Stoltskeiv Skrevet 7. desember 2016 #21 Del Skrevet 7. desember 2016 Om et barn har brekt benet så skal barnet få taxi til skolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #22 Del Skrevet 8. desember 2016 TS har skrevet at hun vet at barnet har krav på taxi, men at hun foretrekker å kjøre henne selv. Tråden er ikke så lang at det blir dritslitsomt å lese mer enn HI, eller hva? Anonymkode: 80c29...e8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #23 Del Skrevet 8. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS har skrevet at hun vet at barnet har krav på taxi, men at hun foretrekker å kjøre henne selv. Tråden er ikke så lang at det blir dritslitsomt å lese mer enn HI, eller hva? Anonymkode: 80c29...e8c Men ts får heller ta kontakt med skolen og spør hva de kan hjelpe med. Hun burde jo få lov til å slippe henne av så nærmest mulig inngang. Så kanskje en lærer kan hjelpe henne inn hvis hun ikke klarer å gå alene på krykkene. Anonymkode: 095ef...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #24 Del Skrevet 8. desember 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Syke/helsetransport gjelder til og fra behandling, lege og røntgen, ikke til og fra skolen. Alle elever har rett på tilrettelegging ved skolegang. At skolen her ikke har spurt om hvordan de kan tilrettelegge og heller ikke ts har tatt kontakt med skolen for å få hjelp, men søker hjelp i en tråd på et nettforum er heller ikke vanlig fremgangsmåte når man får et barn med gipset fot. TS anbefales å søke hjelp der hun kan få hjelp, hos skolens ledelse. Hun er ikke i nærheten av å fylle kriteriene for parkeringslette for forflytningshemmede. Anonymkode: f2c94...89e På alle skolenen jeg har vært på har de som har rett på transport til skolen fått lov å komem til en inngang. Det ble opplyst at det var pga helsetransport. Anonymkode: 78301...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #25 Del Skrevet 8. desember 2016 De går vel MED krykkene og ikke PÅ dem... Anonymkode: 94123...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #26 Del Skrevet 8. desember 2016 På 7.12.2016 den 12.31, AnonymBruker skrev: handicapkort får du ikke og har heller ingen grunn til å ha. Men dette bør gå innunder syke/helsetransport og da kan du ha krav på å kjøre næremere døren. Og skaff pigger til krykkene. Rullestol vil ikke vøære en god løsning om du ikke vil stakkarsliggjøre ungen din og gjøre henne til potensielt mobbeoffer. Anonymkode: 78301...5c3 Potensielt mobbeoffer? I mine klasser var det bare gøy når noen hadde rullestol og alle ville prøve. Hvorfor du synes rullestolbruk er stakkarsliggjørende aner jeg ikke, det er et flott hjelpemiddel som gir frihet og selvstendighet. Godt mulig det ikke er den beste løsningen i dette tilfellet, men det er i så fall ikke av de grunnene du nevner. Anonymkode: 27d59...a7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2016 #27 Del Skrevet 8. desember 2016 På 7.12.2016 den 9.35, AnonymBruker skrev: Datteren min på 7 har brukket foten og må dermed bruke krykker i noen uker. Merker at det er et problem at vi må parkere så langt unna skolen for å komme oss inn, det er ikke så lett for små å gå på krykker og det er tydeligvis veldig tungt. I tillegg så er det glatt ute nå. Kan det være mulig at vi kan få et handicapkort? Hvordan går man isåfall frem? Er det flere ukers ventetid på dette? Da et det isåfall ikke noe poeng Hadde jeg kunnet båret henne så hadde jeg gjort det, men pga en operasjon i magen så kan jeg dessverre ikke gjøre det. Anonymkode: 109ed...882 Det går an å søke. Det er vel kommunen (nav?) som er instans. Jeg fikk midlertidig handicap-bevis når jeg var gravid grunnet alvorlig bekkenløsning. Legen fylte ut skjema, som jeg leverte hos kommunen. Det var bare noen dagers saksbehandling. Anonymkode: 23863...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #28 Del Skrevet 9. desember 2016 Men herregud, hva er det her å styre med, liksom? Sette igang ei papirmølle hos kommunen for å søke om noe man ikke har rett på, når det bare er å ta en telefon til skolen for å høre hva de kan gjøre for å tilrettelegge? Blir helt sliten i hodet jeg, altså Anonymkode: 80c29...e8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2016 #29 Del Skrevet 9. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men herregud, hva er det her å styre med, liksom? Sette igang ei papirmølle hos kommunen for å søke om noe man ikke har rett på, når det bare er å ta en telefon til skolen for å høre hva de kan gjøre for å tilrettelegge? Blir helt sliten i hodet jeg, altså Anonymkode: 80c29...e8c Samme her. Bruke hjernen? Anonymkode: 77561...b0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå