Gå til innhold

Sliter med å se lyset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store problemer om dagen med å føle glede over multikulturen. Kan noen hjelpe meg? Kan noen fortelle meg hva jeg skal føle, slik at jeg kan føle det? Hva er ditt triks til å oppnå følelsen av deilig multikultur? Gjerne detaljert... Slik at jeg enkelt kan spasere rett inn i den transelignende tilstanden av euforie og glede. Men den må være detaljert, praktisk forklaring, jeg er ikke teoretisk anlagt.

Anonymkode: af003...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å akseptere at folk er folk uansett om de er gule brune eller hvite.

Anonymkode: a097f...f79

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å se på hvordan det fremmedkulturelle beriker vårt land. All gleden deres tradisjoner har skapt der de kommer fra og all gleden som kommer til å skapes når de vidrefører tradisjonene sine her. Fremtidens barn kommer til å vokse opp i et så fantastisk spennende samfunn.

Anonymkode: d89db...003

• Liker 1
Skrevet

Tenk på alle de heldige grisene som slipper å bli spist om 15 år.

Anonymkode: 33c37...a28

Skrevet
På 7.12.2016 den 3.14, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å se på hvordan det fremmedkulturelle beriker vårt land. All gleden deres tradisjoner har skapt der de kommer fra og all gleden som kommer til å skapes når de vidrefører tradisjonene sine her. Fremtidens barn kommer til å vokse opp i et så fantastisk spennende samfunn.

Ja, berikelsens glede kan høres som skrik i buskene bak slottsparken sommerstid.

Anonymkode: ab42b...422

• Liker 1
Skrevet
På 7.12.2016 den 3.14, AnonymBruker skrev:

Fortell meg om din fremmedkulturelle hverdag. Jeg er så spent! Fortell også hva slags følelser det gir deg, inngående.

Anonymkode: af003...f3c

Skrevet

Er veldig fornøyd med at vi har fått en mer mangfoldig matkultur pga innvandring.

Anonymkode: 1370e...3e9

Skrevet

Håper jeg ikke er til når verden styres av muslimer.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, nyher skrev:

Håper jeg ikke er til når verden styres av muslimer.

Akkja, disse fæle muslimene...

Skrevet (endret)
5 timer siden, Mari Y skrev:

Akkja, disse fæle muslimene...

Ja, når du sier det på den måten, disse fæle muslimene. Det er på tide å innse, Mari Y, hvilke land disse regjerer i dag. Du vet ikke at du er veldig heldig som har vokst opp i Norge, det frieste landet noensinne, men bare enn så lenge. Det islamske riket har vokst til hele 1,5 milliarder mennesker med god hjelp av terror og vold. Vi har vært i krig og konflikt med dette riket i hundrevis av år, og nå har de funnet Vestens nøkkel med god hjelp av våre egne idiotiske feil. Jeg vet du vil vise dem lyset, men du klarer det ikke. Ingen klarer det bortsett fra dem selv. Det vil skje, men skal ikke være på vår bekostning. Dette er så enkelt at det er nærmest uforståelig at det er mulig for Europa å gå i en slik felle. Bare landene i øst som tidligere har vært i konflikt skjønner alvoret i situasjonen.

Endret av Z.Z
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Z.Z skrev:

Ja, når du sier det på den måten, disse fæle muslimene. Det er på tide å innse, Mari Y, hvilke land disse regjerer i dag. Du vet ikke at du er veldig heldig som har vokst opp i Norge, det frieste landet noensinne, men bare enn så lenge. Det islamske riket har vokst til hele 1,5 milliarder mennesker med god hjelp av terror og vold. Vi har vært i krig og konflikt med dette riket i hundrevis av år, og nå har de funnet Vestens nøkkel med god god hjelp av våre egne idiotiske feil. Jeg vet du vil vise dem lyset, men du klarer det ikke. Ingen klarer det bortsett fra dem selv. Det vil skje, men skal ikke være på vår bekostning. Dette er så enkelt at det er nærmest uforståelig at det er mulig for Europa å gå i en slik felle. Bare landene i øst som tidligere har vært i konflikt skjønner alvoret i situasjonen.

Jeg tenker det er her problemet ligger: Det er lettere å putte alle 1.5 milliarder mennesker i en 'kategori'. Da har man en enkel måte å sortere ut verden på. Det er gjerne 'gruppe- mentaliteten' i det store og det hele som har med dette å gjøre. Det betyr ikke at jeg ikke ser problemet med at en del av disse muslimske landene er styrt av despoter, men som alltid er ikke ting farget av svart/ hvitt, eller skrevet i stein for den del. Er gjerne det det handler om. 

Skrevet

Engasjer deg i politikken om det er noe du er misfornøyd med :) 

Anonymkode: bb77b...95f

Skrevet
12 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg tenker det er her problemet ligger: Det er lettere å putte alle 1.5 milliarder mennesker i en 'kategori'. Da har man en enkel måte å sortere ut verden på. Det er gjerne 'gruppe- mentaliteten' i det store og det hele som har med dette å gjøre. Det betyr ikke at jeg ikke ser problemet med at en del av disse muslimske landene er styrt av despoter, men som alltid er ikke ting farget av svart/ hvitt, eller skrevet i stein for den del. Er gjerne det det handler om. 

Vel, i så fall må du ta din del av ansvaret for det som kommer. Det nytter ikke å se tilbake og angre når det er for sent.

Skrevet
8 timer siden, Z.Z skrev:

Vel, i så fall må du ta din del av ansvaret for det som kommer. Det nytter ikke å se tilbake og angre når det er for sent.

Dersom du tror at det er slik at jeg derfor ønsker sharia-lover, så tar du feil. Det er fullt mulig å ha flere tanker i hodet på en gang. Folk er selv ansvarlig for sine egne handlinger, så det gjør jeg uansett ikke. 

Skrevet
5 timer siden, Mari Y skrev:

Dersom du tror at det er slik at jeg derfor ønsker sharia-lover, så tar du feil. Det er fullt mulig å ha flere tanker i hodet på en gang. Folk er selv ansvarlig for sine egne handlinger, så det gjør jeg uansett ikke. 

Du har ikke forstått det. Dagens innvandring er skadelig på flere måter. I liten skala bør det ikke oppstå store problemer, men det demografiskiftet vi nå opplever er noe helt annet. Allerede nå ser vi sterke konturer av den negative effekten av slik innvandring. Høy asylinnvandring fra kulturer som står i rak motsetning til våre verdier er en umulig oppgave i lengden. Motkreftene er i høygir og til slutt vil det ikke være noen kjære mor lenger. Et kompromiss er fremdeles mulig, men det begynner å haste.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Z.Z skrev:

Du har ikke forstått det. Dagens innvandring er skadelig på flere måter. I liten skala bør det ikke oppstå store problemer, men det demografiskiftet vi nå opplever er noe helt annet. Allerede nå ser vi sterke konturer av den negative effekten av slik innvandring. Høy asylinnvandring fra kulturer som står i rak motsetning til våre verdier er en umulig oppgave i lengden. Motkreftene er i høygir og til slutt vil det ikke være noen kjære mor lenger. Et kompromiss er fremdeles mulig, men det begynner å haste.

Jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg der, men jeg synes bare hele generaliseringen er det som fremstår som dumt. Når det er sagt, betyr ikke det at jeg er mot grensekontroll, eller for for mange asylsøkere til Norge. Men ofte blir ting forenklet ned til stereotyper. Spesielt ofte hva gjelder enkelte grupper i samfunnet. Jeg er klar over de verdiene Vesten har opparbeidet seg, og synes man bør ta vare på dem. Da gjelder det også at det bør være religionsfrihet for alle, på samme tid som at dersom det er praksiser eller forsøk på å innføre lover som ikke hører hjemme hjemme her, så bør det forbys. 

Skrevet
1 time siden, Mari Y skrev:

Jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg der, men jeg synes bare hele generaliseringen er det som fremstår som dumt. Når det er sagt, betyr ikke det at jeg er mot grensekontroll, eller for for mange asylsøkere til Norge. Men ofte blir ting forenklet ned til stereotyper. Spesielt ofte hva gjelder enkelte grupper i samfunnet. Jeg er klar over de verdiene Vesten har opparbeidet seg, og synes man bør ta vare på dem. Da gjelder det også at det bør være religionsfrihet for alle, på samme tid som at dersom det er praksiser eller forsøk på å innføre lover som ikke hører hjemme hjemme her, så bør det forbys. 

Hadde verden vært så perfekt som du håper på så ville vi ikke hatt noen problemer. Slik er det ikke og det må vi ta innover oss. Jeg forstår begge sider i saken, men er realistisk. Dagens innvadringspoliltikk kommer ikke til å fungere i lengden. Det eneste som kan redde oss er et totalitært politisk korrekt overvåkningssamfunn. Vent nå litt, er det ikke det den veien vi går uansett? Vestens demokratier er godt plantet på svært tynn is. Jeg tror ikke det vil være noen vei utenom alvorlig konflikt, og da skal dere som har støttet dette prosjektet vite at det var deres feil. Ingen unnskyldninger aksepteres etter det.

Skrevet
4 timer siden, Z.Z skrev:

Hadde verden vært så perfekt som du håper på så ville vi ikke hatt noen problemer. Slik er det ikke og det må vi ta innover oss. Jeg forstår begge sider i saken, men er realistisk. Dagens innvadringspoliltikk kommer ikke til å fungere i lengden. Det eneste som kan redde oss er et totalitært politisk korrekt overvåkningssamfunn. Vent nå litt, er det ikke det den veien vi går uansett? Vestens demokratier er godt plantet på svært tynn is. Jeg tror ikke det vil være noen vei utenom alvorlig konflikt, og da skal dere som har støttet dette prosjektet vite at det var deres feil. Ingen unnskyldninger aksepteres etter det.

Om et overvåkningssamfunn skal kunne redde oss, vet ikke jeg. Det høres noe ganske vanvittig ut, men det kommer ann på hva du mener med det.

Du har helt rett i at verden ikke er perfekt. Det er nokså åpenbart. Da hadde ikke mennesker hatt behov for å hate og drepe hverandre, som de stadig vekk gjør. 

Har forøvrig ikke sagt noe om innvandring, og jeg vet ikke helt hva du tror at jeg mener om det. Det er helt åpenbart at vi blir stadig flere i Norge, så da synes jeg ikke vi trenger mer innvandring. Det innebærer ikke nødvendigvis at jeg bør ha dårlig syn på andre mennesker pga hva de tror i sitt privatliv. Dersom man forsøker å tvinge det igjennom, så er det en annen sak. 

Jeg tror jeg har en anelse om hvem 'dere' er, men kan ikke akkurat si jeg er så veldig til venstre politisk heller. 

Skrevet (endret)
På 10.12.2016 den 22.04, Mari Y skrev:

Om et overvåkningssamfunn skal kunne redde oss, vet ikke jeg. Det høres noe ganske vanvittig ut, men det kommer ann på hva du mener med det.

Du har helt rett i at verden ikke er perfekt. Det er nokså åpenbart. Da hadde ikke mennesker hatt behov for å hate og drepe hverandre, som de stadig vekk gjør. 

Har forøvrig ikke sagt noe om innvandring, og jeg vet ikke helt hva du tror at jeg mener om det. Det er helt åpenbart at vi blir stadig flere i Norge, så da synes jeg ikke vi trenger mer innvandring. Det innebærer ikke nødvendigvis at jeg bør ha dårlig syn på andre mennesker pga hva de tror i sitt privatliv. Dersom man forsøker å tvinge det igjennom, så er det en annen sak. 

Jeg tror jeg har en anelse om hvem 'dere' er, men kan ikke akkurat si jeg er så veldig til venstre politisk heller. 

Jeg refererer ikke til deg personlig her, men på generelt grunnlag, bare så du vet det.

Poenget er at de som støtter denne innvandringspolitikken bør vite at det har konsekvenser i mye mer alvorlig omfang enn de later til å tro. Det nytter ikke å messe om høyreekstreme, fremmedfrykt, rasisme og flerkultur i all evighet når bevisene for at dette ikke fungerer hoper seg opp i stadig større grad. Denne politikken har befestet seg over så mange tiår der stort sett alle partier, media og utdanningsinstitusjoner er enige fra venstre til høyre, selv om det ikke nødvendigvis er av samme grunn. Vi hører ofte at det er umulig og urealistisk å gjøre noe med utviklingen når sannheten er at grep kan tas uten å ty til politiske ekstremiteter. I stedet får vi bortforklaringer og advarsler om en voksende nasjonalisme, der de fleste som ikke er enig i konsensus skal kritiseres og utstøtes. De nekter å innse at tiden er overmoden for å tenke nytt.

Endret av Z.Z

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...