Gå til innhold

Lav Bestå på vegg, eller høy Bestå på gulv? (Tv-benk, Ikea)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny tv-benk, Bestå fra Ikea. Skal jeg velge den med 40 cm høyde og henge den på veggen, eller den med 60 cm høyde og la den stå på gulvet? Klarer ikke bestemme meg for hva som er finest. 

Økonomien og enklere renhold tilsier på vegg, men jeg leier og tenker det hadde vært best med noe som ikke må henges opp (får lov av huseier å lage hull, så jeg kan gjøre det om jeg vil). 

Jeg vet ikke hvor mye renholdet lettes av at den henger på vegg, for nå den står på gulv skal jeg ha den uten ben, slik at det ikke blir støv under. Samtidig vil det føles mindre luftig, men jeg vil jo få mye mer oppbevaring. 

Jeg må dessverre ha en hylle til reciever, hadde tenkt å ha den nederst i midten hvis lav hylle på vegg, litt usikker på hva jeg gjør om det skal være høy hylle, siden den da blir helt nede ved gulvet. Tar gjerne i mot andre tips for plassering av reciever, den må stå åpent på et vis, bruker den mange ganger om dagen, og ofte lyd opp eller ned, så kan ikke ha den bak skapdør. 

Bilde fra lav bestå på vegg: 

https://www.google.no/search?q=bestå+tvbenk&espv=2&biw=1600&bih=780&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9rrrS_OHQAhXJWiwKHTKADNAQ_AUIBigB#imgrc=3hTAKgFuLDgyaM%3A

https://www.google.no/search?q=bestå+tvbenk&espv=2&biw=1600&bih=780&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9rrrS_OHQAhXJWiwKHTKADNAQ_AUIBigB#imgrc=4kpLPnLGxYcfNM%3A

Bilde fra høy bestå rettt på gulv: 

https://www.google.no/search?q=bestå+tvbenk&espv=2&biw=1600&bih=780&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj9rrrS_OHQAhXJWiwKHTKADNAQ_AUIBigB#tbm=isch&q=bestå+ikea&imgrc=a3AJZV6Ewsn_WM%3A

https://www.instagram.com/p/_R93-9K5aJ/?taken-by=ifranks

Anonymkode: 59eb8...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns absolutt den lave er finest. Vi har også den lave, men på bein. Tror kanskje ikke det finnes lenger, men vi kjøpte med mediefronter. Det er som "høyttalernetting" slik at man ikke trenger å åpne døra hele tiden. Fjernkontrollen virker gjennom. Går jo an å høre med Ikea om det er mulig å få tak i fortsatt.  Fantes i svart og grå før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den lave er mye finere, og det er veldig greit å få den litt opp fra gulvet. Ser mye "luftigere" ut, blir så kompakt å ha noe stående rett på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du henger den på vegg, hvor skal du gjøre av kablene? Hvor er kontaktene plassert? Tvuttaket?

Vet du om du treffer stenderene i veggen om du henger modulene opp? 

Om du leier hadde jeg gått for en rett på gulvet :) 

Anonymkode: 3fc2e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du henger den på vegg, hvor skal du gjøre av kablene? Hvor er kontaktene plassert? Tvuttaket?

Jeg leier ja, det står i hovedinnlegget. Bruker ikke tv-uttak, kun streaming. Kontakt er ikke noe problem, har skjøteledning som vil kunne gjemmes i skapet, dvs en eneste hvit ledning som vil komme fra midt under skapet og opp. Skal den henges opp så er det uansett 20-25 cm over gulvet, ikke høyere. Ja, jeg treffer stenderne :) 

19 minutter siden, *Pixie* skrev:

Jeg synes den lave er mye finere, og det er veldig greit å få den litt opp fra gulvet. Ser mye "luftigere" ut, blir så kompakt å ha noe stående rett på gulvet.

Ja, enig i at det ser kompakt ut. Jeg er bare usikker på om jeg synes kompakt eller luftig er finest. :)  Den lave koster jo noen hundrelapper mindre også. Og naturlig plassering av recieveren i bunn i midten da, skulle jeg hatt den høye måtte den plasseres i midten mellom to skuffer, fant jeg ut. (Som blir finest altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, hvordan mener du kablene er mindre synlig hvis den står på gulvet? Er det noe jeg ikke har tenkt på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BESTÅ TV storage combination/glass doors IKEA

Dette ligner på det jeg har (har ikke skap over, og har hele dører, ikke glass). Ikke noe problem med at kabler synes. Synes dette er finere enn å ha det rett på gulvet. Ser litt uferdig ut i mine øyne.

Anonymkode: d1b22...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

BESTÅ TV storage combination/glass doors IKEA

Dette ligner på det jeg har (har ikke skap over, og har hele dører, ikke glass). Ikke noe problem med at kabler synes. Synes dette er finere enn å ha det rett på gulvet. Ser litt uferdig ut i mine øyne.

Anonymkode: d1b22...dd6

Ja, det er jeg enig i :) Med bein blir det ikke, da blir det hengt opp på veggen. Pga hundehår som vikler seg inn i alle møbelbein rundt omkring i huset :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den høye stående på gulvet som tv benk. Veldig fornøyd med det :)

Anonymkode: 78646...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...