AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 På noen mnd. Veier nå ca 52 kilo uten klær😊 160 cm. For noen mnd siden veide jeg 57. Ser faktisk ikke forskjell og føler meg slapp i kroppen. Bør jeg druse på med styrketrening, ser man bedre ut da? Rumpa mi er slapp. Magen er litt fet, men tror noe er løshud etter to svangerskap. Har hatt elendig matlyst i det siste og er i en stressende og vanskelig periode i livet mitt. Eksamen, brudd +++ Anonymkode: bf090...f58
Gjest Lykke_ Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 Gratulerer med vektnedgang, men går for all del ikke mer ned nå, jeg er 1.63 og når jeg veier 52 kg så er jeg veldig mager. Når jeg går ned i vekt så ser jeg ikke forskjell selv, man ser jo seg selv i speilet hver dag og da er det vanskelig å se forskjellen selv. Styrketrening er veldig fint for å bli stram, skal begynne med dette igjen selv...etter nyttår Pass på å få i deg nok mat selv om du går gjennom en stressende periode og husk at om du går opp til 57 kg igjen så er du like fin. Kos deg og ha en fin førjulstid. Ikke stress med å finne kjærligheten, han kommer når han kommer. Ta vare på deg selv etter bruddet og tilbring tid med gode venner.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 Ser bedre ut med styrketrening, ja. Men da må du også spise mer slik at kroppen har nok å ta av til å bygge muskler Anonymkode: ddc22...758 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 3 minutter siden, Lykke_ skrev: Gratulerer med vektnedgang, men går for all del ikke mer ned nå, jeg er 1.63 og når jeg veier 52 kg så er jeg veldig mager. Når jeg går ned i vekt så ser jeg ikke forskjell selv, man ser jo seg selv i speilet hver dag og da er det vanskelig å se forskjellen selv. Styrketrening er veldig fint for å bli stram, skal begynne med dette igjen selv...etter nyttår Pass på å få i deg nok mat selv om du går gjennom en stressende periode og husk at om du går opp til 57 kg igjen så er du like fin. Kos deg og ha en fin førjulstid. Ikke stress med å finne kjærligheten, han kommer når han kommer. Ta vare på deg selv etter bruddet og tilbring tid med gode venner. Vi ser nok forskjellig ut. Vedder på at ingen ville trodd på meg om jeg sa jeg veier 52, hehe. Har mye på lårene, litt slapp mage, rumpe ++. Men får jo høre "så tynn du er blitt", greier dog ikke tro på dem.. Uff. Takk... Jeg er mye kvalm om dagen, så fikser ikke mat så veldig bra akkurat nå. Igår måtte jeg kjøpe meg smoothie på butikken, da spiste jeg litt frokost kl 8 (3 halve skiver), en liten burger kl 15, og en bama smoothie kl 22. Foreløbig idag har jeg tvingt i meg to stekte egg, og en lett youghurt. Anonymkode: bf090...f58
Gjest Lykke_ Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi ser nok forskjellig ut. Vedder på at ingen ville trodd på meg om jeg sa jeg veier 52, hehe. Har mye på lårene, litt slapp mage, rumpe ++. Men får jo høre "så tynn du er blitt", greier dog ikke tro på dem.. Uff. Takk... Jeg er mye kvalm om dagen, så fikser ikke mat så veldig bra akkurat nå. Igår måtte jeg kjøpe meg smoothie på butikken, da spiste jeg litt frokost kl 8 (3 halve skiver), en liten burger kl 15, og en bama smoothie kl 22. Foreløbig idag har jeg tvingt i meg to stekte egg, og en lett youghurt. Anonymkode: bf090...f58 Er ikke sikkert vi ser så forskjellige ut på 52 kg, husk at det er fort å se seg blind på seg selv. Er du mye kvalm fordi du har det vanskelig psykisk eller føles kvalmen fysisk? Høres ikke ut som du spiser mye og du kommer til å fortsette med vektnedgang og bli syk hvis du fortsetter som dette. Prøv å tving i deg mer mat, hvis kvalmen vedvarer burde du kontakte legen.
CoolSistah Skrevet 8. desember 2016 #6 Skrevet 8. desember 2016 Jeg synes du bør prøve å spise litt mer selv om du er kvalm. Min erfaring er at kvalme gjør at man ikke spiser, men så fortsetter man å være kvalm nettopp fordi man spiser for lite, og da blir det enda vanskeligere å "presse i seg" noe mat. Det blir en ond "høna eller egget"- sirkel. Til slutt kan det bli så ille at bare en munnfull av noe man vanligvis liker fører til brekninger. Så ja, jeg synes du bør gjøre en innsats for å spise mer allerede nå, før det går for langt. Om du liker smoothier er de jo lette å lage, du kan fylle de med masse bra saker, og få i deg tilstrekkelig med næring til tross for manglende matlyst:) 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #7 Skrevet 8. desember 2016 23 timer siden, Lykke_ skrev: Er ikke sikkert vi ser så forskjellige ut på 52 kg, husk at det er fort å se seg blind på seg selv. Er du mye kvalm fordi du har det vanskelig psykisk eller føles kvalmen fysisk? Høres ikke ut som du spiser mye og du kommer til å fortsette med vektnedgang og bli syk hvis du fortsetter som dette. Prøv å tving i deg mer mat, hvis kvalmen vedvarer burde du kontakte legen. Vil si den er psykisk.. når jeg har det vanskelig forsvinner matlyst. Blir kvalm og har magevondt. Synes jeg ser ut som før, men kjenner hoftebein ganske godt. Samtidig er jeg "beinete " på overkroppen, kjenner det spes mens jeg ligger. Anonymkode: bf090...f58
Gjest Lykke_ Skrevet 9. desember 2016 #8 Skrevet 9. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil si den er psykisk.. når jeg har det vanskelig forsvinner matlyst. Blir kvalm og har magevondt. Synes jeg ser ut som før, men kjenner hoftebein ganske godt. Samtidig er jeg "beinete " på overkroppen, kjenner det spes mens jeg ligger. Anonymkode: bf090...f58 Hvor lenge har du hatt det som dette? Tror du vil ha godt av å snakke med en profesjonell. Jeg sliter også veldig med matlysten når jeg sliter psykisk. Da det med slutt med ekskjæresten min gikk jeg ned ti kg. Gikk fra 62 kg ned til 52 kg, som du altså veier nå. Det at du kjenner hoftebeina og føler deg beinete er et klart tegn på at du burde legge på deg. Hvordan føler du det angående julen som nå kommer? Vil du klare å spise og legge på deg da?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #9 Skrevet 9. desember 2016 På Wednesday, December 07, 2016 den 22.29, Lykke_ skrev: Er ikke sikkert vi ser så forskjellige ut på 52 kg, husk at det er fort å se seg blind på seg selv. Er du mye kvalm fordi du har det vanskelig psykisk eller føles kvalmen fysisk? Høres ikke ut som du spiser mye og du kommer til å fortsette med vektnedgang og bli syk hvis du fortsetter som dette. Prøv å tving i deg mer mat, hvis kvalmen vedvarer burde du kontakte legen. Hadde en litt bedre mat dag igår😊 hittil idag har jeg spist to knekkebrød med ost og skinke, og en liten saft is. Helt ærlig blir jeg dårlig av tanken på julemat, kaker+++. Så lenge jeg ikke går ned til 47-48 kilo går vel dette bra. For med 4-5 kilo mindre enn hva jeg er nå, blir jeg sikkert beinete og ekkel. Har to barn som trenger moren sin, så bør jo spise litt for å opprettholde energi. Tror jeg enkelte dager har vært i en ketose da jeg blir "fjern", glemsk og føler meg sliten. Anonymkode: bf090...f58
Gjest Lykke_ Skrevet 9. desember 2016 #10 Skrevet 9. desember 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde en litt bedre mat dag igår😊 hittil idag har jeg spist to knekkebrød med ost og skinke, og en liten saft is. Helt ærlig blir jeg dårlig av tanken på julemat, kaker+++. Så lenge jeg ikke går ned til 47-48 kilo går vel dette bra. For med 4-5 kilo mindre enn hva jeg er nå, blir jeg sikkert beinete og ekkel. Har to barn som trenger moren sin, så bør jo spise litt for å opprettholde energi. Tror jeg enkelte dager har vært i en ketose da jeg blir "fjern", glemsk og føler meg sliten. Anonymkode: bf090...f58 Her gjelder det ikke bare det å ikke gå ned mer, her gjelder det at du burde legge litt på deg. Spis det du er glad i. Det er fort å bli ør når man er i ketose. Spis mer karbohydrater!
Raven Emerald Skrevet 9. desember 2016 #11 Skrevet 9. desember 2016 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Raven Emerald, mod
Anbefalte innlegg