Gå til innhold

Kan jeg finne ut om jeg kler blondt/lysere hår før jeg farger det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har naturlig brunt hår, med litt rødskjær i. Litt kobberfarget i solen. Blekes lett om sommeren, i sola. Har veldig (veldig........) lys hud, og tror jeg har en kald hudtone. Får fregner om sommeren. Har blå øyne med oransje rundt pupillen. De fremstår grønne. Jeg blir ikke gyllenbrun om sommeren, mer litt kald og mørk brun. Sammenlignet med mannen min ser jeg grønn ut når jeg ikke er brun :laugh:

Men jeg har lyst til å farge håret (hos frisør, da). Ikke nødvendigvis platinablondt, men en lysere farge. Forandring fryder? Kan eventuelt bare farge det mørkt hvis jeg angrer da. Men er det noen triks for å finne ut om jeg kler blondt eller ikke? 

Håret er vel det som kan kalles "light golden brown"

Anonymkode: 32e4a...787

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gå inn i en parykkbutikk og prøv fargen.  Jeg gjorde det :fnise:  Er veldig lenge siden, det var en butikk med masse skrap av smykker, parykker og smykker. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme hårtype som deg, og jeg ble orange ved bleking. Ikke pent! Mitt valg var da å enten bli platinablond, eller farge det tilbake. Jeg prøvde alle mulige askfarger for å få det pent igjen, hos mange forskjellige frisører, men ble ikke fornøyd før den naturlige hårfargen hadde vokst ut igjen. 

Nå er det selvsagt store muligheter for at ditt hår oppfører seg annerledes, men jeg ville nå bare dele min erfaring. 

Lykke til! 

Anonymkode: 741ca...fcd

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme hårtype som deg, og jeg ble orange ved bleking. Ikke pent! Mitt valg var da å enten bli platinablond, eller farge det tilbake. Jeg prøvde alle mulige askfarger for å få det pent igjen, hos mange forskjellige frisører, men ble ikke fornøyd før den naturlige hårfargen hadde vokst ut igjen. 

Nå er det selvsagt store muligheter for at ditt hår oppfører seg annerledes, men jeg ville nå bare dele min erfaring. 

Lykke til! 

Anonymkode: 741ca...fcd

Ok :) Oransje er ikke akkurat det jeg er ute etter, hehe. Men du får vel gratis farging om frisøren ikke klarer å gjøre jobben? 

Skrevet
9 timer siden, Evilposelos skrev:

Ja, gå inn i en parykkbutikk og prøv fargen.  Jeg gjorde det :fnise:  Er veldig lenge siden, det var en butikk med masse skrap av smykker, parykker og smykker. 

ok!

Skrevet

^Prøv parykk ja! Dette gjorde jeg før jeg fikk fra platinablond->mørk brunette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...