AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #1 Skrevet 7. desember 2016 Var hos en veterinær i Oslo-området med hunden min i dag tidlig pga en brukket klo. Tenkte at de kun skulle se på kloa, og at de kanskje skulle legge henne i narkose for å klippe til/vekk resten. Men det dyrlegen gjør er å begynne å klippe vekk resten av kloa som sto ut i vinkel, uten noe som helst lokalbedøvelse. Hunden min skrek til, og det var forferdelig å være vitne til, fordi nerven var blottstilt og det kom mye blod. Men før jeg rakk å si noe så brant han rett på nerven og hunden skrek igjen. Hunden min som tåler det meste får panikk og detter nærmest av bordet, dermed gjør han dette 2 ganger til. Har aldri hatt så dårlig samvittighet og marsjerte ut derfra. Overreagerte jeg eller er dette en normal prosedyre hos veterinærer?? Å brenne rett på nerva uten noe som helst bedøvelse flere ganger må være ekstremt smertefullt? Hun ligger og sover nå heldigvis, men merker jeg gruer meg til å klippe klørne neste gang. Hun er 2 år gammel, og jeg har jobbet hele tiden med at hun skal være trygg på klosaksa og ikke få noen dårlige erfaringer. Anonymkode: 39cd1...9a7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #2 Skrevet 7. desember 2016 ueeegh, blir ikke det som å brenne under fingerneglen?? Anonymkode: dcade...390
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #3 Skrevet 7. desember 2016 Fyfaen jeg hadde klikka i vinkel på den dyrlegen! Skulle sendt inn klage hvor de skulle virdert dyrlegens evne til å jobbe med dyr. Så klart gjorde det vondt for hunden men jeg hadde nok hoppet inn å stoppet dyrlegen, aldri i livet ville jeg latt noen holde på sånn med min hund! Men med det sjokket du sikkert fikk av hele greia er det forståelig at du ikke gjorde noe å. Håper det går bra å klippe klør senere :/ Anonymkode: 6381b...da4
Sugerøret Skrevet 7. desember 2016 #4 Skrevet 7. desember 2016 Blod alene er ikke farlig.Men når nerven er blottstilt..Uff.. Stakkars voffe. Først , ring og få time hos en annen vetrinær.Så skriver du ned din opplevelse (og hold det saklig - ikke banneord osv.) Brevet gir /sender du til vetrinær,men hold en KOPI ... http://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/veterinaer/http://www.vetnett.no/klagerutiner
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: ueeegh, blir ikke det som å brenne under fingerneglen?? Anonymkode: dcade...390 Kan tenke meg det 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fyfaen jeg hadde klikka i vinkel på den dyrlegen! Skulle sendt inn klage hvor de skulle virdert dyrlegens evne til å jobbe med dyr. Så klart gjorde det vondt for hunden men jeg hadde nok hoppet inn å stoppet dyrlegen, aldri i livet ville jeg latt noen holde på sånn med min hund! Men med det sjokket du sikkert fikk av hele greia er det forståelig at du ikke gjorde noe å. Håper det går bra å klippe klør senere :/ Anonymkode: 6381b...da4 Ja, jeg fikk det ikke med meg først, og jeg sa fra klart og tydelig etterpå at det hun kunne i det minste blitt lokalbedøvd før de brant nerven for at det skulle slutte å blø. Sto der rimelig sjokkert fordi det ikke var det jeg forventet i det hele tatt, og har brukt den veterinæren i mange år både til hund og andre dyr så stolte jo på at han visste hva han gjorde. Angrer bittert på at jeg ikke gjorde det, har så dårlig samvittighet, og hun kommer til å være livredd veterinærer fremover (som om hun ikke var usikker nok fra før) 39 minutter siden, Kårky skrev: Blod alene er ikke farlig.Men når nerven er blottstilt..Uff.. Stakkars voffe. Først , ring og få time hos en annen vetrinær.Så skriver du ned din opplevelse (og hold det saklig - ikke banneord osv.) Brevet gir /sender du til vetrinær,men hold en KOPI ... http://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/veterinaer/http://www.vetnett.no/klagerutiner Om det blir betennelse så kommer jeg definitivt å dra til en annen veterinær. Var så fornøyd med dem, og har anbefalt dem til alle jeg kjenner som har dyr, men kommer ikke til å gjøre det fremover. Å se sin egen hund skrike i smerter er grusomt. Slik jeg har forstått det så er det vel bare hunder i narkose som har fått klippet ned alle klørne som får nerven brent? Skal sjekke ut linkene. Takk! Anonymkode: 39cd1...9a7
Sugerøret Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan tenke meg det Ja, jeg fikk det ikke med meg først, og jeg sa fra klart og tydelig etterpå at det hun kunne i det minste blitt lokalbedøvd før de brant nerven for at det skulle slutte å blø. Sto der rimelig sjokkert fordi det ikke var det jeg forventet i det hele tatt, og har brukt den veterinæren i mange år både til hund og andre dyr så stolte jo på at han visste hva han gjorde. Angrer bittert på at jeg ikke gjorde det, har så dårlig samvittighet, og hun kommer til å være livredd veterinærer fremover (som om hun ikke var usikker nok fra før) Om det blir betennelse så kommer jeg definitivt å dra til en annen veterinær. Var så fornøyd med dem, og har anbefalt dem til alle jeg kjenner som har dyr, men kommer ikke til å gjøre det fremover. Å se sin egen hund skrike i smerter er grusomt. Slik jeg har forstått det så er det vel bare hunder i narkose som har fått klippet ned alle klørne som får nerven brent? Skal sjekke ut linkene. Takk! Anonymkode: 39cd1...9a7 aldri hørt om at dyret er våkent når nerven blir brent.. Men så er jeg ikke utdannet innenfor faget heller. Nerve i "løs" tilstand er jo dritvondt for dyret.Har hatt hund med klosykdom og kan litt om dette. Viktig at det blir pakket godt rundt nerven slik at den ikke bli hengendes fast i noe eller skubbes rundt. Dette kan du lære fra nett, eller helst fra vetrinær
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #7 Skrevet 7. desember 2016 Akkurat nå, Kårky skrev: aldri hørt om at dyret er våkent når nerven blir brent.. Men så er jeg ikke utdannet innenfor faget heller. Nerve i "løs" tilstand er jo dritvondt for dyret.Har hatt hund med klosykdom og kan litt om dette. Viktig at det blir pakket godt rundt nerven slik at den ikke bli hengendes fast i noe eller skubbes rundt. Dette kan du lære fra nett, eller helst fra vetrinær Nei, ikke jeg heller, og utifra reaksjonen så er det nok ikke vanlig. Var ikke borti kloa/nerven selv, bare pakket forsiktig labben i bandasje før jeg dro til veterinær slik at den ikke ble revet mer opp eller at hun skulle komme borti noe. Det ser heldigvis ut som at det ble kuttet rett, så har på sokk når hun er ute så det ikke skal komme infeksjon eller verre skade. Var en ulveklo. Anonymkode: 39cd1...9a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå