AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #1 Skrevet 6. desember 2016 Jeg vet ikke hva som har skjedd. Jeg har vært arbeidsledig i et halvt år nå og er 20 år. Jeg ble ferdig med lærlingstiden min i høst og har søkt og søkt ulike jobber uten hell. Sakte men sikkert så føler jeg at jeg kommer i en ond sirkel. Når jeg er sosiale å snakker å ler, så føler jeg at latteren ikke er ekte lenger, men at det eller er en usikker latter. Jeg er mye mer stille en før, og vil aller helst gjemme meg. Før var jeg morsom og tok meg ikke selv alt for høytydelig, men nå er det motsatt. Jeg er ikke så livlig mer og er mye usikker på meg selv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kunne ønske jeg var mer utadvendt, men jeg klarer det bare ikke lenger. Jeg er mye mer usikker blant mennesker en det jeg har vært. Har noen tips til hva jeg burde gjøre? Jeg må ofte minne meg på at dette er sikkert bare en periode som jeg ikke har noe å gå til, og at jeg ikke skal la meg knekke. Det er mitt fokus nå. Jeg vil finne den virkelige meg. Noen andre som føler det samme som meg? Er det noen med tips om hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 22a74...0de
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #2 Skrevet 6. desember 2016 Snakk med en psykolog, i tillegg til å prøve å være mere sammen med mennesker, finn noe engasjerende å gjøre som feks frivillig arbeid. Kanskje Frelsesarmeen i din by har bruk for hjelp i forbindelse med julen? Ring dem og hør Anonymkode: d3db8...58a
ajarRun Skrevet 6. desember 2016 #3 Skrevet 6. desember 2016 Ta deg en utdanning som fører til en sikker jobb. Da har du noe å gjøre med en gang, og så får du jobb. Jeg følte meg fælt før jeg utdannet meg og fikk en fornuftig jobb.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #4 Skrevet 6. desember 2016 Alle trenger å føle at det er bruk for dem. Arbeidsledighet er en utfordring for psyken. Kan du ikke ta en midlertidig jobb, mens du leter etter relevant jobb? Anonymkode: 18fef...98d
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #5 Skrevet 7. desember 2016 13 timer siden, amativeReflection skrev: Ta deg en utdanning som fører til en sikker jobb. Da har du noe å gjøre med en gang, og så får du jobb. Jeg følte meg fælt før jeg utdannet meg og fikk en fornuftig jobb. Jeg har utdanning, men ikke fult fagbrev. Jeg har kompetanse bevis, det vil da si at jeg ikke har alle felles faga. Jeg tar noen fag om gangen, men det er kun en dag i uken. Hadde jeg hatt alle faga så hadde jeg hatt fagbrevet i dag. Hilsen TS Anonymkode: 22a74...0de
ajarRun Skrevet 7. desember 2016 #6 Skrevet 7. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har utdanning, men ikke fult fagbrev. Jeg har kompetanse bevis, det vil da si at jeg ikke har alle felles faga. Jeg tar noen fag om gangen, men det er kun en dag i uken. Hadde jeg hatt alle faga så hadde jeg hatt fagbrevet i dag. Hilsen TS Anonymkode: 22a74...0de Hvis du ikke jobber ser jeg ingen grunn til å ikke ta alle fagene slik at du får studiekompetanse. En utdanning som ikke fører til jobb er ganske verdiløs. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå