AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Del Skrevet 7. desember 2016 Jeg skal pusse opp leiligheten min, men jeg aner ikke hva jeg skal gå for. Ønsker noe klassisk, som er like fint om 20 år. Nesten alle rom skal pusses opp og moderniseres. Håper på litt hjelp og inspirasjon av dere, gjerne med linker:) hvilke farger på veggene i stuen? Hvitt? Grått? Jeg er ikke spesielt vågal Tenker at jeg skal ha lysegrå eller lys beige sofa. Hva ville dere hatt av kjøkkeninnredning? Hvite fronter? Glatte eller med noe struktur? IKEA eller noe annet? Gulv: hvitmalt parkett? Eik? 1 eller 3 stavs? Bad: hva lags fliser på bad? Store eller små? Hvitt? Grått? Beige? Føler meg totalt lost i interiørverdenen. Jeg er alene om alle avgjørelser, men samtidig også alene om idémyldring.. setter utrolig stor pris på alle svar! Anonymkode: 1ab89...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byjenta! Skrevet 10. desember 2016 #2 Del Skrevet 10. desember 2016 Vi har akkurat flyttet, malt stue og ene soverommet. Stua har en pen gråfarge, demring. Og en mocca farge på en av veggene, ble kjempe pent. Har lys sofa, litt beige/sand aktig farge. Nydelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 10. desember 2016 #3 Del Skrevet 10. desember 2016 Anbefaler deg å bruke veldig god tid på planleggingen. Da blir resultatet best. Finn ut hvilken stil du vil ha. Har leiligheten et særpreg du bør ta hensyn til? Takhøyde og romstørrelse kan være noe du bør ta hensyn til. Gå på biblioteket og se i interiørbøker, og lån eller kjøp mange interiørblader med ulike stiler. Jeg ville styrt unna Instagram, da det er mye trend der. Eksempel Klassisk stil, (se i boka Hennie interiør eller magasin som Maison interiør) Moderne stil (må ikke forveksles med trend, tenk arven etter bauhaus og 50-60-tallet) se den danske utgaven av magasinet Bo bedre og f.eks. http://www.magasinet-norskehjem.no/halden-house-1937/ google villa schreiner og korsmo Romantisk stil a la magasinet Boligdrøm og butikken Home and cottage Jeg ville også tatt hensyn til hva som er praktisk når du velger stil. Hater du å tørke støv, et kanskje ikke en stil med mye lister det riktige for deg. Når har valgt stil, lar du denne legge føringer for valg av overflater. Jeg foretrekker mattlakkerte heltregulv og slette vegger, men det er en smakssak. Av farger ville jeg gått i en faghandel og fått hjelp til å lage en fargepalett som kan brukes i hele boligen. Jeg ville styrt unna grått og veldig mørke farger, da jeg tror det er en trend, men det kan også hende at disse fargene er det du liker om tjue år. Fargen laurbær synes jeg er nøytral og fin, f.eks. i stua, og det er en fasade som vil holde seg i lengden. Jeg ville ikke hatt veldig store fliser på badet, da jeg tror det er trend. Uansett hva du velger, bør du utføre arbeidet grundig og ordentlig slik at resultatet blir bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 #4 Del Skrevet 10. desember 2016 24 minutter siden, Grønt blad skrev: Anbefaler deg å bruke veldig god tid på planleggingen. Da blir resultatet best. Finn ut hvilken stil du vil ha. Har leiligheten et særpreg du bør ta hensyn til? Takhøyde og romstørrelse kan være noe du bør ta hensyn til. Gå på biblioteket og se i interiørbøker, og lån eller kjøp mange interiørblader med ulike stiler. Jeg ville styrt unna Instagram, da det er mye trend der. Eksempel Klassisk stil, (se i boka Hennie interiør eller magasin som Maison interiør) Moderne stil (må ikke forveksles med trend, tenk arven etter bauhaus og 50-60-tallet) se den danske utgaven av magasinet Bo bedre og f.eks. http://www.magasinet-norskehjem.no/halden-house-1937/ google villa schreiner og korsmo Romantisk stil a la magasinet Boligdrøm og butikken Home and cottage Jeg ville også tatt hensyn til hva som er praktisk når du velger stil. Hater du å tørke støv, et kanskje ikke en stil med mye lister det riktige for deg. Når har valgt stil, lar du denne legge føringer for valg av overflater. Jeg foretrekker mattlakkerte heltregulv og slette vegger, men det er en smakssak. Av farger ville jeg gått i en faghandel og fått hjelp til å lage en fargepalett som kan brukes i hele boligen. Jeg ville styrt unna grått og veldig mørke farger, da jeg tror det er en trend, men det kan også hende at disse fargene er det du liker om tjue år. Fargen laurbær synes jeg er nøytral og fin, f.eks. i stua, og det er en fasade som vil holde seg i lengden. Jeg ville ikke hatt veldig store fliser på badet, da jeg tror det er trend. Uansett hva du velger, bør du utføre arbeidet grundig og ordentlig slik at resultatet blir bra. Enig i dette, bortsett fra det med fliser på bad. Store fliser er kommet for å bli. Det er nordmenn som henger litt etter når det gjelder bad. Store fliser har vært vanlig i resten av Europa i mange tiår allerede. Flisefabrikker i Italia og Spania ler og skjønner ikke hvorfor vi her til lands bruker "små" 30x30 flis. Store flis, gjerne samme tone på gulv og vegg er lekkert. Anonymkode: 641c7...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå