Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med å bli gravid på første forsøk, altså på første eggløsning? Flere som har sagt at det er større sjanse for spontanabort ved graviditet på første forsøk, men finner ingen forskning på det? Kan noen hjelpe meg, må finne ut om jeg skal unngå å prøve denne måneden :icon_frown:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å prøve :)

Anonymkode: deb84...1c6

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble det. Rakk ikke å få mensen etter jeg sluttet på p-piller, gravid på første eggløsning.
Har en fireåring nå :)

Jeg har ikke hørt at det er større sjanse for spontanabort - hvorfor skulle det egentlig være det?:klo:

Skrevet

Bare tull. Sjansen for å miste er alltid høy spesielt fra unnfangelse til uke 5-6, men er ikke høyere rett etter man har sluttet på prevensjon i det hele tatt. Men en kan si at dersom en har vært gravid flere ganger har de fleste opplevd å miste én eller flere ganger for å få 2-3 levende barn. 

Anonymkode: 2a7e2...51c

Skrevet

Jeg har aldri hørt det, men jeg ble gravid før jeg fikk tilbake mensen og mistet like etterpå...

Anonymkode: e144d...363

Skrevet

Blitt gravid på første forsøk ved alle 3 graviditetene. Har bare et barn da første endte i medisinsk abort, andre i SA og tredje sitter å spiser nå (9 mnd) :) 

Anonymkode: c54ea...aaf

Skrevet

Hm. Har hørt det jeg og, men finner heller ingen forskning på det :tongue:

Anonymkode: f8bd8...c26

Skrevet
12 timer siden, nokaa skrev:

Har noen erfaringer med å bli gravid på første forsøk, altså på første eggløsning? Flere som har sagt at det er større sjanse for spontanabort ved graviditet på første forsøk, men finner ingen forskning på det? Kan noen hjelpe meg, må finne ut om jeg skal unngå å prøve denne måneden :icon_frown:

Ble gravid på første  eggløsning, spotanaborterte! 

Anonymkode: bdddb...3cf

Skrevet

Jeg og broren min er lagd på første eggløsning etter p-piller begge to. 

Skrevet

Det er ingen logikk i at det skal være lettere å miste når man blir fort gravid, det er bare oppspinn.

Mamma ble gravid med både min søster og meg på første eggløsning etter hun sluttet på p-pillen.

Anonymkode: 7c5c7...8e8

• Liker 1
Skrevet

De fleste avorter skjer pga feil ved foster. Feks kromosomfeil. Tenker du da at feks prevensjon har "ødelagt" de første eggene som kommer eller noe?

Jeg har ikke gått på hormonprevensjon siden førstemann, og har blitt gravid to ganger etterpå på første forsøk. Mistet en gang og er nå halvveis i tredje svangerskap. Mange som mister uavhengig av når de unnfanget barnet.

Anonymkode: 52e36...e9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...