VårKonto Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Er det noen andre her som tester ut dette? Har vel gått ca en måned nå uten å vaske håret med shampoo. Har brukt balsam en gang hos frisøren fordi hun farget håret mitt. Vet ikke om det var noe sjakktrekk, men etterveksten ble rett og slett for grusom. Nå har jeg farget håret i en farge som er veldig (forhåpentligvis) lik min egen. Før frisøren var håret fettete, men det var lett og få det til å se greit ut. Nå er det ikke fettete, men det kommer vel straks. Lurer på hvor lenge jeg må gå før hodebunnen skjønner at jeg ikke bruker shampoo til å vaske vekk alle de naturlige oljene, og den ikke trenger å overprodusere de lenger. Noen som har erfaringer? Jeg kan prøve å bruke denne tråden til å oppdatere dere litt om det er noen som vil det! GOD JUL og godt nyttHÅR <3 <3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Veldig interesert i å høre hvordan det går, og om noen har erfaringer. Jeg må vaske håret daglig sånn det er nå, så det hadde vært veldig deilig å kunne slippe det. Anonymkode: 41018...bf7 1
ElisabethGD Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 Jeg har ikke brugt vanlig shampoo og balsam siden juli 2015. Mit hår er ikke specielt fedtet, til gengæld lugter min skalp forfærdeligt efter nogle dage, så jeg er nødt til at vaske den hver anden eller tredje dag. Bruger bare natron opløst i varmt vand som shampoo, og eddike blandet op i koldt vand som balsam. Håret tager virkelig skade af natron hvis ikke du plejer det grundigt bagefter. Prøver altid kun at ramme skalpen med natronblandingen, og tænker jeg også vil prøve at nøjes med 1 g per 100 ml vand (hidtil har jeg brugt 5 g). Lykke til med dit projekt!!! Du gør både kloden, dig selv og din økonomi en kæmpe tjeneste Skulle ønske jeg også kunne stoppe helt med at vaske hår og bare bruge vand, men det ville mine omgivelser nok aldrig tilgive mig Desuden kan det give bagslag og tilstoppe porene i din skalp hvis den holder på med at være fedtet og du stadig ikke vasker den. Prøv min metode hvis du får brug for at vaske den. Natron skulle ikke fjerne alle olierne som vanlig shampoo, tænker også det er derfor det ikke virker i ligeså mange dage. Men husk eddiken!!! Ca 1 del til 4 dele vand. Alternativt kan du smøre skalpen og håret ind i aloe vera gel som en leave in conditioner, nogen gange gør jeg begge ting 2
Persephone Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 Jeg hadde en periode på godt over et halvt år hvor jeg bare vasket håret mitt med balsamen fra first price. Jeg masserte altså inn balsamen på samme måte som man vanligvis masserer inn shampoo. Dette funket kjempebra for meg, og håret mitt har aldri vært så fint som da. Jeg hadde bleket det ikke så lenge før jeg startet, så håret mitt var ganske tørt fra før av og trengte ingen tilvenningsperiode. Jeg stoppet med det siden jeg prøvde å få tilbake min naturlige hårfarge og var ganske avhengig av å bruke lillashampoo, men har veldig lyst til å begynne igjen siden håret mitt var utrolig fint den perioden. Nå kan jeg vel teknisk sett gjøre det igjen siden jeg ikke lenger har en hårfarge som krever masse kuring for å holde seg kaldt. Hmmmm, idéer
Gjest lizard queen Skrevet 9. desember 2016 #5 Skrevet 9. desember 2016 Bruker kun balsam jeg. Skulle gjerne funnet noe mer naturlig til å erstatte balsamen også, kanskje jeg eksperimenterer litt når jeg går tom. Tok noen uker for meg mener jeg å huske, i begynnelsen var det ganske jævlig men så ble det bedre og bedre, er bare å holde ut.
VårKonto Skrevet 18. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2016 enda ikke brukt shampoo eller balsam, og håret er ikke fettete nå. Dusjet i går og brukte moroccan oil hydrating styling cream når jeg kom ut av dusjen! Kjempefornøyd med at det ikke ser fettete ut lenger, det er slitt og tørt fortsatt, men kanskje ikke i like stor grad som før 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå