet 29. november 2004 Hva gjør Body Double forresten? Den skal gi volum på den måten at den gjør hvert hårstrå tykkere. Jeg har ikke såå tynne hårstrå, men de er så sinnssykt myke, så ifølge frisøren burde jeg prøve.
Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 Forfatter #13 Skrevet 29. november 2004 Ehm... Er det en hel serie eller bare ett produkt? Usjamei, jeg har fryktelig liten peiling på slikt...
Gjest Ethereal Skrevet 29. november 2004 #14 Skrevet 29. november 2004 Det er en hel serie, men du kan jo prøve ett og ett produkt. Jeg har tenkt å prøve det skummet i første omgang, for shampoer har jeg egentlig nok av (liker best Kerastase Resistance)
Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 Forfatter #15 Skrevet 29. november 2004 Høres jo spennende ut Og du, mens jeg har deg her: På flaskene mine står det 500 ppm (shampo) og 2600 ppm, og jeg lurer fryktelig på hva det betyr
Gjest Ethereal Skrevet 29. november 2004 #16 Skrevet 29. november 2004 Det er vel konsentrasjonen av et virkestoff, men jeg føler at det er mer slik "vi leker vitenskap"....ppm=parts per million, hva enn det betyr i denne sammenhengen. Men de funker, de der, og blir kjøpt om igjen og om igjen.
Tuddelidu Skrevet 29. november 2004 Forfatter #17 Skrevet 29. november 2004 Nei og nei, så lærte jeg noe nytt i dag også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå